PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRPłeć konsumenta w marketingu

Płeć konsumenta w marketingu

Marketing i PR 03.03.2010 (19:00) artykuł nadesłany

W Polsce za robienie zakupów w 62% odpowiadają kobiety, które są jednocześnie bardziej wymagającymi klientkami. Mężczyźni mają zaś wyższe oczekiwania odnośnie dopasowania produktów i marek do ich płci. Wynika z Raportu „Płeć Konsumenta w Marketingu” opublikowanego przez serwis www.MarketingKobiet.pl.

Raport „Płeć Konsumenta w Marketingu” jest publikacją przedstawiającą wyniki pierwszego przeprowadzonego w Polsce badania dotyczącego marketingu ukierunkowanego na płeć. Dotychczas polskie firmy realizujące działania z zakresu gender marketingu oraz marketingu kobiecego, mogły się opierać wyłącznie na publikacjach i badaniach zagranicznych. Marketing skierowany do kobiet to budzący się dopiero w Polsce trend, jaki wynika z rosnącej siły nabywczej płci pięknej. Według szacunków Boston Consulting Group, już w 2028 roku kobiety w USA będą średnio zarabiały więcej niż mężczyźni, a ich siła nabywcza za 5 lat wyniesie ok. 28 bilionów dolarów.

„Za granicą co najmniej od dekady bada się potrzeby, postawy i wartości kobiet, aby lepiej do nich docierać i dzięki temu zyskać nowy segment klientów i zwiększać przychody. U najgłębszych podstaw marketingu kobiecego leży wiedza z zakresu różnic między płciami, która pozwala wskazać skuteczne rozwiązania biznesowe z zakresu tworzenia strategii, produktów oraz komunikacji marketingowej kierowanej do kobiet.” – mówi Ewelina Kitlińska, Właścicielka oraz Redaktor Prowadząca Serwis MarketingKobiet.pl, jedna z autorek Raportu.

Raport został podzielony na trzy części. Z pierwszej części badania „Robienie zakupów i podejmowanie decyzji zakupowych” wynika, że to w większości kobiety (61,7%) odpowiadają za robienie zakupów w gospodarstwach domowych. W przypadku zaś podejmowania decyzji zakupowych dotyczących różnych kategorii produktów, widać wyraźny podział na stereotypowe role „damskie” i „męskie”. Kobiety uważane w naszym społeczeństwie za Westalki domowego ogniska, odpowiadają w 87,7% za wybór środków czystości oraz w 81,1% za wybór artykułów spożywczych. Męską domeną są decyzje podejmowane o zakupie samochodu oraz produktów RTV i AGD z poziomem odpowiednio 84,2% oraz 70,1%. Wyraźny podział zaciera się w przypadku wyboru produktów finansowych. Jednak mimo, że odpowiedzi badanych nie były już tak jednoznaczne, to wciąż mężczyźni przeważają w podejmowaniu decyzji o wyborze takich produktów w 65,4%.

Wyniki drugiej części badania dotyczącej zachowań kobiet i mężczyzn jako konsumentów jednoznacznie wskazują (81,1%) na świadomość wpływu różnic płciowych na zachowania konsumenckie. Według 73,5% badanych, kobiety są dużo bardziej wymagającymi klientkami. Zastanawiający jest natomiast fakt, że mimo deklarowanych większych oczekiwań wobec produktu uważa się, że panie zbierają mniej informacji o produkcie (tylko 38,1% wskazań), niż mężczyźni. Zaskakujące jest również to, że kobiety są uważane jako mniej lojalne wobec marki (41%), ponieważ światowe badania w tym zakresie m.in. przedstawione w książce Marthy Barletty „Marekting skierowany do kobiet”, wskazują wręcz odwrotnie. Takie deklaracje mogą wypływać z przekonań respondentów, a nie z faktycznych zachowań konsumenckich oraz mogą mieć związek z nieuświadamianym częstszym obcowaniem kobiet z produktem oraz wybraną marką już na etapie zbierania informacji.

„Wyniki badania są oparte o deklaracje respondentów odnoszące się do ich zachowań, a nie o faktyczne, czasem nieuświadamiane, zachowania. Stąd też mogą pojawiać się rozbieżności z badaniami światowymi. Nie jest to metoda doskonała i w przyszłości warto wyjść poza deklaracje badanych, jednak to badanie daje pierwszy obraz polskiego konsumenta względem działań gender marketingowych.” – mówi Agnieszka Strzałka, Psycholog, Badacz komunikacji Marketingowej.

Trzecia część badania poświęcona marketingowi ukierunkowanemu na płeć i marketingowi kobiecemu, dowodzi, że w Polsce konsumenci nie mają jeszcze świadomości, że produkty mogą być lepiej dopasowane do ich potrzeb warunkowanych płcią. Przy czym dużo większą świadomością lepszego dopasowania produktów i marek do ich płci, oznaczają się panowie, niż panie. To może mieć związek z realizowanymi od lat działaniami marketingowymi, których odbiorcami w przeważającym stopniu byli mężczyźni. Świadczyć to może o tym, że kobiety pomimo iż mają wysokie oczekiwania rynkowe, to przy niewystarczającej ofercie kierowanej do nich, nie wiedzą, jak mogłaby ona wyglądać, bo rynek jeszcze nie do końca zrozumiał ich potrzeby.

Istotnym faktem wynikającym z badania jest to, że, wśród konsumentów rodzi się oczekiwanie na rozwój działań marketingowych dedykowanych kobietom – 61,8% respondentów uważa, że marketing skierowany do kobiet ma w Polsce przyszłość. Jednak warunkiem tego jest, aby sygnały płynące od konsumentek nie zostały zbagatelizowane. „To daje marketerom duże pole do popisu, o ile będą chcieli zgłębiać tę tematykę: zapoznawać się z publikacjami polskimi oraz zagranicznymi, jak również pogłębiać swoją wiedzą na szkoleniach z zakresu marketingu skierowanego do kobiet” – dodaje Ewelina Kitlińska.

Raport „Płeć Konsumenta w Marketingu” można pobrać ze strony www.MarketingKobiet.pl.

Źródło: MarketingKobiet.pl

e-commerce internet zakupy 2010-03-03
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-commerce internet zakupy

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców