PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeRok przed Igrzyskami Olimpijskimi Tokio 2020 Visa rozpoczyna program „Bezgotówkowa Japonia”
Visa

Visa

Visa Inc. (NYSE: V) specjalizuje się w zakresie cyfrowych technologii i rozwiązań płatniczych. Globalna sieć VisaNet umożliwia przetwarzanie w ciągu sekundy ponad 65 tys. operacji. Firma kładzie nacisk na innowacyjność realizując wizję przyszłości bezgotówkowej – dla każdego i w każdym miejscu. Pierwszą kartę Visa w Polsce i w ogóle pierwszą kartę płatniczą w kraju wydał w 1991 roku Bank Inicjatyw Gospodarczych.

Rok przed Igrzyskami Olimpijskimi Tokio 2020 Visa rozpoczyna program „Bezgotówkowa Japonia”

Informacje 29.07.2019 (12:22) informacja prasowa
Karty Visa

Do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 pozostał zaledwie rok, w związku z czym Visa , jako Globalny Partner Technologiczny Igrzysk Olimpijskich, przygotowuje na czas imprezy innowacyjne doświadczenia płatnicze dla sportowców, odwiedzających i mieszkańców.

Działania Visa w tym obszarze wpisują się w cele rządowego programu „Bezgotówkowa Japonia”, który zakłada podwojenie całkowitej liczby cyfrowych płatności i zwiększenie ich udziału w płatnościach ogółem do 40 procent do 2025 roku. Oczekuje się, że przyszłoroczne igrzyska olimpijskie i paraolimpijskie będą najbardziej innowacyjną imprezą w historii. Visa stoi więc przed wyjątkową szansą wykorzystania tego wydarzenia jako katalizatora dla wprowadzenia w Japonii najlepszych rozwiązań w dziedzinie płatności cyfrowych.

Wsparcie dla programu „Bezgotówkowa Japonia”

Obecnie tylko około jedna piąta wszystkich płatności w Japonii realizowana jest za pomocą metod cyfrowych. Dla porównania, w Korei Południowej ten odsetek sięga około 90%, w Stanach Zjednoczonych jest to niemal 60%, zaś w Chinach 70%. Według prognoz, w przyszłym roku Japonię odwiedzi 40 milionów  osób, dlatego też Visa pracuje nad szeregiem inicjatyw, które zapewnią najlepsze możliwe doświadczenia zakupowe i związane z kwestią płatności. Działania te obejmują następujące obszary:

  • Zwiększenie poziomu akceptacji płatności cyfrowych: Aby stworzyć alternatywę dla dominującej obecnie gotówki, Visa ściśle współpracuje z detalistami z różnych branż, włączając w to restauracje szybkiej obsługi i małe sklepy ogólnobranżowe oraz z podmiotami odpowiedzialnymi za transport. Inicjatywa ma na celu unowocześnienie punktów sprzedaży poprzez umożliwienie korzystania z płatności zbliżeniowych, a co za tym idzie zwiększenie popularności płatności cyfrowych w okresie poprzedzającym rozpoczęcie imprezy.
  • Działania Team Visa na rzecz Bezgotówkowej Japonii: Team Visa to różnorodna grupa sportowców z całego świata, którzy rywalizują w wielu dyscyplinach. Jednocześnie reprezentują na arenach zmagań i poza nimi markę Visa, która wspiera ich od 2000 roku. Jednym z członków Team Visa, a zarazem kandydatem do medalu w surfingu, nowej dyscyplinie olimpijskiej, jest Japończyk Kanoa Igarashi. W kampanii marketingowej Visa, która już ruszyła w Japonii, surfera można zobaczyć jak „płynie na bezgotówkowej fali”. W tym roku Visa będzie dalej rozszerzać grupę wspieranych przez siebie sportowców, zarazem promując kandydatów do medali podczas igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich oraz wspierając płatności cyfrowe.
  • Stworzenie ekosystemu partnerów: Jako światowy lider płatności cyfrowych, Visa może zaproponować innowacyjne rozwiązania dla 3,4 miliarda posiadaczy rachunków, do których organizacja dociera poprzez współpracę z dostawcami licznych usług finansowych, szeroką grupą detalistów, branżą technologiczną i sektorem fintech. Aby jeszcze bardziej rozbudować swoją sieć w Japonii, Visa zainicjowała program Fintech Fast-track – dzięki niemu fintechy, za pośrednictwem sieci płatniczej Visa, będą mogły w szybszy i prostszy sposób tworzyć oraz oferować nowe doświadczenia płatnicze w handlu elektronicznym. Ponadto, aby zwiększyć popularność płatności cyfrowych, w ostatnim czasie Visa zawarła także partnerstwo z LINE Pay Corporation, operatorem e-portfela i usług fintech dla komunikatora LINE.
  • Innowacje na czas Igrzysk: Jako wyłączny sponsor Igrzysk Olimpijskich w zakresie technologii płatniczych, Visa ma wyjątkową szansę zaprezentowania podczas wszystkich zawodów innowacyjnych rozwiązań w obszarze płatności, często testując technologie, które nie są jeszcze dostępne komercyjnie. Podczas Igrzysk Olimpijskich Rio 2016, sportowcy należący do Team Visa mogli korzystać z pierścionków z funkcją płatniczą. Z kolei podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pjongczang 2018, Visa sprzedawała produkty ubieralne w postaci rękawiczek i przypinek z funkcją płatności zbliżeniowej. Innowacji płatniczych nie zabranie również podczas Tokio 2020 – Visa rozważa zaprezentowanie w trakcie imprezy takich rozwiązań, jak: uwierzytelnienie biometryczne, urządzenia ubieralne czy też aplikacje mobilne wykorzystujące wirtualne karty płatnicze.

Badania dotyczące podróży do Japonii i związanych z nimi wydatków: Według danych zebranych od podróżujących w ramach badania Visa Global Travel Intentions (GTI), w ciągu ostatnich dwóch lat Japonia wyprzedziła Stany Zjednoczone pod względem liczby odwiedzających. W okresie poprzedzającym igrzyska olimpijskie Visa będzie dalej publikować dane konsumenckie odnośnie podróżowania i wydatków oraz dzielić się przewidywaniami dotyczącymi trendów turystycznych związanych z Igrzyskami, pomagając w ten sposób przygotować się japońskim detalistom na przyjazd zagranicznych podróżnych.

Źródło: Visa

2019-07-29
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach
13.12.2025 (17:53) – informacja prasowa

Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach

11 tys. zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem tego roku korzystając z …

a 0 Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń
13.12.2025 (17:46) – informacja prasowa

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w …

a 0 Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach
13.12.2025 (17:02) – informacja prasowa

Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach

W zarządzaniu roszczeniami ponad 40% respondentów z branży ubezpieczeniowej twierdzi, że decyzje bazują bardziej na …

a 0 Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego
13.12.2025 (17:00) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego

12 grudnia 2025 roku, Rada Nadzorcza ING Banku Śląskiego powołała Wojciecha Sieńczyka na stanowisko Wiceprezesa …

a 0 Generali z ratingiem A+
13.12.2025 (16:58) – informacja prasowa

Generali z ratingiem A+

AM Best przyznał Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rating siły finansowej (FSR) na poziomie A+ (Superior) ze …

a 0 Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS
13.12.2025 (16:57) – informacja prasowa

Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców