PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRMałe przedsiębiorstwo w dużym Internecie

Małe przedsiębiorstwo w dużym Internecie

Marketing i PR 08.03.2010 (11:06) artykuł nadesłany

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw, a także mikroprzedsiębiorstwa gdzie zatrudnionych jest do 10 pracowników to wciąż sfera gdzie nie wykorzystuje się możliwości Internetu i internetowej reklamy. Możliwości te są coraz większe, a to łączy się z zyskami i klientami, których można pozyskać dzięki obecności swojej firmy online.

Jak pokazują najnowsze badania MillwardBrown SMG/KRC przeprowadzone pod koniec zeszłego roku aż 80 % użytkowników Internetu deklaruje, że przed zakupem produktu, czy usługi sprawdza opinie i oceny o tym produkcie w sieci. Jeżeli weźmiemy jeszcze pod uwagę, że w Polsce mamy prawie 16 milionów internautów to niewykorzystanie tego potencjału byłoby czystą stratą dla sektora MŚP.

Polska skutecznie goni Europę Zachodnią w ilości użytkowników w sieci, a ponadto okazuje się, że nasi internauci są bardzo aktywni. Nie poszukują już jedynie informacji biernie je pozyskując ze stron internetowych, ale sami tworzą zawartość sieci i uwielbiają interakcje z markami. O tym wszystkim świadczy wielka popularność serwisów społecznościowych w ostatnich miesiącach.. Powiedzenie, że nieobecni nie mają głosu doskonale sprawdza się w przypadku obecności małych firm w Internecie. Jak zatem radzą sobie takie przedsiębiorstwa w sieci?

Najpopularniejszą formą obecności w Internecie jest wśród firm strona www, czyli podstawowy i wręcz oczywisty kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. Gorzej wygląda już zawartość tych stron. Często są to jedynie wizytówki internetowe lub witryny stworzone przez amatorskie kreatory stron www – co ani nie wygląda profesjonalnie, ani nie przyciąga użytkowników. Jednak wg wspomnianego badania stronę www ma mniej niż połowa przedsiębiorstw zatrudniających do 250 osób.

Można więc postawić tezę, że polscy przedsiębiorcy nie wykorzystują potencjału sieci i jej możliwości. Oczywiście nie wszystkie branże i rodzaje działalności wymagają obecności w sieci, ale czy na pewno? Weźmy jako przykład lokalny tartak dostarczający więźby dachowe i drewno kominkowe do lokalnych odbiorców – gospodarstw domowych. Tartak ma swoich stałych klientów i z nich utrzymuje się. Jednak w okolicy powstają nowe osiedla i napływa coraz więcej osób spoza lokalnej społeczności, które nie znają tartaku. Dużo osób szykując się na zimę w poszukiwaniu drewna kominkowego odwiedzi wyszukiwarkę Google. I teraz są 2 możliwości. Firma zaprezentuje się przed nowym klientem bądź, znajdzie on innego dostarczyciela drewna – oczywiście jest to sytuacja bardzo uproszona. Ale pokazuje to, że firmy, które na pierwszy rzut oka nie wiele mają wspólnego z Internetem, właśnie dzięki niemu mają możliwość się rozwijać i zdobywać nowych klientów.

Szansę na zdobywanie przez Internet nowych klientów zwiększa reklama w wyszukiwarkach, która jest niestety całkowicie zaniedbana przez sektor MŚP. I właśnie dlatego polski oddział firmy Google prowadzi akcję ,,Internetowa Rewolucja”, które skierowana jest do małych firm i trwa jeszcze do końca marca br. Akcja ma na celu edukację przedsiębiorców i zachęcenie ich do aktywności w sieci. Google przekazuje za darmo kupony o wartości 250 zł, do wykorzystania na reklamę w wyszukiwarce. Jednak aby wykorzystać tą możliwość trzeba samemu założyć konto w sieci AdWords i poprowadzić kampanię co już nie jest takie łatwe…

Dla przeciętnego przedsiębiorcy linki sponsorowane w wyszukiwarce Google to ,,czarna magia”. Dlatego agencja Kompan.pl zdecydowała się wesprzeć akcje mając na celu pomoc MŚP. Każdy kto chce skorzystać z kuponu Google AdWords, a nie do końca wie jak to zrobić – może zgłosić się do nas. Pomożemy, poprowadzimy kampanię, a tym samym zademonstrujemy przedsiębiorcy jakie możliwości ma Internet i jak można kierować efektywnym ruchem internetowym. Jestem przekonany, że w prawie każdej działalności gospodarczej aktywność w sieci pomaga i przynosi wiele dobrego. A pozyskanie ruchu internetowego może w łatwy sposób przełożyć się na realne zyski. Może dzięki ,,Internetowej Rewolucji” uda się polskim przedsiębiorcom to udowodnić. Taką mamy nadzieję, bo dzięki temu ilość naszych aktywnych internautów możemy zamienić na coraz większość konkurencyjność naszej gospodarki. Aby zielona wyspa trwała…

Źródło: Kompan.pl

biznes e-biznes internet 2010-03-08
Redakcja PRNews.pl
Tagi: biznes e-biznes internet

Sprawdź także:

a 0 Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach
13.12.2025 (17:53) – informacja prasowa

Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach

11 tys. zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem tego roku korzystając z …

a 0 Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń
13.12.2025 (17:46) – informacja prasowa

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w …

a 0 Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach
13.12.2025 (17:02) – informacja prasowa

Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach

W zarządzaniu roszczeniami ponad 40% respondentów z branży ubezpieczeniowej twierdzi, że decyzje bazują bardziej na …

a 0 Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego
13.12.2025 (17:00) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego

12 grudnia 2025 roku, Rada Nadzorcza ING Banku Śląskiego powołała Wojciecha Sieńczyka na stanowisko Wiceprezesa …

a 0 Generali z ratingiem A+
13.12.2025 (16:58) – informacja prasowa

Generali z ratingiem A+

AM Best przyznał Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rating siły finansowej (FSR) na poziomie A+ (Superior) ze …

a 0 Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS
13.12.2025 (16:57) – informacja prasowa

Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców