PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacje6 rzeczy, jakie możesz zrobić, aby zmniejszyć poczucie izolacji pracowników po blisko roku pracy zdalnej

6 rzeczy, jakie możesz zrobić, aby zmniejszyć poczucie izolacji pracowników po blisko roku pracy zdalnej

Informacje 26.01.2021 (13:57) informacja prasowa

Samotność nie wpływa pozytywnie na zdrowie człowieka. Jej szkodliwy wpływ naukowcy porównują z wypalaniem dziennie 15 papierosów. To nie jest dobra wiadomość dla milionów ludzi, którzy obecnie za sprawą pandemii żyją i pracują w przedłużającej się izolacji. Dla ich przełożonych też nie.

fot. fizkes / Shutterstock

Wydawać by się mogło, że zarówno pracodawcy, jak i ich pracownicy największe wyzwania związane z nagłą koniecznością przejścia na zdalny model pracy mają już za sobą. Tych wyzwań było wiele: poczynając od szybkiej nauki posługiwania się systemami wideokonferencyjnymi po umiejętność znajdywania równowagi pomiędzy pracą w domu a zobowiązaniami rodzinnymi. Jednak na dłuższą metę tym, co pracownikom może najbardziej dokuczać jest praca w izolacji od zespołu, powodująca uczucie samotności.

Mimo, że 52% Polaków chciałaby w przyszłości móc częściej niż przed pandemią korzystać z możliwości pracy zdalnej , to funkcjonowanie wyłącznie w tym modelu jest wyzwaniem nawet dla najlepiej zarządzanych organizacji. Praca zdalna spowodowała, że dotychczasowe więzi międzyludzkie uległy rozluźnieniu. Pracownikom brakuje zarówno poczucia bezpieczeństwa związanego z dzieleniem wspólnej przestrzeni, jak i codziennych rytuałów, jakie tworzą się w każdej firmie. I mimo, że wiele z nich nie miała bezpośredniego związku z zadaniami służbowymi, pozwalały na nieformalną wymianę opinii i doświadczeń, co ułatwiało funkcjonowanie w zespole i inspirowało do innowacyjnego myślenia.

To prawda, że nic nie zastąpi prawdziwego fizycznego kontaktu z drugim człowiekiem. Można jednak wdrożyć działania, które pomogą pracownikom utrzymać silne więzi z kolegami i poczucie, że są nadal częścią zespołu . Oto 6 prostych i sprawdzonych w praktyce sposobów:

Zachęcaj pracowników do interesowania się drugim człowiekiem

Nic nie odwraca tak dobrze uwagi od własnego poczucia dyskomfortu jak zainteresowanie drugim człowiekiem. Zaangażowanie w pomoc potrzebującym nie tylko zmniejsza poczucie własnego osamotnienia, ale poprawia ogólne samopoczucie psychiczne. Nie ma tu większej różnicy, czy to dobro na rzecz drugiego człowieka świadczone jest osobiście w rzeczywistości analogowej czy całkowicie online. Jak to zrobić w pandemicznej rzeczywistości? Zaangażuj swój zespół we wspólnie wybraną inicjatywę dobroczynną. Wachlarz możliwości jest szeroki. Dla przykładu: firma Salesforce z branży IT (wyróżniana wielokrotnie w konkursie Great Place to Work®) zorganizowała internetowy talent show dla instytucji wspierającej ofiary przemocy domowej pochodzenia latynoskiego. Natomiast sama firma Great Place to Work® nawiązała współpracę z Muzeum Smithsonian w Waszyngtonie i zaproponowała pomoc w digitalizacji części historycznych dokumentów, aby ułatwić do nich dostęp.

Nie do przecenienia są działania pracowników na rzecz swoich koleżanek i kolegów oraz ich rodzin. W jednej z  organizacji działającej na polskim rynku pracownicy zaangażowali się w czytanie książek dla dzieci. Spotkania odbywały się przez miesiąc codziennie, przez 20 minut i były nagrywane, aby można było z nich korzystać w razie potrzeby. W ten sposób firma i pracownicy wspierali rodziców, którzy z powodu zamknięcia szkół musieli pracować w domu w obecności dzieci.

Nie zapominaj o wspólnym świętowaniu wyjątkowych chwil w życiu firmy

Wspólne świętowanie sukcesów i osiągnięć jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek. Tym, co się liczy najbardziej przy planowaniu scenariusza jest prostota i szczerość oraz personalizacja wydarzenia pod kątem konkretnej osoby czy grupy ludzi, którym chcemy wyrazić uznanie. Co można zrobić? Zaprosić przełożonego na wideospotkanie zespołu, aby pochwalić się przed nim osiągnięciami jego członków. Rozesłać pracownikom do domów zabawne gadżety: czapeczki czy baloniki, żeby potem wspólnie online pogratulować komuś sukcesu. Wysłać ręcznie napisany list do rodziny pracownika, w którym opiszemy, jak bardzo i za co szczególnie go cenimy. Albo po prostu zafundować pracownikowi ulubione danie z dostawą do domu z renomowanej restauracji w jego sąsiedztwie, aby uczcić jego osiągnięcie, a przy okazji także wesprzeć lokalny biznes.

Zachęcaj do podtrzymywania nieformalnych kontaktów

W tradycyjnym biurze pracownicy podchodzą do biurek kolegów, gromadzą się w kuchni przy ekspresie do kawy, szukając i znajdując okazje do porozmawiania. To bardzo łączy ludzi, którzy często pracują w różnych zespołach, a nowym pracownikom ułatwia wejście w atmosferę firmy i poznanie kolegów.

Nawet z dala od tradycyjnego biura można wspierać te relacje. Prostym na to sposobem jest zaproponowanie nieformalnych spotkań typu wspólna „przerwa na kawę” czy spotkania bez ustalonego z góry tematu. Aby było atrakcyjniej, co pewien czas można zorganizować także spotkania międzywydziałowe, aby dać okazję do spotkania z dawno niewidzianymi kolegami. Ważne, aby taka przestrzeń został pracownikom zaoferowana. W jednej z firm, która zaprosiła swoich ludzi do udziału w badaniu Great Place to Work®, obok cotygodniowych „Spotkań przy kawie” z dyrektorem generalnym, regularnie raz w miesiącu na platformie Teams odbywają się „Piątkowe popołudnia”, których gospodarzami i uczestnikami są sami pracownicy.

Zarezerwuj podczas wideospotkań specjalny czas na luźne rozmowy

Bez przygodnych pogawędek na korytarzu czy przy kopiarce część niezwykle ważnych społecznych relacji została utracona. Podczas wideospotkania często mamy ochotę przejść od razu do pierwszego punktu ustalonej agendy. Ale jeśli chcemy utrzymać to, co dla wielu stanowiło urok przychodzenia do pracy, musimy znaleźć w tej agendzie czas na tematy prywatne, niezwiązane ściśle z tematyką spotkania. Wygospodarowując ten czas, pozwalamy pracownikom na chwilę relaksu i na złagodzenie nagromadzonych napięć i stresów. Zresztą życie samo pisze scenariusze. Nieoczekiwane wtargnięcie dzieci lub domowych zwierząt pracownika w oko kamerki może stanowić naturalny kontrapunkt do spotkania biznesowego w czasach pandemii. Wszystko w rękach lidera i zespołu. Wideospotkanie nie stanie się przez to mniej produktywne, a ciepła reakcja na sytuację, która dla pracownika może być niezręczna, wzbogaci nas o doświadczenie, że jesteśmy dla siebie życzliwi i ważni.

Znajdź czas na relaks i wspólną zabawę z pracownikami

Nic tak nie zbliża ludzi, jak okazje do wspólnego pośmiania się. Dlatego warto pomyśleć, jak wprowadzić nieco zabawy i humoru do dnia pracy. Przetestowanym w praktyce pomysłem jest specjalny kanał online w intranecie, dedykowany tylko rozrywce i żartom. Pracownicy mogą tam umieszczać zabawne historie, zdjęcia swoich zwierząt czy memy, które wyjątkowo ich rozbawiły. Tak zrobiła amerykańska firma Peerfit, która uruchomiła w swoim intranecie kanał  #watching poświęcony temu, co ludzie nałogowo oglądają w Internecie. Pomysłów na to, jak się wspólnie bawić, pozostając online jest oczywiście wiele. Od klubu czytelniczego po wspólną degustację wina, grę w bingo czy nawet wirtualny występ zaprzyjaźnionego muzyka czy performera.

Postaw na indywidulane kontakty z pracownikami

Nie zawsze spotkania w grupie pozwolą dostrzec problemy, z jakimi zmagają się poszczególne osoby. Nie zawsze też te osoby będą chętne do poruszania trudnych dla siebie kwestii na szerszym forum. Natomiast wiele osób potrzebuje słów wsparcia czy słów uznania skierowanych indywidualnie do nich. Czują się wtedy dostrzeżeni i docenieni. Jak firmy realizują tę ludzką potrzebę w praktyce? W pewnej firmie wytypowany został pracownik, który codziennie kontaktuje się ze wszystkimi kolegami zakażonymi wirusem Covid-19, aby dowiedzieć się, co u nich słychać, podnieść ich na duchu, zaproponować pomoc. W innej firmie szef w uzgodnieniu z pracownikami podjął inicjatywę, aby co czas pewien osobiście, choć wirtualnie, „zajrzeć” czy też „wpaść” do każdego pracownika i zapytać się, czy wszystko u niego w porządku. W jeszcze innej organizacji, która uczestniczy w badaniach Great Place to Work® w Polsce, HR business partnerzy zorganizowali dla pracowników produkcji indywidualne spotkania z psychologiem. Dla niektórych pracowników ta inicjatywa okazała się kołem ratunkowym w skomplikowanej sytuacji życiowej.

Dzielenie doświadczeń – czy to związanych z pandemią czy tylko ze wspólnym oglądaniem zabawnych memów – znosi bariery i zbliża ludzi do siebie. Nawet jeśli nie przebywamy bezpośrednio obok siebie, możemy zachować wzajemne poczucie bliskości. Czas pandemii można potraktować jako okres do przeczekania albo jako szansę na rozwój. Z perspektywy pracownika to może być okazja do doskonalenia umiejętności. Dla firmy to sposobność, aby przyjrzeć się własnej kulturze organizacyjnej i zweryfikować, czy deklarowane wartości są rzeczywiście realizowane i odpowiadają obecnym potrzebom pracowników. Najlepsi wykorzystają ten czas, aby wzmocnić relacje z pracownikami i zbudować trwały kapitał zaufania, który uczyni firmę bardziej odporną na rynkowe zawirowania i pozwoli na jej dalszy rozwój.

Źródło: Great Place to Work

praca 2021-01-26
Redakcja PRNews.pl
Tagi: praca

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania
09.12.2025 (15:14) – informacja prasowa

Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania

Najnowsza edycja badania „Kobiety w finansach” pokazuje, że rozwój sztucznej inteligencji istotnie zmienia sposób …

a 0 Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów
09.12.2025 (15:12) – informacja prasowa

Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów

Do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dołączyła firma Leasys Polska Sp. z o.o., jedna z …

a 0 eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych
09.12.2025 (15:11) – informacja prasowa

eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych

eService we współpracy z Visa przeprowadził badania jakościowe i ilościowe dotyczące rynku usług płatniczych w …

a Kariera w finansach 0 Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia
09.12.2025 (15:10) – informacja prasowa

Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

Już 24 grudnia 2025 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która nakłada na pracodawców obowiązek …

a 0 Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao
09.12.2025 (15:07) – informacja prasowa

Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao

Bank Pekao wspólnie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT przygotował wyjątkową ofertę – nawet 10 proc. rabatu na …

a 0 Badanie Mastercard: Cyfryzacja w Polsce - głos małych przedsiębiorstw i konsumentów
09.12.2025 (15:04) – informacja prasowa

Badanie Mastercard: Cyfryzacja w Polsce - głos małych przedsiębiorstw i konsumentów

Mastercard sprawdził, jak polscy właściciele małych i mikrofirm oraz konsumenci podchodzą do cyfryzacji – m.in. …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych w Polsce po III…

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców