Nanovo zaprojektował i wdrożył system cyfrowego kanału komunikacji w jednym z największych banków w Europie Środkowo-Wschodniej – Pekao S.A. Technologia digitalizująca działania reklamowo-informacyjne została wprowadzona w sześciu placówkach, w tym we flagowym oddziale zlokalizowanym w słynnym warszawskim Cedecie. Tym samym kolejna duża marka podjęła kroki zmierzające do ograniczenia papierowych formatów i umożliwiła swoim klientom cyfrowe doświadczanie, dotychczas analogowej, przestrzeni.
Konieczność limitowania analogowych dokumentów to codzienność wielu firm i instytucji, niezależnie od branży. Według Environmental Paper Network, globalna roczna konsumpcja papieru wynosi statystycznie 55 kg na osobę. Polska jest na liście 26 państw o największym zużyciu tego surowca z wynikiem 143 kg – dwukrotnie wyższym od średniej światowej. Większość produkowanych materiałów papierowych jest użyteczna tylko przez pewien czas, później trafia do kosza lub zalega w archiwach.
Klienci indywidualni instytucji finansowych zasypywani są drukami reklamowymi w formie papierowej. Informacje w punktach sprzedaży przekazywane są za pomocą ulotek, standów i woblerów. Ich produkcja jest kosztowna i czasochłonna, a żywotność krótka. Tymczasem proces obsługi klienta może być lepiej skoordynowany zarówno pod względem logistyki, jak i doboru formatów oraz treści. Bank Pekao S.A. w swojej sztandarowej placówce, zlokalizowanej przy ul. Kruczej 50 w Warszawie, zdecydował się na wdrożenie cyfrowych kanałów komunikacji.
Partnerem Pekao S.A. w tym procesie jest Nanovo. Firma dopasowała system komunikacji do założeń nowoczesnej przestrzeni świadczenia usług finansowych. Od teraz przekazy skierowane do klientów banku wyświetlane są na ekranach w uzasadniony sposób wkomponowanych w trakty komunikacyjne placówki. Informacje emitowane na nośnikach mogą zmieniać się w zależności od kontekstu czy aktualnie obowiązującej oferty. Za programowanie ramówek odpowiada także Nanovo.
Źródło: Nanovo