PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBlik nie zwalnia tempa – blisko pół miliarda transakcji w III kwartale 2023 r.
Polski Standard Płatności

Polski Standard Płatności

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

Blik nie zwalnia tempa – blisko pół miliarda transakcji w III kwartale 2023 r.

Informacje 15.11.2023 (11:07) informacja prasowa
Bankowość mobilnaPłatności mobilne Polski Standard Płatności

BLIK zamyka trzeci kwartał 2023 roku wzrostami we wszystkich kanałach. Od lipca do września br. użytkownicy systemu zrealizowali 455 mln transakcji o wartości 63 mld zł, a od początku roku było ich aż 1,3 mld o wartości 171 mld zł. BLIK najczęściej wykorzystywany jest w e-commerce, jednak z kwartału na kwartał dynamicznie rośnie również liczba przelewów na telefon BLIK oraz płatności w terminalach płatniczych. W analizowanym okresie we wspomnianych kanałach zanotowano odpowiednio 227,9 mln, 109 mln i 101,7 mln operacji.

Dzienna liczba transakcji BLIKIEM mocno w górę

Popularność BLIKA stale rośnie, czego odzwierciedleniem jest liczba aktywnych użytkowników. Pod koniec trzeciego kwartału 2023 r. było ich już niemal 15 mln. W okresie od lipca do września br. zrealizowali oni 455 mln transakcji, co stanowi wzrost o 40 proc. w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Oznacza to również, że za pomocą BLIKA płacono średnio 4,9 mln razy dziennie, czyli o 40 proc. więcej niż w tym samym okresie 2022 r. W najlepszym dniu kwartału we wszystkich kanałach BLIKA (e-commerce, POS, P2P, ATM) odnotowano łącznie ponad 7 mln transakcji. Całkowita wartość płatności BLIKIEM wzrosła rok do roku o 47 proc. do 63 mld zł.

Konsumenci stawiają na BLIKA w e-commerce

BLIK pozostaje bezkonkurencyjną metodą płatności w e-commerce. W trzecim kwartale 2023 r. co druga transakcja odbywała się właśnie w tym kanale. Między lipcem a wrześniem br. klienci zapłacili za zakupy online 227,9 mln razy – czyli o 28 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. W omawianym kwartale wartość transakcji online osiągnęła 31,2 mld zł wobec 22,1 mld rok wcześniej. Średnia wartość pojedynczego zakupu online wyniosła 137 zł.

– Liczba osób preferujących zakupy online systematycznie rośnie, co znajduje odzwierciadlenie w liczbie transakcji BLIKIEM w kanale internetowym. Wirtualny świat kusi wygodą i brakiem ukrytych kosztów, które nieuchronnie towarzyszą zakupom stacjonarnym, takim jak opłaty za dojazd czy parking. Nie dziwi zatem, że w okresie wakacyjnym polscy konsumenci najczęściej płacili za pomocą naszego systemu na platformach typu marketplace i w sklepach odzieżowych online, gdzie średnie koszyki zakupowe wyniosły odpowiednio 121 zł i 219 zł. Przed nami najgorętszy okres zakupowy w roku i możemy spodziewać się, że BLIK pozostanie kluczowy dla wielu konsumentów ceniących sobie szybkość i wygodę – mówi Monika Król, wiceprezeska zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora płatności mobilnych BLIK.

Wzrost liczby transakcji offline

Między lipcem a wrześniem br. znaczną popularnością wśród użytkowników BLIKA cieszyły się transakcje w tradycyjnych terminalach płatniczych. W analizowanym okresie liczba operacji zrealizowanych w terminalach płatniczych po raz pierwszy przekroczyła 100 mln. Z kolei ich wartość wyniosła 5,3 mld zł. Istotny wpływ na uzyskane w tym kanale wyniki, miało stale zwiększające się zainteresowanie płatnościami zbliżeniowymi BLIK. W trzecim kwartale br. było ich 37 mln, czyli aż o 72 proc. więcej niż w analogicznym okresie w 2022 r. Od momentu udostępnienia usługi aktywowało ją już 2,4 mln osób i zapłacono za jej pomocą w 136 krajach na świecie.

Ponad 15,6 mln użytkowników może odbierać przelewy P2P

Dalszy dynamiczny wzrost w trzecim kwartale br. notowały także przelewy na telefon BLIK, które stanowią już niemal jedną czwartą wszystkich transakcji BLIKIEM. W okresie obejmującym miesiące wakacyjne użytkownicy systemu skorzystali z nich 109 mln razy – to o 68 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość przekazanych w ten sposób środków wyniosła 15,6 mld zł (wzrost o 90 proc. r/r), natomiast średnia wartość przelewu na telefon BLIK w tym okresie to 151 zł.

– Usługa P2P, która pozwala na błyskawiczne rozliczenia bez konieczności znajomości numeru konta bankowego odbiorcy, zdobywa kolejnych zwolenników. Obecnie do otrzymywania przelewów na telefon zarejestrowanych jest już przeszło 15,6 mln numerów telefonów. Sądzimy, że niedawne dołączenie Nest Banku i Banku Pocztowego do grona podmiotów oferujących ten produkt BLIKA tylko przełoży się na dalszy wzrost – podkreśla Monika Król. – Mając na uwadze niezwykłą popularność przelewu na telefon, postanowiliśmy uczynić go bohaterem naszej kampanii ‚Strofki BLIKA’. Poprzez lekkie, humorystyczne spoty pokazujemy, jak prosto można przypomnieć bliskim i znajomym o zaległościach finansowych. To pierwsza taka kampania BLIKA, która jest dostosowana do osób z niepełnosprawnościami wzroku lub słuchu – dodaje.

W trzecim kwartale br. obserwowano również stały wzrost wypłat gotówki w ATM. W analizowanym okresie w bankomatach zrealizowano 16,3 mln transakcji. Liczba wpłat i wypłat wzrosła rok do roku o prawie jedną piątą. Ich wartość osiągnęła 10,8 mld zł, a średnia pojedyncza transakcja wyniosła 664 zł.

Marka doceniana przez klientów i rynek

Rozpoznawalność BLIKA stale rośnie, co potwierdzają zarówno badania rynkowe, jak i rankingi i konkursy branżowe. W tym roku BLIK po raz kolejny udowodnił swoją siłę, zdobywając pierwsze miejsce w kategorii płatności elektronicznych rankingu „Top Marka”. W ostatnim czasie marka została uhonorowana także złotym Effie w kategorii Finance & Insurance, jak również brązem w kategorii 50+ za kampanię „Bądź kotem płatności”. Przyznane wyróżnienia świadczą o skuteczności i innowacyjności BLIKA, który coraz częściej jest postrzegany nie tylko jako wygodny sposób płatności, ale również jako marka bliska użytkownikom, bezpieczna i dostępna w każdej sytuacji.

Źródło: PSP

2023-11-15
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Barbara Pijanowska-Kuras

Barbara Pijanowska-Kuras

Dyrektor Zarządzający Zintegrowaną Komunikacją Marketingową i Korporacyjną,…

Artur Mojecki

Artur Mojecki

Artur Mojecki, Prezes Zarządu Dom Finansowy QS…

Magdalena Suchanek

Magdalena Suchanek

Dyrektor zarządzający, Euro Bank SA Magdalena Suchanek…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców