PKO Bank Polski wprowadza kolejne rozwiązania, które pomagają klientom biznesowym zarządzać firmą zdalnie. Przedsiębiorcy mogą teraz otworzyć rachunek pomocniczy dla firmy w serwisie iPKO lub aplikacji IKO. Z kolei w nowej zakładce w iPKO „Biała lista VAT” będzie można archiwizować wyniki weryfikacji kontrahentów i pobrać z nich raport. Firmy mogą także skorzystać z 50% rabatu na zakup e-podpisu mSzafir – kod promocyjny można pobrać w iPKO.
Rachunek pomocniczy pomaga w uporządkowaniu finasów firmy. Można go teraz otworzyć całkowicie zdalnie – w kilku prostych krokach w serwisie iPKO lub aplikacji IKO. Na rachunek pomocniczy można przelewać pieniądze z konta głównego i nimi zarządzać np. gdy pracownicy korzystają z firmowych kart lub gdy przedsiębiorca potrzebuje wyodrębnić rozliczenia z wybranymi kontrahentami. Rachunek może być prowadzony również w jednej z 22 walut obcych – dzięki temu można do niego podpiąć kartę debetową z funkcją wielowalutową i nie płacić za przewalutowanie.
Aby otworzyć rachunek pomocniczy, w serwisie iPKO należy przejść do zakładki „Oferta” lub „Moje produkty”, następnie wybrać opcję „Otwórz nowe konto”, „Rachunek pomocniczy dla firm”, „Złóż wniosek”. Na wniosku należy wskazać firmę i konto główne, dla których ma być otwarty rachunek pomocniczy. Należy zaznaczyć rodzaj rachunku, wpisać jego nazwę i wybrać walutę. Wniosek o otwarcie swojego rachunku pomocniczego należy zatwierdzić narzędziem autoryzacji.
Klienci firmowi mogą w iPKO zweryfikować rachunek kontrahenta na białej liście podatników VAT, prowadzonej przez Ministerstwo Finansów. Opcja jest dostępna w trakcie tworzenia: przelewów jednorazowych i podzielonej płatności (split payment) oraz zleceń stałych. Przy zlecaniu nowej operacji wystarczy kliknąć „Sprawdź, czy odbiorca jest na białej liście VAT”, aby pojawił się wynik weryfikacji. Nowością jest zakładka „Biała lista VAT”, w której będą archiwizowane weryfikacje kontrahentów i będzie z nich można pobrać raport.
Biała lista została oddana przez resort finansów we wrześniu 2019 roku i służy przede wszystkich do weryfikacji wiarygodności kontrahentów. Od 1 stycznia 2020 roku dla każdej transakcji przekraczającej 15 tys. zł przedsiębiorcy są zobowiązani do sprawdzania na niej rachunku kontrahenta VAT.
– Bankowość online dla biznesu skoncentrowana jest na rozwiązaniach, które mają pomóc klientom wygodnie zarządzać finansami bez potrzeby wizyty w placówce banku. Możliwość zdalnego otwarcia rachunku pomocniczego czy weryfikacji kontrahenta na „Białej liście VAT” bez konieczności korzystania z zewnętrznych wyszukiwarek to rozwiązania, które pozwalają przedsiębiorcom zaoszczędzić czas – mówi Tomasz Frąckowiak, dyrektor Formacji Bankowości Firm i Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim.
Przedsiębiorcy, którzy mają rachunek firmowy w PKO Banku Polskim, mogą teraz pobrać w iPKO kod promocyjny, który daje 50% zniżkę na zakup e-podpisu mSzafir z limitem 1000 podpisów na rok. e-Podpis usprawnia obieg dokumentów w firmie i podpisywanie umów z partnerami biznesowymi. Dokumenty można podpisywać online na dowolnym urządzeniu. Aby wziąć udział w promocji, wystarczy wejść w zakładkę „Moja Firma” w iPKO i wybrać „mSzafir wygeneruj kod rabatowy”. Następnie kod należy użyć przy zakupie e-podpisu w sklepie online KIR. Promocja dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego trwa do 31 grudnia 2021 r. lub do wyczerpania puli kodów.
Źródlo: PKO BP