PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWyniki Alior Banku po II kwartale 2019 r.
Alior Bank

Alior Bank

Alior Bank SA – bank uniwersalny w Polsce, który rozpoczął działalność operacyjną 17 listopada 2008. Bank kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Największym akcjonariuszem Banku jest Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna, kontrolowany przez Skarb Państwa, który posiada około 29% akcji (dane 2017 r.).

https://www.bankier.pl/smart/banki/alior-bank

Wyniki Alior Banku po II kwartale 2019 r.

Informacje 06.08.2019 (11:17) informacja prasowa
Alior Bank

W pierwszym półroczu bieżącego roku Alior Bank osiągnął przychody na poziomie 2 032 mln zł, czyli o 3,6% wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku (1 963 mln zł). Marża odsetkowa wzrosła do 4,66%, względem 4,60% w pierwszej połowie 2018 r. Bank po sześciu miesiącach wypracował 158 mln zł zysku netto, przy wysokiej składce na Bankowy Fundusz Gwarancyjny oraz odpisie na ekspozycję klienta z branży spożywczej.

Alior Bank
Sławomir Stroński, Bankier.pl

Zauważalny wzrost przychodów jest efektem systematycznie rosnącego wyniku odsetkowego, który w I półroczu 2019 r. wynosił 1 632 mln zł. Jest to osiągnięcie lepsze o 9% względem pierwszych 6 miesięcy 2018 r. (1 501 mln zł). Wysoką rentowność Banku w II kwartale 2019 r. wspiera utrzymująca się na stabilnie wysokim poziomie marża odsetkowa (4,66%) oraz niskie koszty finansowania, które spadły do 1,17% w porównaniu do analogicznego okresu 2018 r., kiedy wynosiły 1,22%.

Alior Bank skutecznie oferuje produkty przez kanały zdalne. Sprzedaż pożyczki gotówkowej w tych kanałach zwiększyła się o 43% – z 253 mln zł w II kwartale 2018 r. do 362 mln zł w analogicznym okresie 2019 r. Wzrosła także liczba rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz kont oszczędnościowych otwieranych online przez klientów indywidualnych. Ich sprzedaż w II kwartale 2019 r. kształtowała się na poziomie 14,5 tys. wobec 12,3 tys. w tym samym okresie 2018 r., co stanowi przyrost o 18%.

– Bank stabilnie się rozwija i pozyskuje nowych klientów, o czym świadczy rokroczny wzrost przychodów. W tym półroczu przekroczyliśmy 2 mld zł przychodu, do czego mocno przyczyniła się rosnąca sprzedaż pożyczki gotówkowej oraz kredytów hipotecznych. Zysk w pierwszym półroczu został obciążony składką na Bankowy Fundusz Gwarancyjny oraz odpisem na jedną z ekspozycji. Mimo to, dzięki wysokiej efektywności kosztowej, sięgnął on 158 mln zł – powiedział Krzysztof Bachta, prezes zarządu Alior Banku.

Dalsza ekspansja akcji kredytowej

Wzrosła sprzedaż pożyczki ­gotówkowej. W II kwartale 2019 r. wyniosła 2,01 mld zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2018 r. było to 1,81 mld zł, co daje przyrost o 11%. Co więcej, na stabilnym poziomie utrzymuje się nowa sprzedaż kredytów dla segmentu mikroprzedsiębiorstw. W I półroczu 2019 r. osiągnęła ona 0,72 mld zł, a rok wcześniej oscylowała wokół 0,74 mld zł. Wśród klientów biznesowych rośnie popularność kredytów z gwarancjami Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK). Nowa akcja kredytowania mikroprzedsiębiorców miała w II kwartale 2019 r. zabezpieczenie gwarancjami BGK wynoszące 90%, podczas gdy w tym samym okresie 2018 r. było to 59%.

Efektywność kosztowa i bezpieczne współczynniki kapitałowe

Bank utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową. Koszty działania w I półroczu 2019 r. wyniosły 906 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 886 mln zł. Wyłączając efekt składek na BFG, koszty Banku spadły o 42 mln zł (5,1% r/r), do 773 mln zł w I półroczu 2019 r. względem 815 mln zł w I półroczu 2018 r. Zmniejszył się również współczynnik kosztów do dochodów (C/I). W II kwartale 2019 r. wyniósł 39,1%, co daje spadek o 4 p.p. względem analogicznego okresu 2018 r.

– Bank utrzymuje ścisłą dyscyplinę w zakresie kosztów działania. W drugim kwartale tego roku spadły do 394 mln zł, co stanowi jeden z najniższych wyników na przestrzeni ostatnich lat. Spodziewamy się, że w kolejnych kwartałach te koszty będą nadal oscylować wokół 400 mln zł. Poprawiliśmy także perspektywę dla wskaźnika C/I w 2019 r. do poziomu 41% – mówi Tomasz Biłous, członek zarządu Alior Banku odpowiedzialny za finanse.

Bank zachowuje stabilną pozycję kapitałową. W II kwartale 2019 r. wskaźnik TIER1 wyniósł 12,92%, a TCR – 15,84%. Oba współczynniki kapitałowe zachowują solidny bufor bezpieczeństwa względem wymogów KNFi przekraczają je o odpowiednio 117 i 209 punktów bazowych.

