W 16. edycji rankingu Top Marka magazynu „Press” oraz PSMM Monitoring & More PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii banki. Siła medialna marki PKO Banku Polskiego została oszacowana na ponad 8,4 mln punktów. To druga wartość medialnej siły marki w generalnym zestawieniu, obejmującym 500 marek z 50 branż obecnych na polskim rynku.
– Kolejny raz wyniki rankingu Top Marka potwierdzają, że brand PKO Banku Polskiego jest medialnie najsilniejszy w branży. Ponad stuletnia tradycja, skala oddziaływania na rynek, osiągane wyniki finansowe, zaangażowanie w transformację cyfrową i rozwijanie innowacyjnych usług bankowych powodują, że PKO Bank Polski od lat generuje silne emocje, a transparentna, spójna i wielokanałowa komunikacja z otoczeniem wzmacniają jego wizerunek. Jesteśmy dumni, z tego, że nasze działania wpływają na jakość relacji banku z rynkiem, który kojarzony jest z zaufaniem i bezpieczeństwem, ale także z nowoczesnością i innowacjami – mówi Robert Lubański, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką i CSR w PKO Banku Polskim.
Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu Top Marka jest siła marki będąca pochodną kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie jej kontaktów z odbiorcami, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat. W tegorocznym zestawieniu siła marki PKO Banku Polskiego wyniosła ponad 8,4 mln punktów i była niemal dwukrotnie wyższa od wyniku drugiego w rankingu banku.
Na wartość tego wskaźnika wpłynęło przeanalizowanie ponad 325 tys. publikacji dotyczących PKO Banku Polskiego. Najwięcej z nich, bo ponad 56 proc. ukazało się na portalach internetowych, w mediach społecznościowych 40,1 proc. Wskaźnik dotyczący zasięgu publikacji oraz skuteczności dotarcia do odbiorcy również jest najwyższy dla PKO Bank Polski na tle branży.
Pomysłodawcą rankingu Top Marka jest magazyn „Press”. Właścicielem metodologii badania PSMM Monitoring & More. W tegorocznej 16. edycji, od 1 lipca 2022 roku do 30 czerwca br., przeanalizowano ponad 46 mln publikacji prasowych, internetowych i postów w mediach społecznościowych na ogólnodostępnych profilach m.in. na Twitterze, Facebooku, Instagramie. Ranking obejmuje aż 500 marek z 50 branż i jest największym tego typu badaniem na polskim rynku.
Źródło: PKO BP