Klienci UNIQA i AXA mogą już korzystać z nowej strony internetowej, która łączy w sobie wszystkie funkcjonalności poprzednich adresów internetowych, w tym platformę do zakupu ubezpieczeń. Mogą tam również zgłaszać szkody i roszczenia, logować się na swoje konta albo znaleźć kontakt do agenta. Każdy, kto teraz wejdzie na strony axa.pl lub axadirect.pl zostanie automatycznie przekierowany na nową, wspólną dla AXA i UNIQA stronę uniqa.pl.
Ideą, która stała za uruchomieniem wspólnej strony www i infolinii przed prawnym połączeniem towarzystw, było jak najszybsze uproszczenie i usprawnienie kontaktu klientów z ubezpieczycielem. Zamiast trzech dotychczasowych stron (axa.pl, axadirect.pl, uniqa.pl) klienci obu firm mogą załatwić sprawy pod adresem www.uniqa.pl.
– Połączenie UNIQA i AXA to duży projekt i fantastycznie jest widzieć już efekty pracy ostatnich miesięcy. Wspólna strona internetowa to pierwsze tak duże wdrożenie. Kolejne implementacje będziemy realizować już w czasie połączenia prawnego organizacji. Prezentujemy na niej wszystko to, co najlepsze w UNIQA i AXA. Klient będzie mógł zarówno kupić tu ubezpieczenia – tak jak na wcześniejszej stronie axadirect.pl – jak i łatwo znaleźć kontakt do agenta czy najbliższej placówki. Niebawem ruszamy z naszą kampanią reklamową, w której będziemy kierować już na nową stronę www – mówi Marcin Nedwidek, prezes połączonych spółek UNIQA i AXA (po uzyskaniu zgody KNF).
Nowa strona bazuje na aktualnych trendach i sprawdzonych wytycznych w zakresie doświadczenia klientów i użytkowników (UX, CX). Platforma transakcyjna do zakupu ubezpieczeń i produktów inwestycyjnych jest stworzona na wzór nowoczesnych sklepów internetowych.
– Mając szeroką ofertę ubezpieczeniową, musimy zawsze pamiętać, jak różnią się klienci odwiedzający naszą stronę. Projektując ją, korzystaliśmy z naszych doświadczeń, badań na klientach i najnowszych trendów. Wszystko po to, by każdy szybko i prosto mógł załatwić swoją sprawę lub znaleźć potrzebną informację – nieważne czy robi to w domu przez komputer, tablet czy w smartfonie, siedząc w autobusie czy na spotkaniu ze swoim agentem – mówi Aldona Paciorek, dyrektor Departamentu Digital i E-Commerce po połączeniu UNIQA i AXA.
Strona będzie cały czas rozwijana z myślą o potrzebach klientów i pośredników. W drugim kwartale tego roku, wraz z połączeniem prawnym spółek UNIQA i AXA w Polsce, planowany jest kolejny ważny krok – połączenie i uproszczenie obsługi polis.
Zmieniona strona internetowa to nie jedyna nowość. Ubezpieczyciel uruchomił również jeden, wspólny numer infolinii dla klientów obu firm.
Grupa UNIQA sfinalizowała przejęcie spółek AXA w Polsce, Czechach i Słowacji w październiku 2020 roku. Prawne połączenie spółek w Polsce planowane jest przed końcem I półrocza 2021 roku, i od tego momentu UNIQA i AXA będą działać jako jedna firma pod marką UNIQA.
Według danych na koniec 2019 roku UNIQA razem z AXA są 5. grupą ubezpieczeniową w Polsce pod względem przypisu składki, którego łączna wartość na koniec 2019 roku wyniosła prawie 4 mld zł. Firmy ubezpieczeniowe wypłaciły w tym czasie poszkodowanym niemal 2,9 mld zł w roszczeniach i świadczeniach. Razem obsługują 5 mln klientów indywidualnych i ubezpieczają 50 tys. firm w Polsce. W skład grupy UNIQA od 15 października 2020 roku wchodzą – oprócz spółek ubezpieczeniowych – również AXA TFI i AXA PTE, które zarządzają aktywami o łącznej wartości 15 mld zł według danych na koniec 2019 roku.
Źródło: Uniqa