PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBlik najsilniejszą i najlepiej rozpoznawalną marką w kategorii płatności
Polski Standard Płatności

Polski Standard Płatności

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

Blik najsilniejszą i najlepiej rozpoznawalną marką w kategorii płatności

Informacje 17.10.2022 (14:44) informacja prasowa
Płatności mobilne Polski Standard Płatności

BLIK to najbardziej znana marka płatności bezgotówkowych w Polsce, która utrzymuje wysoki poziom znajomości z dużą przewagą nad konkurencją. Zgodnie z najnowszymi wynikami badania KANTAR w drugim kwartale br. aż 95 proc. użytkowników aplikacji bankowych wskazało, że zna BLIKA, a 45 proc. wybiera go najczęściej jako formę rozliczeń. W analizowanym okresie BLIK zanotował najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power na poziomie ponad 43 proc. – dwukrotnie więcej niż inne marki w kategorii płatności.

fot. Shutterstock

Marka, którą zna praktycznie każdy

Z kwartału na kwartał rośnie popularność BLIKA i jego dominacja w e-commerce. Tylko w pierwszym półroczu 2022 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali nim aż 540 mln transakcji. Dla porównania to o ponad jedną czwartą więcej niż w całym 2020 r. Na koniec czerwca br. z rozwiązania korzystało około 11,3 mln osób, które realizowały średnio 3 mln transakcji dziennie.

BLIK to najbardziej rozpoznawalna marka płatności bezgotówkowych w Polsce i najchętniej wybierany sposób przy realizacji tego rodzaju transakcji. Według badania KANTAR w drugim kwartale 2022 r. znajomość spontaniczna BLIKA wyniosła 75 proc., a znajomość wspomagana aż 95 proc.

Jest on powszechnie znany wśród użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. Co drugi uczestnik badania wskazuje, że BLIK jest pierwszym wyborem przy transakcjach bezgotówkowych. Ośmiu na dziesięciu potwierdza, że skorzystało z tej metody chociaż raz. Pod względem znajomości i wykorzystania jest on bezkonkurencyjny w e-commerce – ponad 80 proc. ankietowanych potwierdza, że wie, co to BLIK, a niemal 70 proc., że płaci nim podczas zakupów online.

Lider branży płatniczej

Według metodologii KANTAR – MDS (Meaningful, Different Salient) – służącej do pomiaru siły marki (Brand Equity), tzw. indeksie Brand POWER, BLIK uzyskał w drugim kwartale br. wynik 43,3 proc., mocno wyprzedzając konkurencję. Jest on aktualnie dwukrotnie silniejszy od globalnych marek, takich jak VISA (22,2 proc.) czy Mastercard (18,9 proc.), które w globalnym zestawieniu KANTAR BRANDZ – MOST VALUABLE GLOBAL BRANDS 2022, plasują się odpowiednio na 7 i 12 miejscu. Na polskim rynku BLIK wyprzedza również takie brandy płatnicze jak Google Pay (7,2 proc.), Apple Pay (4,6 proc.) czy Revolut (3,7 proc.). Brand Power wzrósł o 10% w przeciągu ostatnich 3,5 lat – jest to spektakularny wynik, który świadczy o tym, że BLIK niezwykle skutecznie buduje swoją pozycję wśród użytkowników i doskonale odpowiada na ich potrzeby w kategorii płatności.

– Fakt, że żadna inna marka płatnicza nie ma dziś takiej siły na polskim rynku, jest dla nas potwierdzeniem, że zbudowaliśmy powszechny i wszechstronny system, który odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów. Chcą oni rozliczać się szybko, intuicyjnie i w preferowanym przez nich miejscu i czasie. Dostępne w ramach systemu funkcje zdobywają nowych zwolenników i to dla nich chcemy rozwijać nasze rozwiązanie zarówno w Polsce, jak i za granicą – mówi Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Wysoka skłonność do polecania BLIKA 

Wskaźnik NPS BLIKA, przedstawiający skłonność do polecania marki przez użytkowników, w drugim kwartale tego roku wyniósł aż 66 punktów. Średni wynik NPS dla branży finansowej to 34 punkty. Najwyższy wynik NPS BLIK odnotował w grupie wiekowej 18-24 lat – wskaźnik ten utrzymuje się na poziomie aż 75 punktów. Zaś wśród użytkowników, będących pomiędzy 50 a 59 r.ż., to 58 punktów.

– Wskaźnik NPS marki BLIK wciąż rośnie, wyraźnie utrzymując się powyżej benchmarku. Użytkownicy zwracają uwagę, że jest to rozwiązanie, które bardzo ułatwia im życie i pomaga w codziennych płatnościach, a do tego jest prostą i wygodną opcją, niewymagającą od nich podawania żadnych prywatnych danych – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA. – Cieszymy się, że nasze działania w popularyzowaniu i dbaniu o pozytywne doświadczenia użytkowników BLIKA, skutkują tak wysokim współczynnikiem polecania naszej marki wśród różnych grup wiekowych – dodaje.

Wyniki badania zrealizowanego przez KANTAR to nie jedyne, które pokazują, że BLIK to marka dobrze znana i rekomendowana przez polskich konsumentów. Zgodnie z międzynarodowym raportem YouGov Recommend, który uwzględnia ranking dziesięciu najczęściej polecanych marek w kilkudziesięciu krajach świata, system płatności mobilnych zajął na polskim rynku siódme miejsce. Wskaźnik rekomendacji, który obrazuję różnicę opinii pozytywnych i negatywnych w grupie osób, które są klientami danej marki, w przypadku BLIKA wynosi 78,2 proc.

Źródło: PSP

2022-10-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców