Według badania przeprowadzonego w marcu 2023 r. przez firmę Yonder na zlecenie Elavon na próbie 1001 dorosłych Polaków ponad połowa (54 proc.) osób płacących za parking preferuje dokonywać opłaty za postój za pomocą karty kredytowej lub debetowej. Natomiast 26 proc. respondentów woli płacić gotówką, a 20 proc. nie ma preferencji co do sposobu płatności.
Wyniki ankiety wskazują również na to, że młodsi kierowcy korzystają z karty płatniczej częściej niż osoby starsze, co ze względu na aspekt demograficzny sugeruje możliwy wzrost tego trendu. Niemal dwie trzecie (62 proc.) osób w wieku 18–34 lat i 57 proc. osób w wieku 35–54 lat woli płacić kartą w porównaniu do 42 proc. osób powyżej 55 roku życia. Co ciekawe, w starszej grupie wiekowej prawie jedna trzecia (31 proc.) respondentów nie wyraziła preferencji co do sposobu płatności za parking, a 26 proc. wybrało gotówkę.
Spośród osób płacących kartą za parking, zdecydowana większość (84 proc.) preferuje płatność przy automacie lub szlabanie. Niemniej prawie jedna trzecia (31 proc.) korzysta też z aplikacji podczas parkowania. Mając elastyczność w oferowaniu obu opcji dla kierowców, dostawcy miejsc parkingowych spełniają preferencje zdecydowanej większości z nich, nie odrzucając potencjalnych klientów.
„Większość ludzi musi w pewnym momencie znaleźć miejsce postojowe – podczas wizyty w szpitalu, wypadu na zakupy do centrum miasta lub weekendowego pobytu w hotelu. Dzięki postępowi technologicznemu płatności stają się coraz łatwiejsze – czy to za pomocą aplikacji, przekierowania na stronę internetową, usługi telefonicznej czy gotówki. Nie oznacza to, że powinniśmy porzucić jedną metodę na rzecz drugiej. Znacznie lepiej dać klientom wybór, ale jeśli nie przyjmujemy płatności kartą, nasz biznes bardzo traci na konkurencyjności” – komentuje Patrick Doherty, Head of Emerging Markets w Elavon.
Źródło: Elavon