Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe otrzymały prestiżowe wyróżnienie „Finansowa Marka Roku 2010” przyznawane przez redakcję „Gazety Finansowej”. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 4 marca w hotelu InterContinental w Warszawie.
Jako uzasadnienie werdyktu podano, że o sile marki jaką uzyskały SKOK-i w Polsce, najlepiej mówi liczba osób korzystających z ich usług finansowych, która osiągnęła ponad 2 miliony. Celem Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych nie jest zysk, ale stworzenie korzystnej oferty dla swoich członków. Dzięki ofercie skierowanej również do osób mniej zamożnych SKOK-i walczą z wykluczeniem finansowym, bo w Polsce wciąż jeszcze zbyt wiele osób napotyka na bariery w dostępie do tanich produktów finansowych.
„Podziękowania należą się przede wszystkim pracownikom, którzy pracują w SKOK-ach i budują tę markę, a także twórcy systemu SKOK, prezesowi Grzegorzowi Biereckiemu” – mówił Paweł Grzesik, pełnomocnik Biura Zarządu Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej odbierając nagrodę podczas gali w hotelu InterContinental. „Szczególnie jednak chciałbym podziękować naszym członkom, czyli 2 milionom gospodarstw domowych, którzy nam zaufali. Przyznana nam nagroda potwierdza, że w ciągu minionych 18 lat podejmowaliśmy właściwe decyzje, których fundamentem było przekonanie, że można budować instytucję finansową w oparciu o ludzi, a nie tylko kapitał” – powiedział Paweł Grzesik.
Źródło: SKOK