PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBadanie Mastercard pokazuje, że w czasie pandemii polscy konsumenci zmienili swoje zachowania na bardziej proekologiczne
Mastercard

Mastercard

Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności.

Badanie Mastercard pokazuje, że w czasie pandemii polscy konsumenci zmienili swoje zachowania na bardziej proekologiczne

Informacje 13.04.2021 (11:30) informacja prasowa
Mastercard

Nowe badanie Mastercard pokazuje, że w czasie epidemii COVID-19 wyraźnie wzrosło zainteresowanie konsumentów działaniami związanymi z ochroną środowiska. Ponad połowa Polaków (54%) uważa, że dziś ograniczanie śladu węglowego jest dla nich ważniejsze niż przed pandemią. Aż 64% ankietowanych deklaruje, że stali się bardziej świadomi tego, jak ich działania mogą wpływać na środowisko, przy czym prym wiedzie tu pokolenie Z (70%). To dowód na rosnący trend w kierunku świadomych ekologicznie wydatków i konsumpcji – rośnie grupa ludzi, którzy swoje codzienne zakupy, a także otrzymywane nagrody (np. w programach lojalnościowych), chcą wykorzystać dla dobra naszej planety.

Trend bardziej świadomej konsumpcji rozwijał się w ciągu ostatniej dekady, ale dopiero w czasie pandemii zmiany w postawach i zachowaniach konsumenckich znacznie przyspieszyły. Polacy nie tylko stają się bardziej świadomi wpływu swoich decyzji zakupowych na środowisko, ale też trzech na pięciu (60%) z nich uważa dziś, że w sposób bardziej zrównoważony powinny zachowywać się również firmy. Według nich trzy najważniejsze kwestie, na których, oprócz walki z pandemią, powinien aktualnie skupić się świat biznesu, to zmniejszenie: ilości odpadów (45%), zanieczyszczenia powietrza i wody (44%) oraz ilości plastiku w opakowaniach i produktach (42%).

W związku z rosnącym zainteresowaniem konsumentów ochroną środowiska Mastercard opracował kalkulator emisji CO2. Inicjatywa ta jest elementem działań firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju, które obejmują również projekt Priceless Planet Coalition oraz długoterminowe zobowiązanie firmy do pomocy konsumentom i partnerom biznesowym we wspieraniu planety poprzez inicjatywy, takie jak posadzenie 100 milionów drzew. Nowy Kalkulator Śladu Węglowego powstał dzięki współpracy Mastercard ze szwedzkim fintechem Doconomy i jest już dostępny dla wydawców kart płatniczych na całym świecie, w tym w Polsce. Pozwala on bankom i instytucjom finansowym zaoferować ich klientom dostosowane narzędzie, odpowiadające na potrzebę konsumentów szukających sposobów na zrównoważone zakupy. Narzędzie to zapewnia tym ostatnim dostęp do wiedzy i danych na temat emisji dwutlenku węgla, które generują, i oferuje im prosty sposób na zmniejszanie i równoważenie swojego śladu węglowego.

„Dzisiaj biznes musi być świadomy swojej roli w ochronie naszej planety. Nie tylko dlatego, że oczekują tego konsumenci, ale przede wszystkim dlatego, że jest to właściwe postępowanie. W ostatecznym rozrachunku jest to planeta każdego z nas i mamy zbiorową odpowiedzialność za podjęcie odpowiednich działań. Od czasu pandemii troska o środowisko naturalne gwałtownie wzrosła, co oznacza, że także nasze wysiłki muszą zmierzać w tym kierunku. Wciąż poszukujemy nowych i innowacyjnych sposobów, dzięki którym możemy wnieść znaczący wkład w te działania. Dzielimy się też szeroko naszymi pomysłami, żeby zachęcać i inspirować innych do podjęcia podobnych” – mówi Mark Barnett, prezes Mastercard Europe.

Nowy Kalkulator Śladu Węglowego umożliwia konsumentom mierzenie emisji CO2 generowanych przez ich zakupy w różnych kategoriach wydatków. Obliczenia te są oparte na niezależnie weryfikowanej metodologii Indeksu Åland, stworzonego przez fiński Bank of Åland. Kalkulator pokazuje przykłady, które w łatwy sposób pomagają zrozumieć, jaki mamy wpływ na środowisko, przeliczając nasz ślad węglowy np. na liczbę drzew konieczną do pochłonięcia tej samej ilości CO2. Znajdziemy w nim też wskazówki dotyczące prowadzenia bardziej zrównoważonego życia. Konsumenci mają również możliwość zrekompensowania swojego wpływu na środowisko poprzez zaangażowanie się w projekty odbudowy lasów w ramach Priceless Planet Coalition, przekazując darowizny czy też wykorzystując programy lojalnościowe swoich banków. Banki z kolei mogą łatwo zintegrować Kalkulator Śladu Węglowego ze swoimi aplikacjami mobilnymi za pomocą nowych interfejsów API, które są dostępne na stronie Mastercard Developers.

„Mastercard na nowo zdefiniował rolę, jaką branża finansowa może odgrywać każdego dnia w walce z kryzysem klimatycznym” – mówi Mathias Wikström, szef Doconomy. „Kiedy inni mówią o znaczeniu czynników ESG, Mastercard realnie je wdraża, podsuwając konsumentom gotowe rozwiązania” – dodaje.

Oprócz Kalkulatora Śladu Węglowego Mastercard oferuje inne produkty i usługi przyjazne środowisku, takie jak wykonane z ekologicznych materiałów karty płatnicze, pozwalające zmniejszyć ilość plastikowych odpadów. Firma zobowiązała się również do osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. – opierając się na istniejących zobowiązaniach do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o 1,5 stopnia Celsjusza. Mastercard wyemitował również obligacje na rzecz zrównoważonego rozwoju o wartości 600 milionów dolarów, a niedawno ogłosił zmiany w modelu wynagradzania kadry kierowniczej, aby przyspieszyć postęp w zakresie trzech globalnych celów ESG: neutralności węglowej, włączenia finansowego i równości płac kobiet i mężczyzn. Działania te wspierają cel strategiczny Mastercard, jakim jest budowanie bardziej zrównoważonej i sprzyjającej włączeniu społecznemu gospodarki cyfrowej.

Źródło: Mastercard

2021-04-13
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach
13.12.2025 (17:53) – informacja prasowa

Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach

11 tys. zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem tego roku korzystając z …

a 0 Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń
13.12.2025 (17:46) – informacja prasowa

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w …

a 0 Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach
13.12.2025 (17:02) – informacja prasowa

Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach

W zarządzaniu roszczeniami ponad 40% respondentów z branży ubezpieczeniowej twierdzi, że decyzje bazują bardziej na …

a 0 Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego
13.12.2025 (17:00) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego

12 grudnia 2025 roku, Rada Nadzorcza ING Banku Śląskiego powołała Wojciecha Sieńczyka na stanowisko Wiceprezesa …

a 0 Generali z ratingiem A+
13.12.2025 (16:58) – informacja prasowa

Generali z ratingiem A+

AM Best przyznał Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rating siły finansowej (FSR) na poziomie A+ (Superior) ze …

a 0 Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS
13.12.2025 (16:57) – informacja prasowa

Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców