PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRSkuteczne działania promocyjne Poznania

Skuteczne działania promocyjne Poznania

Marketing i PR 05.03.2010 (11:51) artykuł nadesłany

Badania efektywności dwóch kluczowych kampanii promocyjnych miasta Poznania z 2009 roku potwierdzają ich sukces. Kampanie Akademicki Poznań i wizerunkowo funkcjonalna, skupione każda na innym kapitale miasta, wzmocniły rozpoznawalność Marki Poznań wśród przypisanych im grup docelowych.

Badania zlecone przez Urząd Miasta Poznania agencji badawczej Pentor Research International, miały zmierzyć efekty dwóch strategicznych kampanii w ramach nowej strategii promocyjnej miasta. Adresowanego do maturzystów Akademickiego Poznania oraz kampanii wizerunkowofunkcjonalnej, dla profesjonalistów i specjalistów. Działania obydwu zostały zrealizowane na IV kwartał 2009 roku.

Do zbadania efektywności akcji „Poznań przyciąga najlepszych”, realizowanej w ramach Akademickiego Poznania, wykorzystano wywiad kwestionariuszowy. Reprezentatywną liczbę ankietowanych podzielono na 3 grupy docelowe: maturzyści, rodzice i nauczyciele.

Uczestnicy wywiadu zostali zapytani między innymi o zapamiętane przez nich poszczególne komunikaty akcji, media wykorzystane w kampanii czy ocenę samego konkursu. Wśród wszystkich 3 grup docelowych, kampania spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. 70% maturzystów, 64% nauczycieli i 58% rodziców stwierdziło, iż kampania się im podobała. Zdaniem większości respondentów (60-70% we wszystkich grupach) kampania prezentuje Poznań jako miasto nowoczesne i dobre do studiowania, a co najważniejsze, oferujące ciekawe perspektywy zarówno dla uczących się jak i absolwentów. Zgodność we wszystkich grupach wystąpiła także przy pytaniu o potencjalne polskie miasto na studia. Wśród maturzystów Poznań był wskazywany najczęściej (32%), wyprzedzając między innymi Kraków (11%) i Wrocław (9%).

Rodzice także najczęściej wybierali Poznań (20%), przed Wrocławiem (15%) i Krakowem (10%). Z kolei nauczyciele sprawiedliwie podzielili pierwsze miejsce podium między Poznaniem a Wrocławiem (po 26%), za którymi uplasował się Kraków (12%).

Najlepszym nośnikiem dla młodszych grup docelowych okazał się oczywiście Internet (49% maturzystów zadeklarowało kontakt z reklamą właśnie przez ten kanał). Rodzice spotkali się z reklamą przede wszystkim w prasie (34%). Do nauczycieli najlepiej dotarły reklamy prasowe jak i specjalny folder (po 28%). Generalnie, kampania uzyskała dobrą ocenę. Najwięcej pozytywnych opinii wystawili nauczyciele – aż 83% pozytywnych opinii (rodzice 73%, maturzyści 59%).

Na potrzeby kampanii Poznań przyciąga najlepszych wykorzystano Internet, prasę i kino. Kampania zrealizowana w ramach Akademickiego Poznania opierała się na konkursie „Poznań przyciąga najlepszych”. Zainteresowani maturzyści i osoby wybierające się na studia do Poznania mieli nadsyłać prace ilustrujące dziedzinę, w której, w ich ocenie, są najlepsi. Super motywującą okazała się główna nagroda – rok opłaconych studiów w Poznaniu. Biuro Promocji Miasta 2 Poznańskie kompetencje zyskały uznanie Do badania efektywności kampanii wizerunkowo-funkcjonalnej instytut Pentor Research International zaprosił reprezentatywną grupę managerów i specjalistów.

Telefoniczny wywiad potwierdził wysoki wskaźnik znajomości kampanii i wiarygodność przekazu. Sukces można na pewno tłumaczyć przemyślaną selekcją wykorzystanych narzędzi pod kątem profili specjalistycznych grup docelowych. Pod względem rozpoznawalności działań promocyjnych polskich miast, Poznań (31%) uplasował się w ścisłej czołówce; tuż za Krakowem (32%) i przed Wrocławiem (29%). Ten przykład potwierdza znaczenie strategicznego, przemyślanego podejścia do promocji oraz konsekwencji w działaniach promocyjnych – wyjaśnia Dyrektor Biura Promocji, Łukasz Goździor.

W opinii badanych, silną stroną kampanii jest wiarygodny, uczciwy i łatwy do zrozumienia przekaz (82% badanych). Przedstawiony w tej akcji obraz Poznania kojarzy się z miastem nowoczesnym (87%), szybko się rozwijającym (84%) i z dobrymi perspektywami (79%). Ogólny odbiór kampanii jest bardzo dobry – znacznej większości respondentów reklamy się podobały (76%). W sumie 49% ankietowanych zadeklarowało kontakt z reklamą poprzez przynajmniej jeden z wykorzystanych kanałów. Na potrzeby kampanii wizerunkowo-funkcjonalnej wykorzystano outdoor, ambient, prasę, Internet i nośniki reklamowe w centrach biznesowych. W sumie połowa ankietowanych zetknęła się z reklamą poprzez przynajmniej jeden z tych kanałów.

Po dużej i głośnej Kampanii wejścia (kwiecień 2009), Poznań kontynuuje swoje działania promocyjne. Efekty kampanii Akademicki Poznań oraz wizerunkowo-funkcjonalnej, mających na celu budowanie wizerunku miasta w zgodzie z kluczowymi założeniami nowej Strategii Promocji Marki Poznań, potwierdzają słuszność obranego kierunku działań. Przede wszystkim jednak, dobrze rokują dla akcji przygotowanych na rok 2010.

Źródło: Urząd Miasta Poznania

marketing wizerunek 2010-03-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing wizerunek

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Joanna Skoczylas

Joanna Skoczylas

PR Manager – rzecznik prasowy, Grupa Generali…

Marcin Jaworski

Marcin Jaworski

Menedżer ds. komunikacji i analiz. Rzecznik prasowy.…

Monika Charamsa

Monika Charamsa

Monika Charamsa CEO NCS Sp. z o.o.,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców