Bank Pocztowy podpisał umowę o współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Dzięki dostępowi do partnerów e-Izby i bliższym kontaktom z ekspertami e-commerce bank będzie lepiej rozwijać swoje usługi cyfrowe i dopasowywać je do potrzeb rynku. Bank Pocztowy pracuje obecnie między innymi nad uruchomieniem śledzenia przesyłek pocztowych Poczty Polskiej z poziomu własnej aplikacji mobilnej.
– Rozwój sektora e-commerce gwałtowanie przyśpieszył w ostatnich kilkunastu miesiącach głównie z powodu trwającej pandemii. Jego wartość szacuje się obecnie na ponad 60 miliardów złotych. Bank Pocztowy chce czynnie uczestniczyć w tym sektorze. Przystąpienie do Izby ułatwi nam dostęp do szerokiego grona partnerów działających na rynku e-commerce. Z jednej strony pozwoli to na lepsze dopasowanie usług cyfrowych do potrzeb naszych klientów. Z drugiej zaś strony efektywniej będziemy mogli wspierać naszego głównego akcjonariusza – Pocztę Polską w rozwoju nowych technologii związanych z e-commerce. Obecnie pracujemy między innymi nad wdrożeniem usługi śledzenia przesyłek pocztowych z poziomu aplikacji mobilnej Banku Pocztowego. To będzie nowa oferta zarówno dla naszych klientów jak i osób korzystających z usług Poczty Polskiej. Usługę uruchomimy w połowie bieżącego roku – komentuje Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego
W ofercie Banku są już usługi ułatwiające zamawianie i odbieranie produktów zakupionych w Internecie. Klienci Banku Pocztowego bez względu na porę i miejsce mogą uzyskać SMS-em informację o oczekującej na odbiór korespondencji czy przesyłce, dzięki usłudze
e-Awizo. Mogą także zamówić dostarczenie listów poleconych bezpośrednio do ich skrzynki na listy, a informację o ich dostarczeniu klient otrzymuje SMS-em lub e-mailem. Obie usługi Poczty Polskiej dostępne są w smartfonie i są bezpłatne dla klientów Pocztowego. Bank pracuje nad kolejnymi produktami rozszerzającymi ofertę dla rynku e-commerce.
Źródło: Bank Pocztowy