„- To nadal spora kwota, szczególnie gdy spojrzy się dwa lata wstecz, gdy w I kwartale banki przeznaczyły na promocję 114 mln zł zauważa Roman Jędrkowiak, odpowiedzialny za marketing w ING BSK. Zdaniem Kuby Potrzebowskiego, prezesa domu mediowego ZenithOptimedia Group, choć wiele się mówi o cięciach kosztów, to jednak wydatki na reklamy redukowane są niechętnie.”, czytamy w „Dzienniku”.
Bank PKO BP, który przed rokiem był liderem wydatków reklamowych w branży, „w tym roku również jest pierwszy, ale jego wydatki skoczyły w górę o połowę – do niemal 28 mln zł. W pierwszej piątce najbardziej hojnych pojawił się również Pekao, który do niedawna oszczędzał na promocji […] O jedną piątą w porównaniu z I kwartałem zeszłego roku wydatki zwiększył ostro walczący o rynek Getin Bank. W czołówce znalazł się również działający od jesieni Alior Bank. W gronie firm szczególnie aktywnych reklamowo utrzymuje się też cały czas ING BSK.”, podaje gazeta.
Dla niektórych instytucji kryzys stanowi dobrą okazję do podebrania klientów konkurencji. Dlatego bankowcy, mimo że są zmuszeni ciąć koszty, niechętnie redukują wydatki na reklamę. Utraconą pozycję trzeba potem odbudowywać latami.
Więcej na ten temat w „Dzienniku” w artykule Haliny Kochalskiej pt. „Kryzys zmusza banki do walki na reklamy”.