Klienci Santander Bank Polska mogą już potwierdzać SMS kodem transakcje w oddziałach. Ten nowy sposób przyspieszy obsługę klientów i zmniejszy zużycie papieru. Bank w ramach strategii odpowiedzialnej bankowości i z poszanowaniem środowiska naturalnego wprowadza rozwiązania, które odpowiadają oczekiwaniom klientów.
Klienci będą mogli autoryzować w oddziałach wybrane transakcje bez składania podpisu na dokumencie. To rozwiązanie usprawni obsługę klientów banku.
-Dostosowujemy nasze produkty i usługi do zmieniających się oczekiwań klientów oraz współczesnego otoczenia. Działamy w ramach #ekoSantander, angażujemy się w proekologiczne rozwiązania nie tylko na zewnątrz, ale także wewnątrz organizacji. Ograniczyliśmy już m.in. zużycie plastiku w placówkach, a SMS kod jest kolejną inicjatywą, która zmniejsza negatywny wpływ na środowisko naturalne – komentuje Marcin Jaroch, dyrektor Biura Doskonalenia Regulacji w Santander Bank Polska.
Prosty i bezpieczny proces
Żeby zaakceptować transakcję za pomocą SMS kodu, klient musi mieć przy sobie telefon komórkowy. Numer telefonu jest zapisany w systemie banku. Pracownik rejestruje dyspozycję klienta w systemie, po czym wysyła wiadomość z danymi transakcji oraz SMS kodem. Klient sprawdza, czy dane transakcji z SMS są zgodne z jego dyspozycją. Jeśli tak – podaje kod SMS i transakcja zostaje potwierdzona.
– Klienci będą mogli wybrać formę autoryzacji transakcji – czy chcą je zatwierdzić poprzez SMS kod czy podpis. Natomiast zachęcamy ich do korzystania z rozwiązań cyfrowych, ponieważ zaoszczędzą czas oraz w prosty sposób razem zrobimy coś dobrego dla naszej planety – dodaje Marcin Jaroch.
Dodatkowo, jeśli klient ma adres e-mail zapisany w systemie banku, może otrzymać potwierdzenie wykonania transakcji elektronicznie.
Autoryzacja SMS kodem jest usługą dla klientów indywidualnych. Dotyczy transakcji do kwoty 10 tys. zł, pojedynczej wpłaty własnej gotówki na rachunek, pojedynczej wypłaty gotówki z rachunku oraz przelewu w złotówkach – wewnętrznego i krajowego Elixir.