Spoko.app buduje własny zespół deweloperski. W najbliższych miesiącach firma zamierza zatrudnić 10 osób m.in. na stanowiskach Chief Technology Officer, Mobile Team Leader, Senior Java Developer, iOS Developer i Android Developer, które będą odpowiadać za dalszy rozwój produktu.
Spoko.app to fintech działający na rynku przekazów pieniężnych. Obecnie za jego pomocą można realizować przekazy z 32 do 45 krajów. Usługa umożliwia transfer pieniędzy np. do Nigerii, Armenii, Azerbejdżanu, Gruzji, Indii, Kazachstanu, Rosji czy Turcji. Systematycznie rośnie również liczba użytkowników. Jest to już ponad 500 tys. klientów, gdy w maju ubiegłego roku było to 100 tys. osób.
Skala działalności fintechu powoduje, że również zespół jest międzynarodowy. Firma umożliwia klientom kontakt z konsultantami poprzez wiele popularnych na całym Świecie kanałów komunikacji m.in. Messenger, WhatsApp, ale również takich jakich używają lokalne społeczności. Wszystko po to aby pomóc Klientowi jak najszybciej i rozwiązać jego problem. Bardzo dobra znajomość języka angielskiego jest dla pracowników niezbędnym minimum, ponieważ ci, którzy pracują z użytkownikami aplikacji muszą znać języki, które pozwolą porozumieć się z osobami we wszystkich krajach. Dlatego Spoko.app zatrudnia ekspatów, którzy pozwalają lepiej rozumieć nie tylko język, ale również kulturę i oczekiwania użytkowników aplikacji.
Międzynarodowy charakter organizacji powoduje, że duże znaczenie odgrywa możliwość pracy zdalnej, która zdobyła znaczną popularność podczas pandemii koronawirusa i okazała się udanym rozwiązaniem. Było to szczególnie pomocne podczas pierwszej fali pandemii, w trakcie której założyciele pomimo przebywania z dala od warszawskiego biura mieli pełną swobodę w prowadzeniu firmy.
– Jeszcze niedawno praca w międzynarodowym środowisku była domeną światowych korporacji, ale rynek pracy w ostatnich latach zmienił się diametralnie. Obecnie mniejsze firmy technologiczne od początku działalności są skoncentrowane na globalnym świadczeniu swoich usług, co zachęca młodych ludzi do budowania kariery w takich miejscach – mówi Paweł Pełtak, Head of HR w Spoko.app. – Praca w fintechu to duża elastyczność i zupełnie inne podejście do pracownika, jego potrzeb i rozwoju niż w dużych, mniej „zwinnych” instytucjach. Możliwość zdobywania doświadczenia na międzynarodowych rynkach jest dla kandydatów dużą zachętą. Z drugiej strony, jest to również spore wyzwanie, ponieważ firma szybko się rozwija i mimo głównej strategii, jest elastyczna oraz na bieżąco weryfikuje swoje założenia, dlatego pracownicy również muszą być przygotowani na mnogość nowych zadań – dodaje Paweł Pełtak.
Obecnie w fintechu pracuje prawie 40 osób, wśród których są m.in. Białorusini, Ukraińcy, Turcy, Nigeryjczycy, Rosjanie i Polacy. Zajmują oni stanowiska związane z obsługą klientów oraz w zespole IT, który dba zaplecze technologiczne systemu i aplikacji do przekazów pieniężnych. Już teraz firma poszukuje m.in. Mobile Testera, który zajmie się testowaniem aplikacji mobilnej i webowej oraz analizą i raportowaniem błędów. Spoko.app buduje teraz własny zespół deweloperski, dlatego w najbliższych miesiącach firma zamierza zatrudnić kolejne 10 osób m.in. na stanowiskach Chief Technology Officer, Mobile Team Leader, Senior Java Developer, iOS Developer i Android Developer, które będą odpowiadać za dalszy rozwój produktu.
Źródło: Spoko.app