Liberty Direct – jeden z głównych graczy na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych oferowanych w systemie bezpośrednim – opublikował wyniki za III kwartał 2009 r. Firma zebrała 60,5 mln zł składki brutto, co oznacza 42% proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie po 2 latach działalności operacyjnej w Polsce liczba klientów firmy przekroczyła 100 tys.
Szybki rozwój Liberty Direct powoduje, że firma w pierwszych trzech kwartałach br. zwiększyła zatrudnienie o ponad 30% – obecnie pracuje na jej rzecz 200 pracowników. Ubezpieczyciel zdecydował się także na outsourcing dodatkowego call center. Tym samym Liberty Direct konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku kontynuując długoterminową strategię rozwoju w Polsce.
„Osiągane przez Liberty Direct wyniki są najlepszym potwierdzeniem jakości i dynamiki naszej organizacji oraz jej pracowników, dostarczających polskim klientom najwyższej jakości usługi i innowacyjne produkty” – komentuje Luis Bonell, wiceprezes Liberty International, Dyrektor Operacyjny na Europę. „Bardzo dobry wynik gospodarczy Polski sprawia, że zwiększamy nasze zaangażowanie na rynku oraz w strategię wzrostu, poprzez rozszerzanie kanałów dystrybucji i badanie możliwości poszerzenia oferty produktowej” – dodaje.
Firma realizuje strategię szybkiego rozwoju poprzez inwestycję w nowoczesne kanały sprzedaży, takie jak Internet i portal mobilny, poprzez który użytkownicy telefonów komórkowych mogą skorzystać z oferty firmy. Ponadto angażuje się współpracę z bankami – bancassurance z ING Bankiem Śląskim oraz w ramach programów partnerskich z Lukas Bankiem i Citibankiem. Dzięki temu około 50% klientów Liberty Direct decyduje się na zakup polis przez Internet. Rozwojowi firmy sprzyjają bardzo dobre wyniki Grupy Liberty Mutual, która pomimo trudnej sytuacji na światowych rynkach zanotowała w ostatnim kwartale ponad 10% wzrost przypisu składki oraz zysk netto w wysokości 265 mln dolarów.
„Z kwartału na kwartał mamy coraz wyższy przypis składki przy jednoczesnym utrzymywaniu kosztów pod ścisłą kontrolą. Pokazuje to, że pomimo wysokiej konkurencji na rynku Klienci doceniają wprowadzone przez nas na rynek najwyższe standardy obsługi, w tym przede wszystkim gwarancję szybkiej i solidnej wypłaty odszkodowań. Tym samym konsekwentnie umacniamy pozycję na rynku w segmencie direct” – powiedział Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.
Obecnie trwa kampania reklamowa Liberty Direct promująca ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC. Głównym przekazem dwóch spotów są nowe, niższe taryfy ubezpieczyciela, a także możliwość przeniesienia zniżek z OC na AC. W kampanii firma informuje również o specjalnej 5% zniżce dla klientów kupujących polisy przez Internet. Spoty reklamowe są emitowane w głównych stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat) a także w wybranych kanałach tematycznych. Liberty Direct angażuje się również w działania o charakterze CSR organizując akcję „Taksówka z fotelikiem”, której celem jest poprawa bezpieczeństwa dzieci podróżujących taksówkami oraz edukacja ich rodziców i opiekunów na temat bezpiecznego przewożenia najmłodszych. Dotychczas akcja została zorganizowana w 8 miastach Polski. W jej ramach Liberty Direct przekazała łącznie ponad 450 fotelików korporacjom.
Źródło: Liberty Direct