Nowy standard nazywa się Touch Card. Wprowadzono w nim serię nacięć na boku kart, aby ułatwić konsumentom rozpoznanie rodzaju plastiku wyłącznie za pomocą dotyku.
– Touch Card zapewni większe poczucie bezpieczeństwa, integracji i niezależności 2,2 mld ludzi na świecie, którzy borykają się z wadami wzroku – mówi Raja Rajamannar, globalny dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Mastercard. – Rozpoznawanie kart płatniczych sprawia realną trudność osobom niedowidzącym. Dotykowe rozwiązanie pozwoli konsumentom odróżniać od siebie karty płatnicze i łatwiej wybrać tę, którą chcą zapłacić.
Nowe karty kredytowe Touch Card mają okrągłe wycięcie, karty debetowe – szerokie, kwadratowe wycięcie, a karty przedpłacone – wycięcie trójkątne. Firma zapewnia, że nowy standard został dostosowany do terminali płatniczych i bankomatów, dzięki czemu można go wdrożyć na dużą skalę.
Koncepcja Mastercard została zweryfikowana i zatwierdzona przez organizację Royal National Institute of Blind People w Wielkiej Brytanii (RNIB) oraz VISIONS/Services for the Blind and Visually Impaired w Stanach Zjednoczonych. Kartę współtworzyła IDEMIA, firma zajmująca się technologią identyfikacji, która opracowuje mobilne prawa jazdy i biometryczne karty płatnicze.
Nowe karty to kolejny krok Mastercarda na rzecz integracji społecznej. Przypomnijmy, że wcześniej organizacja wprowadziła rozwiązanie True Name, zaprojektowane z myślą o wspieraniu społeczności osób transpłciowych i niebinarnych.
WB/Mastercard