Inwestycja Visa i kontynuacja partnerstwa z LoginID pomoże dostarczyć rozwiązania, które poprawią wygodę i bezpieczeństwo płatności. Konsumenci chcą, aby ich doświadczenia zakupowe podczas płatności online były spójnie. Optymalne doświadczenie cyfrowe to takie, które łączy w sobie tożsamość, płatności, bezpieczeństwo i wygodę. Interoperacyjność technologii uwierzytelniania przynosi korzyści akceptantom (dzięki wyższej konwersji i niższym wskaźnikom oszustw), wydawcom (dzięki zwiększeniu obrotów) oraz konsumentom, którzy cenią sobie możliwość dokonywania płatności za pomocą jednego kliknięcia.
Począwszy od stycznia 2021 r., dyrektywa PSD2 wymaga od akceptantów spełnienia nowych poziomów rozliczalności przy transakcjach płatniczych i uwierzytelnianiu. Klienci chcą płynnego, łatwego doświadczenia kasowego online, a integracja tych kroków uwierzytelniania komplikuje proces dla sprzedawców, którzy obawiają się, że ich doświadczenie klienta może być zagrożone. Ponieważ wydawcy kart mają nowe wymagania dotyczące ograniczenia oszustw, przełamywanie barier w dodawaniu uwierzytelniania jest obszarem, na którym koncentrują się firmy działające w obszarze usług finansowych.
LoginID zapewnia szeroką gamę interfejsów API i SDK, które dają firmom możliwość łatwego zintegrowania uwierzytelniania z certyfikatem FIDO z dowolną stroną internetową, aplikacją, platformą e-commerce lub instytucją finansową w ciągu 15 minut. Rozwiązania silnego uwierzytelniania od firm takich jak LoginID pomagają według Visa promować jej wizję poprawy integralności płatności – zarówno ograniczając oszustwa, jak i pomagając akceptantom spełnić globalne wymagania regulacyjne. Technologie biometryczne oferują także większą wygodę i większe bezpieczeństwo, stanowiąc złoty standard uwierzytelniania online.
Standardy FIDO są wspierane przez Visa i inne sieci płatnicze, a także firmy technologiczne, takie jak Microsoft i Google. Visa w Europie działa w kierunku upowszechnienia uwierzytelniania delegowanego – regulacji PSD2, która pozwala na „delegowanie” uprawnień od wydawcy do dostawcy usług płatniczych lub akceptanta (łącząc FIDO z siecią 3DS) – i prawdopodobnie będzie dążyć do wprowadzenia podobnych modeli na całym świecie.
Źródło: Visa