W ujęciu wartościowym w trzecim kwartale b.r. popyt stanowił 31,76 mld dolarów i był większy o 45% niż w drugim kwartale. Należy dodać, że był on o ponad połowę wyższy niż w tym samym okresie 2007 r.
Za pierwsze trzy kwartały 2008 r. popyt na złoto stanowił 74,7 mld dolarów, tj. o blisko 30% więcej, niż rok wcześniej.
Największy, zarazem rekordowy w trzecim kwartale popyt przyszedł od kupujących biżuterię, którzy postanowili poczynić zakupy, gdy złoto potaniało po lipcowym szczycie. Stanowił on 18,1 mld dolarów (647,6 ton złota), co jest kwotą wyższą o 38% niż za analogiczny okres roku ubiegłego.
Z kolei inwestycje w złoto w trzecim kwartale wzrosły (rok do roku) o 137,5 ton (+56%). Fundusze notowane na giełdach (ETF) kupiły 150 ton złota, dwa razy więcej niż w pierwszym półroczu. Razem w 2008 r. ETFy nabyły 226,7 ton czystego kruszcu, o 31% więcej niż rok wcześniej.
Ponadto w ubiegłym kwartale inwestorzy kupili 183 tony złota w sztabkach, monetach i medalach, czyli o 60% więcej, niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Jak widać złoto przeżywa okres świetności, jakiej nie notowano od lat. Gorączka złota trwa więc w najlepsze.
Opracowano na podstawie danych World Gold Council
Jan Mazurek
Tagi: złoto
Sprawdź także:
15.11.2024 (13:26)
– informacja prasowa
Credit Agricole wprowadza do oferty kredyt gotówkowy z mechanizmem obniżania oprocentowania
Bank Credit Agricole wprowadza do oferty „Kredyt gotówkowy na zielone cele”. Nowy produkt przeznaczony jest dla …
15.11.2024 (12:54)
– informacja prasowa
ING inwestorem w sekurytyzacji przeprowadzonej przez Europejski Fundusz Leasingowy
To jedna z największych tego typu transakcji na polskim rynku w ostatnich latach a łączna kwota pozyskanego …
15.11.2024 (12:52)
– informacja prasowa
Skarbonki Banku Pekao – nowość w rękach młodzieży
Bank Pekao uzupełnił możliwość otwierania Skarbonek dla ostatniej grupy wiekowej swoich klientów. Od teraz także …
15.11.2024 (10:20)
– informacja prasowa
Klientocentryczność według Volkswagen Financial Services
Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 19,8 proc., ponad ćwierć miliona klientów w całej Polsce, a do tego 214 …
14.11.2024 (18:27)
– informacja prasowa
Magdalena Różczka w kampanii produktowej VeloBanku
VeloBank rozwija program lojalnościowy VeloKorzyści, dzięki któremu można zyskać bezpłatny Pakiet Medyczny w wersji …
14.11.2024 (18:22)
– informacja prasowa
Logowanie dwuskładnikowe w serwisie Pekao24
Od 14 listopada 2024 r. klienci Banku Pekao S.A. podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 mogą korzystać …