Kampania „Taksówka z fotelikiem” realizowana przez Publicis Consultants Rowland na rzecz Liberty Direct została uznana na najlepszą w międzynarodowym konkursie Golden World Awards 2009, w kategorii Corporate Responsibility. Konkurs na najlepsze kampanie PR jest organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations (IPRA).
Publicis Consultants Rowland opracowała koncepcję programu oraz odpowiada za jego kompleksową realizację, w tym koordynację kontaktów z partnerami oraz patronami akcji, oraz media relations. Celem akcji „Taksówka z fotelikiem” jest poprawa bezpieczeństwa dzieci podróżujących taksówkami oraz edukowanie ich rodziców i opiekunów na temat bezpiecznego przewożenia dzieci.
W ramach programu Liberty Direct przekazuje korporacjom taksówkowym foteliki służące przewożeniu dzieci, które następnie są udostępniane klientom korporacji. Dzięki temu mali pasażerowie mogą jeździć bezpiecznie, pomimo iż nie ma prawnego obowiązku przewożenia dzieci w fotelikach w taksówkach. Ponadto w ramach programu realizowane są szkolenia dla kierowców korporacji, a także kampania informacyjna. Efektem przeprowadzonej kampanii było wywołanie ogólnospołecznej dyskusji na temat bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów również podczas krótkich przejazdów. Tym samym działania podjęte w ramach akcji wpłynęły na zwiększenie świadomości i kształtowanie odpowiednich postaw wśród rodziców oraz faktyczny wzrost poziomu bezpieczeństwa dzieci podróżujących samochodami.
„Najważniejszą nagrodą jest dla nas pozytywny odbiór kampanii wśród rodziców i opiekunów. Sukces akcji i jej popularność, to zasługa wielu miesięcy strategicznej pracy naszych konsultantów i ich osobistego zaangażowania w każdy etap akcji” – mówi Agata Tyszkiewicz, prezes Publicis Consultants Rowland. „Nagroda uzmysławia nam, że dobrze przemyślane i profesjonalnie przeprowadzone programy CSR nie tylko budują reputację, ale przede wszystkim zmieniają otaczający nas świat na lepsze, a to jest w PR najpiękniejsze” dodaje Tyszkiewicz.
„Bardzo cieszymy się, że międzynarodowe jury konkursu doceniło zaangażowanie Liberty Direct w podnoszenie poziomu bezpieczeństwa dzieci w samochodach. Przyznana nagroda jest dla nas dodatkowym potwierdzeniem, że akcja przynosi wymierne rezultaty” mówi Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct. „Chcielibyśmy, by bezpieczeństwo dzieci stało się w Polsce standardem, nie luksusem, dlatego sukcesywnie obejmujemy programem kolejne miasta w Polsce” – dodaje Karski.
Konkurs Golden World Awards, organizowany przez IPRA od 1991 roku, jest jednym z najbardziej znanych na świecie i prestiżowych międzynarodowych konkursów public relations. Projekty są zgłaszane przez agencje PR, firmy, instytucje i fundacje a ocenia je międzynarodowe jury składające się z wybitnych specjalistów public relations. Do tegorocznej edycji konkursu zostały zgłoszone 342 projekty z 43 krajów. Nagrody przyznano w 30 kategoriach.
Za realizację programu „Taksówka z fotelikiem” odpowiada dział Corporate & Financial Relations PC Rowland, który specjalizuje się m.in. w działaniach korporacyjnych, komunikacji kryzysowej oraz realizacji programów CSR. Za współpracę z Liberty Direct odpowiada Ewa Pitera.
Źródło: Rowland Communications