Facebook, jeden z wiodących portali społecznościowych, oraz PayPal, system pozwalający bezpiecznie i wygodnie płacić i odbierać płatności w Internecie, ogłosiły dzisiaj przystąpienie do wspólnej strategii, polegającej na oferowaniu funkcji systemu PayPal w kluczowych miejscach systemów reklamowych i deweloperskich portalu Facebook.
W ramach wspomnianej strategii reklamodawcy uzyskają wkrótce możliwość korzystania z systemu PayPal do przekazywania opłat za reklamy na Facebooku (Facebook Ads) za pośrednictwem portalowego narzędzia do tworzenia reklam w trybie online. Stanowi to odpowiedź na zainteresowanie reklamodawców usługami globalnego systemu PayPal i jeszcze bardziej ułatwia klientom z całego świata targetowanie i prowadzenie kampanii reklamowych wśród ponad 400 milionów użytkowników Facebooka – zamieszkałych w 70% poza Stanami Zjednoczonymi.
Płatności w systemie PayPal staną się ponadto dostępne jako opcja płatności za kredyty na Facebooku (Facebook Credits), które przechodzą właśnie fazę testów beta w niewielkiej liczbie gier i aplikacji, z myślą o zapewnieniu użytkownikom szybkiej i wygodnej metody zakupu towarów wirtualnych. Kredyty służą również do płacenia za prezenty w Sklepie z prezentami na Facebooku.
— W miarę rozwoju naszej działalności reklamowej i platformy zastosowań reklamowych, wśród życzeń od reklamodawców i twórców aplikacji z całego świata znajdowaliśmy coraz częściej potrzebę korzystania w całym Facebooku z systemu PayPal — mówi Dan Levy, dyrektor działu operacji finansowych serwisu Facebook. — Chcemy w całym naszym serwisie zapewnić użytkownikom, deweloperom i reklamodawcom rozwiązanie szybkie i godne zaufania, a współpraca z jednym ze światowych liderów w dziedzinie płatności internetowych nam to umożliwia.
— Mówiąc najprościej, cała działalność firmy PayPal skupia się wokół płatności. Ułatwiamy klientom wysyłanie i odbieranie płatności przez Internet w 24 walutach i na 190 rynkach świata — stwierdza Osama Bedier, wiceprezes działu platform i technologii wschodzących firmy PayPal. — Twórcy aplikacji na Facebooku od zawsze wybierali i wybierają system PayPal do płacenia za towary wirtualne. Bardzo cieszy nas zbliżenie naszych relacji w bezpośredniej współpracy z serwisem Facebook, jak również perspektywa wsparcia rozwoju jego reklamowo-deweloperskich ekosystemów.
Źródło: Pay Pal