Zmiana polityki kredytowej dla klientów biznesowych

Alior Bank wprowadził zmiany w polityce kredytowej klienta biznesowego, co pozwoli aktywnie rosnąć w preferowanych segmentach rynku przy jednoczesnym zmniejszeniu poziomu ryzyka. Wzmocnił kompetencje zarządcze i specjalistyczne w wybranych departamentach. Dodatkowo wdrożył wzmożoną kontrolę jakości procesów oraz dostosował struktury obszaru ryzyka do obszarów biznesowych.

– Usprawniamy procesy kredytowe, podchodząc bardziej rygorystycznie do limitów koncentracji oraz kryteriów oceny klienta, inwestycji, zabezpieczeń i zdolności kredytowej. Wprowadziliśmy ciągły monitoring udzielonych kredytów, przyspieszamy także czas reakcji monitoringu interwencyjnego. Udrażniamy procesy restrukturyzacji i windykacji – zarówno na poziomie systemów IT, jak i obsługi prawnej. Niebawem zobaczymy pierwsze efekty tych zmian – koszty ryzyka w segmencie klienta biznesowego będą spadać w kolejnych kwartałach – ocenił Krzysztof Bachta.

Nowe rozwiązania dla klientów

W drugim kwartale 2019 r. bank wdrożył szereg innowacyjnych rozwiązań. Flagowy produkt – Konto Jakże Osobiste – zyskał nową funkcjonalność. Jego posiadacze mogą płacić w 152 różnych walutach za pomocą podstawowej karty do konta przy bardzo korzystnych kosztach przewalutowania. To rozwiązanie, wraz z kartą wielowalutową oraz Kantorem Walutowym świadczą o silnej pozycji Alior Banku w obszarze produktów do wymiany walut. Ostatnio karta do Konta Jakże Osobistego Alior Bank zwyciężyła w rankingu kart wielowalutowych przygotowanym przez Expander.

Klienci z kredytem ratalnym uzyskali dostęp do bankowości online i mobilnej. Dla klienta biznesowego bank wprowadził nową usługę kart wirtualnych do bezpiecznych płatności w Internecie. Natomiast użytkownicy BLIK mogą robić przelewy na numer telefonu.

– Kładziemy duży nacisk na tzw. daily banking. Stale rozwijamy naszą ofertę i wdrażamy innowacje.Te działania dają wymierne korzyści. Liczba nowych klientów zakładających konto osobiste pomiędzy pierwszym półroczem ubiegłego roku a analogicznym okresem 2019 r. wzrosła o 40%. W tym okresie również o ponad 30% wzrosła liczba rachunków ROR z systematycznymi wpływami – podkreślił Krzysztof Bachta.

Alior Bank przygotowuje się do wdrożenia dyrektywy PSD2. Jako jeden z pierwszych banków w Polsce otrzymał zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na działanie jako zewnętrzny dostawca (ang. TPP – Third Party Provider). Wprowadził także w bankowości internetowej możliwość wyrażenia przez klientów zgody na udostępnienie informacji instytucjom trzecim. W dalszej kolejności bank będzie realizował zmiany mające na celu biznesowe wykorzystanie PSD2, takie jak: zagregowana w jednym miejscu informacja o stanie rachunków i historii transakcji prowadzonych przez inne banki, inicjowanie płatności bezpośrednio z konta klienta w innym banku oraz potwierdzenie dostępności środków na rachunku w innym banku.

Dynamiczny rozwój współpracy z PZU

Alior Bank rozszerza współpracę z Grupą PZU. W swojej ofercie Bank posiada ubezpieczenia PZU do pożyczki gotówkowej i kredytów hipotecznych. Z kolei w ofercie Alior Leasing znajdują się ubezpieczenia komunikacyjne i majątkowe PZU. Klienci Alior Banku mają także dostęp do pełnej oferty TFI PZU, a w planach jest dalszy rozwój współpracy TFI PZU z Alior TFI (fund of funds). Sprzedaż produktów ubezpieczeniowych i inwestycyjnych Grupy PZU w Banku w I półroczu 2019 r. wzrosła o ponad 120%w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Co więcej, już w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku osiągnęła blisko 80% wyniku za cały 2018 r.

Już wkrótce, dzięki współpracy z Alior Bankiem, PZU udostępni platformę finansową Cash. Bazuje ona na rozwiązaniach technologicznych stworzonych przez spółkę zależną Alior Banku realizującą projekt Bancovo. Pracownicy zakładów pracy, które wdrożą to rozwiązanie, zyskają dostęp do spersonalizowanej oferty pożyczki gotówkowej Alior Banku. Proces obsługi pożyczki – od wnioskowania po spłatę – będzie maksymalnie uproszczony.

Alior Bank przygotował również ofertę produktową dla pracowników firm, które zdecydują się na skorzystanie z Pracowniczego Planu Kapitałowego przygotowanego przez TFI PZU. Oba rozwiązania – platforma Cash i oferta specjalna dla klientów PPK – umożliwią Alior Bankowi dostęp do liczącej ponad 16 mln grupy klientów PZU.

Źródło: Alior Bank

wyniki 2019-08-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców