Jesień to sezon targowy wielu branż. Z roku na rok ta forma komunikacji kupujących i sprzedających cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Wg raportu Polskiej Izby Przemysłu Targowego przedsiębiorcy wynajmują coraz większe stoiska wystawiennicze by stworzyć lepszą atmosferę dla rozmów biznesowych. Co pozostaje również w bezpośrednim związku ze wzrostem ilości zwiedzających. W 2008 r. targi odwiedziło 1 064 000 i jest to wzrost zwiedzających o 14 % w stosunku do roku poprzedniego.
Targi to przede wszystkim miejsce nawiązywania i rozwijania kontaktów. Najistotniejszą formą komunikacji w trakcie targów jest bezpośrednia rozmowa na stoisku wystawienniczym.
Działania komunikacyjne wystawców nie są mile postrzegane przez zwiedzających, jeśli sprowadzają się wyłącznie do monologu. Większość oczekuje dialogu ze sprzedawcą. Dla pozostałych, dla których nie jest istotny kontakt bezpośredni, konieczne jest zapewnienie odpowiednich materiałów promocyjnych.
Dobrym przykładem komunikacji ze zwiedzającymi jest stoisko wystawiennicze firmy architektonicznej Archeton Sp. z o.o., obecnej na imprezach targowych w okresie od września do grudnia br. Każdy zwiedzający ma możliwość otrzymania bezpłatnego archiwalnego katalogu „Dom na miarę” lub „Projekty domów”. Katalog z gotowymi projektami domów zawiera niespodziankę dla przyszłego inwestora, a mianowicie 5% rabatu na zakup projektu domu. Dodatkowo można zasięgnąć informacji na temat programu „Rodzina na swoim” i „Dom na miarę”, który umożliwia realizację inwestycji w technologii prefabrykowanego szkieletu drewnianego. Na targach łatwiej z pomocą doradcy wybrać gotowy projekt domu dla całej rodziny, który będzie spełniał wymogi dotyczące funkcjonalności i energooszczędności.
– Warto dla zwiedzających targi przygotować coś specjalnego. Na targach Murator Expo w Warszawie 10-11 października br. będzie zorganizowana specjalna ekspozycja dla osób niepełnosprawnych. Zaprezentowana zostanie makieta domu dla niepełnosprawnych SPYTKO, a na stoisku architekt będzie udzielał porad jak dostosować dom dla niepełnosprawnych by był on domem bez barier. – mówi Monika Baran specjalista ds. marketingu firmy ARCHETON Sp. z o.o. Szeroka oferta targowa to magnes, który przyciąga szeroką rzesze zainteresowanych. Jedni przybywają po informacje drudzy po negocjacje.
Źródło: Archeton Sp. z o.o.