Dlaczego nie ma kobiet na banknotach? Są, wprawdzie nie na banknotach, ale na nowej karcie płatniczej Banku BNP Paribas. Tym samym Bank realizuje wcześniejsze deklaracje, jakie towarzyszyły ubiegłorocznej kampanii „Nic się nie dzieje bez kobiet… i bez pieniędzy”, kiedy to zapowiadał, że na karcie płatniczej pojawi się wizerunek kobiety lub element symbolizujący jej rolę i odpowiedzialność, jaką pełni w społeczeństwie. Wizerunek kobiety na karcie kredytowej i nietypowy, wertykalny kształt, to efekt współpracy z grafikiem Janem Kallwejtem. Już wkrótce Bank planuje odsłonę kolejnej karty, tym razem debetowej, z kobietą w roli głównej.
– W 2018 r. zainicjowaliśmy kampanię „Nic się nie dzieje bez kobiet… i pieniędzy”, chcąc wywołać dyskusję na temat roli kobiet i ich rosnącej odpowiedzialności w życiu społecznym i zawodowym, a także inspirować do zmian w codziennym życiu – mówi Agnieszka Konarzewska, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w Banku BNP Paribas. – Wprowadzając do dyskursu pomysł niezmiernie trudny w realizacji, na który nie mamy bezpośredniego wpływu, jednocześnie sami zdecydowaliśmy się zrobić coś w pełni zależnego od nas. Udało się i dziś debiutuje karta kredytowa BNP Paribas z wizerunkiem kobiety, a niebawem udostępnimy kolejną, tym razem kartę debetową, z kobietą w roli głównej – dodaje Agnieszka Konarzewska.
Nowa karta płatnicza od BNP Paribas to jednak nie tylko symboliczne podkreślenie roli kobiet. Dzięki wertykalnemu kształtowi i grafice, zaprojektowanej przez Jana Kallwejta, karta jest również atrakcyjna wizualnie.
Posiadaczki i posiadacze nowej karty kredytowej, w ramach programu lojalnościowego mamBONUS mogą liczyć na vouchery zakupowe o wartości 400 złotych (przy założeniu karty do 31 sierpnia i spełnieniu warunków promocji), 5000 punktów na start za 4 transakcje o wartości minimum 50 złotych każda i dwa razy więcej punktów za zakupy w sklepach odzieżowych, obuwniczych, drogeriach i siłowniach. Do tego, wystarczą transakcje na łączną kwotę co najmniej 500 złotych w ciągu dwóch pierwszych okresów rozliczeniowych, by nie ponosić żadnych kosztów z tytułu opłaty rocznej.
Dzięki ofercie mamBONUS, płatności kartą mogą wiązać się także z dodatkowymi oszczędnościami. Ponad 40 partnerów przygotowało zniżki i rabaty sięgające 50 proc., obowiązujące w ponad 2500 sklepach.
We wrześniu 2018 roku Bank BNP Paribas rozpoczął kampanię „Nic nie dzieje się bez kobiet… i pieniędzy”. Akcja obejmowała spoty reklamowe oraz współpracę z partnerami, którzy swoimi działaniami wspierają kobiety i promują aktywne i przedsiębiorcze Polki. Ponadto, we współpracy z magazynem „Wysokie Obcasy” BNP Paribas był partnerem plebiscytu na Polkę Stulecia. Głosami czytelników, tytuł trafił do jednej z faworytek, Marii Skłodowskiej-Curie.
Źródło: BNP Paribas