Cyfrowy merchandising i wykorzystanie placówek banku, jako nowoczesnego kanału marketingowej komunikacji stało się znakiem rozpoznawczym Alior Banku.
Wszystko to dzięki platformie digital signage zrealizowanej wspólnie z firmą DDS Poland. Nowoczesne nośniki obrazu dostarczają informacji o aktualnej ofercie oraz optymalizują czas, jaki klient spędza w placówce banku.
Wchodząc na polski rynek usług finansowych Alior Bank od samego początku kładł nacisk na budowę określonego wizerunku – wiarygodnej, profesjonalnej i innowacyjnej instytucji finansowej. Potrzeba odróżnienia się od konkurencji skłoniła zarząd banku do postawienia na wartości dodatkowe: nowe technologie, innowacyjne podejście do komunikacji oraz dbałość o środowisko naturalne. Położenie nacisku na te wartości zwróciło uwagę na naturalnego sojusznika: digital signage – technologię umożliwiającą korzystanie między innymi z ekranów LCD do budowy sieci nośników reklamy.
Do roli integratora platformy wybrana została firma DDS Poland – jeden z liderów branży cyfrowych nośników reklamy na polskim rynku. Uruchomiona przez DDS Poland w Alior Banku platforma digital signage oparta jest na aplikacji Scala. Umożliwia ona zdalne zarządzanie emitowanym kontentem we wszystkich objętych systemem lokalizacjach za pośrednictwem internetu. Zastosowanie aplikacji Scala umożliwiło wykorzystanie do budowy sieci różnego rodzaju wyświetlaczy między innymi ekranów LCD o zróżnicowanej wielkości, ekranów dotykowych oraz projektorów. Stworzona przez DDS Poland rozwiązanie umożliwia integrację platformy z systemami zewnętrznymi, które stanowią źródło neutralnego marketingowo infotainmentu (np. prognoza pogody, informacje gospodarcze itp.).
Źródło: DDS Poland