PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaAssistance – często od spraw niemożliwych

Assistance – często od spraw niemożliwych

Ubezpieczenia 08.09.2009 (08:44) artykuł nadesłany

Co zrobić, jeśli podczas urlopu zdarza się nam nietypowa historia, np. gdy atakuje choroba wysokościowa, kończy się lek na receptę lub zapomnieliśmy z domu okularów? Do kogo się zwrócić, jeśli na czas urlopu szukamy opieki nad kochanym psem czy kotem? Co zrobić, jeśli na wczasach złapiemy kleszcza? Do kogo się zgłosić w razie stłuczki za granicą? W takich sytuacjach i w wielu innych wystarczy telefon do assistance.

Przypadki pomocy udzielanej Polakom od piętnastu lat przez Inter Partner Assistance to materiał na kilka scenariuszy filmowych – od komedii romantycznej po dramat. To kolekcja przypadków zaskakujących, czasem zabawnych, czasem dramatycznych. Większość z nich z happy endem, mimo wielu trudności po drodze.

Górskie niespodzianki

„Jedną z bardziej spektakularnych interwencji, którą pamiętam, była pomoc turystom  
z Gruzji, którzy utknęli na półce skalnej” – mówi Marzena Chacińska, Dyrektor Działu Operacyjnego w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Tego dnia panowały bardzo niesprzyjające warunki pogodowe, wiał silny wiatr, śmigłowce nie mogły startować. Z resztą Gruzini mieli ich tylko dwa. Za to w cale nie mieli służby ratowniczej w rodzaju naszego GOPR. Na domiar złego parę dni wcześniej wybuchła wojna rosyjsko-gruzińska, w kraju toczyły się walki. Sytuacja była krytyczna, pomoc bardzo trudna, a warunki niebezpieczne. Nasi specjaliści assistance, nie mogąc zastosować tradycyjnych środków, musieli sięgnąć po rozwiązania niekonwencjonalne. Za to równie skuteczne! Zorganizowali odsiecz konną, a następnie powrót do kraju samolotem rządowym dla polskich uchodźców. Dzięki pomocy assistance, mimo wyjątkowo niesprzyjających okoliczności, pechowi polscy turyści wrócili do domu cali i zdrowi.”  

Bez względu na to, czy podróżujemy dobrze znanymi nam szlakami, czy wybieramy się w zupełnie obce strony i zdobywamy nowe szczyty – chcemy czuć się bezpiecznie. Często jednak nie zdajemy sobie sprawy z własnych słabości, nie wiemy, kiedy nasz organizm odmówi posłuszeństwa. Przekonał się o tym jeden z turystów, u którego podczas wyprawy na górski szczyt Katmandu w Nepalu, pojawiły się niepokojące objawy choroby wysokościowej.

„Ponieważ zdarzenie miało miejsce w górach, jedynym sposobem na udzielenie pomocy było wysłanie helikoptera. Niestety, tamtejsze firmy ratunkowe nie wykonują żadnych działań bez gwarancji płatności, a ze względu na problemy z prądem, nie mogły odebrać od nas żadnej wiadomości.” – mówi Marzena Chacińska, Dyrektor Działu Operacyjnego w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Sytuacja była bardzo poważna – zagrożenie zdrowia i życia człowieka, który znajdował się na bardzo dużej wysokości, gdzie dostępność tlenu w powietrzu, ze względu na warunki atmosferyczne, zaczynała być zbyt mała. Potrzebna była szybka pomoc. Na szczęście dzięki umiejętnościom perswazji naszych konsultantów, udało się przekonać nepalską firmę do wysłania helikoptera i pomóc osobie poszkodowanej.”

W nietypowych sytuacjach, kiedy zagrożone jest życie i zdrowie ubezpieczonego, jak widać decydująca okazuje się właśnie operatywność specjalisty assistance. Pomimo barier językowych i różnych problemów powinien on być w stanie za wszelką cenę zorganizować pomoc potrzebującemu.

„Naszym zadaniem jest znaleźć rozwiązanie nawet w najbardziej zadziwiającej sytuacji. W poważnych zdarzeniach, jak w przypadku chorego alpinisty, bez wahania kontaktujemy się ze służbami ratowniczymi, które koordynują akcje poszukiwawcze i ratownicze – wysyłają śmigłowiec, karetkę, a potem organizują transport do Polski, nawet z drugiego końca świata.” – komentuje Marzena Chacińska z Inter Partner Assistance. – „Organizacja repatriacji medycznej jest bardzo złożonym działaniem mającym na celu zapewnienie bezpiecznej podróży pod względem medycznym. W jednej ze spraw podjęliśmy decyzję o wysłaniu naszych lekarzy do szpitala w Indiach, aby mogli ocenić stan poszkodowanych w ciężkim wypadku i osobiście podjąć decyzję dotyczącą sposobu repatriacji do polskich szpitali.”
       

Autem przez świat

Źródłem zdumiewających historii są również przypadki, które mogą nas spotkać na drogach w Polsce i poza granicami kraju.  

„Pojazd jednego z naszych klientów wpadł w poślizg, przeleciał przez kilka pasów autostrady oraz barierki, a na koniec wbił się w rów o głębokości około 1,5 metra. Na szczęście pasażerowi nic się nie stało, ale auto było całkowicie zablokowane.” – opowiada Michał Krzyżanowski, Pełnomocnik Zarządu ds. Klientów Strategicznych w Inter Partner Assistance Polska SA. „Natychmiast wysłaliśmy pierwszą pomoc drogową. Na miejscu okazało się jednak, że standardowe działania nie wchodzą w grę. Konieczne było zastosowanie pojazdu z dźwigiem HDS oraz należało zdemontować barierki. Szybko skontaktowaliśmy się z policją i zarządem autostrad, w celu uzyskania zgody na demontaż balustrady. Dzięki zastosowaniu specjalistycznego sprzętu, auto zostało wyciągnięte z rowu. Klient, będący świadkiem całej operacji, był pod dużym wrażeniem naszej skuteczności.”  

Do częstych zdarzeń, które mają miejsce w Polsce, należą wypadki na skrzyżowaniach. Okazuje się, że interwencje drogowe mogą być inspiracją dla scenarzystów filmów akcji. Dla firm assistance każda kolejna interwencja komunikacyjna może okazać się nowym, wyjątkowym wyzwaniem.  

„Jeden z naszych klientów uderzył w latarnię i złamał ją na pół. Całe zdarzenie miało miejsce w godzinach szczytu.” – mówi Michał Krzyżanowski z Inter Partner Assistance. – „W wyniku kolizji auto opierało się przednim zderzakiem na latarni, a tylnym o podłoże. Korki utrudniały przeprowadzenie akcji ratowniczej. Nie mogliśmy zablokować skrzyżowania na 2 godziny. Dramatyzm całej sytuacji podkreśla fakt, nie można było na siłę ściągnąć auta, gdyż groziło to jego przełamaniem. Takie sytuacje wymagają szybkiej reakcji – nasz usługodawca wysłał dwa swoje pojazdy pomocy drogowej i z ich użyciem zabezpieczył wiszący pojazd do godzin wieczornych. W nocy, przy pełnej współpracy z policją, z użyciem dwóch pojazdów pomocy drogowej i dźwigu, udało się zdjąć pojazd z latarni i odholować go do warsztatu.”

Szczególnie o tej porze roku, kiedy coraz częściej obserwujemy i doświadczamy anomalii pogodowych, warto zwrócić uwagę na to, co może się stać z autem podczas burzy, powodzi. Będąc na wakacjach, często mniejszą uwagę przykładamy do miejsca, w którym parkujemy samochód.  

„O tym, jak niebezpieczna może być woda morska dla samochodu, przekonał się inny ubezpieczony, który zaparkował auto na nabrzeżu i wybrał się na krótki rejs łódką.” – przestrzega Michał Krzyżanowski z Inter Partner Assistance. – „Po powrocie zadzwonił, aby zgłosić kradzież auta. Nie była to jednak sprawka złodziei lecz przypływu, który wciągnął auto pod wodę.”  

Specjalne zamówienie

Assistance to jednak nie tylko pomoc w sytuacjach związanych z nieprzyjemnymi doświadczeniami. Tutaj odpowiada się również na zgłoszenia klienta związane z pomocą w życiu codziennym. Czasem prośby te są zwykłe i polegają na zorganizowaniu poczty kwiatowej. Zdarzają się też zlecenia wyjątkowe.  

„Jeden z naszych klientów zażyczył sobie znalezienia jaj przepiórczych w Chorwacji. Inny z kolei chciał żeby wskazać mu, gdzie może kupić świnkę wietnamską w Polsce.” – mówi Marzena Chacińska z Inter Partner Assistance.  

Współczesnym kobietom, które łączą pracę zawodową z obowiązkami rodzinnymi, zależy na sprawdzonych rozwiązaniach, poleconych usługodawcach i wiarygodnych partnerach. Poczucie bezpieczeństwa daje możliwość 24 godzinnego kontaktu telefonicznego z ekspertem, który szybko odpowie na pytania i wskaże np. gdzie można zrealizować receptę.  

„Dzwonią do nas rodziny, które spodziewają się pierwszego dziecka. Pytają o to, jakie ćwiczenia gimnastyczne są wskazane dla kobiet w ciąży. Co zrobić, jeśli kobieta w ciąży została ugryziona przez owada, a jest uczulona? Mamy także pytania od rodziców: Jak radzić sobie z odparzeniami niemowlęcymi? Co robić w razie wysypki u dziecka? Jak ulżyć w kolce?” – mówi Marzena Chacińska z Inter Partner Assistance. – „Spotykamy się także z prośbami o pomoc w domowych obowiązkach tj. sprzątanie, gotowanie, a w okresie wakacyjnym klienci zgłaszają się z prośbą o opiekę nad zwierzętami, transport do lekarza czy dowóz leków.”  

Assistance jest zawsze ważnym elementem zapewniającym poczucie bezpieczeństwa i rozwiązaniem w sprawach, które czasem mogą wydawać się abstrakcyjne. Doceniają go szczególnie wymagający klienci, którzy przywykli do świadczeń pomocowych dodawanych do ekskluzywnych produktów i usług, tj. karty kredytowe, zapewniające dostęp do serwisu concierge oraz osoby, korzystające z programu „Szczęśliwa Rodzina”.

„Program „Szczęśliwa rodzina” jest starannie dobranym zestawem produktów prorodzinnych, które zapewniają kompleksowy zakres ochrony w problemach zdrowotnych.” – wyjaśnia Marzena Chacińska z Inter Partner Assistance. – „W ofercie znajdują się produkty takie jak Osobisty Asystent Medyczny, Medyczna Platforma Informacyjna, Korepetycje dla dzieci, Wizyty Domowe oraz Pomoc Medyczna. Nowy program zapewnia także domowe korepetycje wyrównujące oraz, co ważne, prywatnego asystenta medycznego potrafiącego zorganizować nie tylko przebieg leczenia i opiekę nad chorym członkiem rodziny, ale również rozwiąże inne problemy rodziny powstałe wskutek choroby jej członka.”

Wakacje to czas, kiedy chcemy odpocząć od codziennych zadań, na parę dni, tygodni zapomnieć o pracy i problemach dnia codziennego. Niewielu z nas chciałoby w tym czasie przeżyć historie, które nadawałby się na scenariusz kina akcji, czy programu detektywistycznego. Dlatego, przygotowując się do wyprawy, warto dowiedzieć się więcej na temat możliwości, jakie daje assistane. W końcu najważniejsze jest, aby zarówno na wymarzonym urlopie, jak i po jego zakończeniu, czuć się bezpiecznie. Ponadto, w razie niespodzianek, wiedzieć, że zawsze można liczyć na sprawdzonego partnera, który jest w stanie pomóc nam za wszelką cenę.  

Najnowsze informacje, komentarze, analizy
z rynku ubezpieczeń!
 

Kupujesz lub wynajmujesz mieszkanie?
Sprawdź ceny w swojej okolicy.
 

Źródło: Inter Partner Assistance

assistance Inter Partner Assist turystyka ubezpieczenia wakacje 2009-09-08
Redakcja PRNews.pl
Tagi: assistance Inter Partner Assist turystyka ubezpieczenia wakacje

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Barbara Pijanowska-Kuras

Barbara Pijanowska-Kuras

Dyrektor Zarządzający Zintegrowaną Komunikacją Marketingową i Korporacyjną,…

Ewa Hełpa

Ewa Hełpa

Dyrektor Departamentu Marketingu Idea Getin Leasing SA.…

Joanna Majer-Skorupa

Joanna Majer-Skorupa

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski  …

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców