PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeZarządzanie pieniędzmi dotyczy również dzieci – belfrowie z „Misji Kieszonkowe” Banku BNP Paribas inspirują je do oszczędzania
BNP Paribas

BNP Paribas

BNP Paribas jest bankiem uniwersalnym z siedzibą w Warszawie. Powstał w wyniku fuzji Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. z BNP Paribas Bankiem Polska S.A

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bnp-paribas-bank-polska

Zarządzanie pieniędzmi dotyczy również dzieci – belfrowie z „Misji Kieszonkowe” Banku BNP Paribas inspirują je do oszczędzania

Informacje 30.10.2023 (11:55) informacja prasowa
Marketing BNP Paribas

W obliczu aktualnych wyzwań ekonomicznych warto uczyć dzieci trudnej sztuki kontrolowania swoich wydatków. Pretekstem do podjęcia tego tematu może być zbliżający się Światowy Dzień Oszczędzania. Z kolei inspiracje oraz cenne wskazówki, jak to zrobić, można czerpać z doświadczeń nauczycielek i nauczycieli z programu „Misja Kieszonkowe” realizowanego przez Bank BNP Paribas. Bankowi eksperci zauważają, że do skutecznej nauki odkładania pieniędzy, konieczna jest przekrojowa, praktyczna i teoretyczna nauka, zarówno w domu, jak i w szkole.

Obecna sytuacja gospodarczo-ekonomiczna spowodowała, że płacimy więcej za rachunki i zakupy, a w naszych portfelach pozostaje coraz mniej pieniędzy. W takiej rzeczywistości oszczędzanie staje się trudniejsze, a to wyzwanie dotyczy nie tylko dorosłych, ale także dzieci, które często dysponują własnym kieszonkowym i samodzielnie zarządzają swoimi finansami. Belfrowie z programu „Misja Kieszonkowe” Banku BNP Paribas jednogłośnie podkreślają, że nauka odkładania pieniędzy powinna być angażująca i prowadzona już od najmłodszych lat.

Edukacja finansowa w szkole

Edukacja finansowa w szkole zwykle rozpoczyna się na lekcjach matematyki, a podstawa programowa dla klas młodszych wyznacza konkretne cele w tym obszarze, które obejmują umiejętność wykonywania obliczeń pieniężnych, rozróżnianie nominałów oraz identyfikację różnic w siłach nabywczych. Rozważania dotyczące roli pieniądza i zagadnień finansowych prowadzone są również w starszych klasach w ramach takich przedmiotów, jak przedsiębiorczość, wiedza o społeczeństwie oraz na godzinach wychowawczych. Niemniej jednak, na takich lekcjach zazwyczaj brakuje czasu na podstawy z zakresu zarządzania pieniędzmi. – Nauka umiejętnego gospodarowania finansami powinna iść w parze ze świadomością, jaki wpływ na nasze życie mają podejmowane przez nas wybory. Dlatego ważne jest, by szkoła wcześniej wprowadzała dzieci w temat gospodarowania pieniędzmi, korzystała z zainteresowania uczniów i uczennic tematem oraz kształtowała postawy i zachowania potrzebne w życiu – mówi Justyna (Inka) Ilasz, jedna z nauczycielek, biorących udział w programie „Misja Kieszonkowe”, realizowanego przez Bank BNP Paribas.

Rozmowy na temat pieniędzy często naturalnie pojawiają się wśród dzieci na przykład podczas zakupów w szkolnych sklepikach. Niektóre z nich mogą mieć trudności w rozsądnym gospodarowaniu kieszonkowym. Aby ich tego nauczyć, powinny najpierw zrozumieć skąd rodzice mają pieniądze. – Szacunek do pracy, do zarobionych pieniędzy sprawia, że dzieci nie będą ich postrzegać jako czegoś, co po prostu jest, i co można w niekontrolowany sposób wydawać. Pieniądze staną się dla nich ważnym obszarem naszego życia, będącym efektem naszej pracy. Ważne, abyśmy rozmawiali o pieniądzach jako czymś, co wszystkim nam jest potrzebne – mówi Zyta Czechowska, pedagog specjalny i ekspertka „Misji Kieszonkowe”.

Pedagodzy uczestniczący w programie „Misja Kieszonkowe” podkreślają, że dzieci mają w sobie naturalną ciekawość i ochotę na odkrywania, co stanowi wartościowy kapitał, który można wykorzystać do rozwijania ich umiejętności finansowych podczas zajęć praktycznych. – Dzieci w wieku szkolnym rozwijają myślenie konkretne i zaczynają rozumieć ideę oszczędzania. Możemy je więc angażować w porównywanie cen. Następnie warto wdrażać dzieci do analitycznego myślenia nad tym, co warto kupić, a czego nie, i czy na pewno nas na to stać? – mówi Zyta Czechowska, pedagog specjalny i ekspertka Misji Kieszonkowe.

Edukacja finansowa w domu

Choć szkoła stanowi ważne wsparcie w edukacji finansowej dzieci, to kluczową rolę w kształtowaniu nawyków odgrywają postawy i zachowania wyniesione z domu. – W naszej kulturze generalnie rzadko otwarcie mówi się o finansach. Jednak rozmawianie z dziećmi na ten temat jest bardzo ważne i wartościowe. Kieszonkowe to dobry punkt wyjścia do wprowadzania podstawowych pojęć takich jak: pożyczka, oszczędność czy budżet – mówi Marta Florkiewicz–Borkowska, edukatorka zaangażowana w „Misję Kieszonkowe”. Warto też szukać odpowiednich okazji do takich rozmów, jak chociażby przypadający na 31 października Światowy Dzień Oszczędzania.

Kolejnym krokiem w domowej edukacji finansowej dzieci powinno być planowanie wydatków. – Należy pokazać dziecku jak rozsądnie kalkulować wydatki i np., wspólnie zaplanować tygodniowe gospodarowanie kieszonkowym, a potem na koniec tygodnia omówić co się udało i dlaczego – mówi Jolanta Okuniewska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, która również jest zaangażowana w „Misję Kieszonkowe”. Gdy maluch otrzyma pieniądze na swoje własne wydatki i sam doświadczy, że za każdą zachciankę trzeba płacić, można wtedy przejść do kolejnego kroku, którym jest właśnie oszczędzanie. – Dzieci w edukacji wczesnoszkolnej zaczynają oszczędzać. To idealny moment na kupienie lub zrobienie wspólnie skarbonki. Dobrze, by nasze dzieci miały poczucie, że zawsze mogą z tych pieniędzy skorzystać i nie czuły z tego powodu dyskomfortu – mówi Zyta Czechowska, pedagog specjalny i ekspertka „Misji Kieszonkowe”.

Inicjatywy wspierające edukację finansową

Bank BNP Paribas, który ma duże doświadczenie w edukacji finansowej dzieci, doskonale zdaje sobie z sprawę z tego, że aby móc skutecznie docierać do nich z przekazem, należy to zrobić wykorzystując metody i narzędzia, które będą dla nich atrakcyjne. Właśnie dlatego w ramach programu „Misja Kieszonkowe” Bank BNP Paribas opracował specjalne materiały edukacyjne, do wykorzystania podczas zajęć lekcyjnych. Dzięki nim uczniowie młodszych klas uporządkują swoją wiedzę m.in. na temat tego, skąd biorą się pieniądze, jak można odkładać kieszonkowe oraz jak rozmieniać czy liczyć pieniądze. Z kolei dla starszych klas bank przygotował scenariusze w metodzie projektowej, które zaszczepiają w uczniach postawę badacza oraz inspirują do samodzielnego dochodzenia do wiedzy. Z materiałów przygotowanych przez bank w roku szkolnym 2022/2023 skorzystało aż 1724 nauczycieli. – Misja Kieszonkowe wypełnia potężną lukę w systemie edukacji. […] jest to możliwe dzięki zasadzeniu merytorycznemu na konkrecie znanemu każdemu dziecku: czyli na tzw. kieszonkowym. W końcu najtrudniejsze nawet pojęcia można ostatecznie wyjaśnić, jeśli wyjdzie się od tego, co nam znane i dla nas ważne – mówi Przemysław Staroń, psycholog i ekspert „Misji Kieszonkowe”.

Materiały dla dzieci, rodziców i nauczyli można pobrać ze strony www.misjakieszonkowe.pl

Bank BNP Paribas aktywnie wspiera także zewnętrzne projekty edukacyjne, a jednym z najnowszych, w który się zaangażował, jest Miniciti, czyli nowa przestrzeń edukacyjno-rozrywkowa dla dzieci w Warszawie. Bank BNP Paribas otworzył tam swoją placówkę, która jest przeznaczona wyłącznie dla dzieci. Mogą one tam się wcielić się w rolę bankierów lub Klientów i poprzez zabawę zdobywać wiedzę o wartości pieniądza i sposobach na rozważne zarządzanie finansami.

Źródło: BNP Paribas

2023-10-30
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców