PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościCollatio.pl – internetowa porównywarka cen monet

Collatio.pl – internetowa porównywarka cen monet

Aktualności 19.11.2008 (08:21)

Rynek internetowy zmienia się niezwykle dynamicznie. Jak grzyby po deszczu pojawiają się „start-up’y”, które zagospodarowują kolejne nisze rynkowe. I jakkolwiek serwisów związanych z numizmatyką w Internecie nie brakuje, to porównywarka cen monet, dla osób zainteresowanych tą branżą, może okazać się niezwykle interesującą nowością.

Skąd wziął się pomysł na serwis Collatio.pl? Czy jest sens tworzyć kolejną porównywarkę i czy taki twór ma szansę istnieć obok doskonale znanych dużych porównywarek cen? Twórcy serwisu nie mają co do tego wątpliwości – Collatio.pl jest porównywarką niszową, skierowaną stricte do internatuów zainteresowanych numizmatyką i dostosowywaną właśnie pod kątem ich potrzeb. Odbiorcami w pierwszej kolejności są miłośnicy numizmatyki i kolekcjonerzy oraz w sposób naturalny ci, którzy stoją po drugiej stronie lady – sprzedawcy monet.

Jak mówią twórcy porównywarki – Marcin Safranow oraz Adam Wiejak, pomysł na Collatio.pl zrodził się dzięki dwóm czynnikom: wieloletniej pasji, jaką jest numizmatyka i rosnącemu popytowi na monety kolekcjonerskie. „W odpowiedzi na to zapotrzebowanie stworzyliśmy pierwszą polską porównywarkę cen monet. Dzięki Collatio.pl kolekcjonerzy nie muszą już przeglądać dziesiątek stron internetowych, aby śledzić ceny interesujących ich monet. Teraz odnajdą wszystko w jednym miejscu. Z kolei sprzedawcy, dzięki naszemu serwisowi, w łatwy sposób mogą dotrzeć do większej liczby klientów i tym samym zwielokrotnić swoją sprzedaż”.

Należy jednak pamiętać, że serwis Collatio.pl skierowany jest nie tylko do pasjonatów numizmatyki i sprzedawców, ale również do osób traktujących zakup monet jako swoistą inwestycję. „Ryzyko inwestycji giełdowych, zwłaszcza w ostatnim czasie, skłania inwestorów do poszukiwania alternatywnych możliwości ulokowania swojego kapitału. Doskonałym sposobem na to mogą być monety kolekcjonerskie” – opowiadają Safranow i Wiejak – „dlatego właśnie na tę grupę internatów liczymy nie mniej, niż na pasjonatów numizmatyki”.

Co zatem Collatio.pl oferuje swoim użytkownikom? Przede wszystkim dla odwiedzających jest zapewniony całkowicie bezpłatny dostęp do wszelkich danych. Użytkownicy mogą przeglądać w jednym miejscu ceny rynkowe monet kolekcjonerskich, emitowanych przez NBP. Dostępny na stronie katalog klasyfikuje monety na: dwuzłotowe, srebrne oraz złote. Przeglądanie ułatwia dodatkowy podział monet według serii oraz według roku emisji. Nie zabrakło również wyszukiwarki, działającej w trybie wyszukiwania prostego jak i zaawansowanego.

Dużym atutem jest przejrzystość i kompletność informacji na stronach poszczególnych monet. Po odszukaniu danej monety użytkownik zobaczy m.in. jej zdjęcia, szczegółowy opis awersu i rewersu, rok emisji, cenę emisyjną, a nawet nazwisko autora projektu. I wreszcie to, co najważniejsze – listę sklepów wraz z cenami. Tak jak w przypadku dużych, uniwersalnych porównywarek tak i w Collatio.pl łatwo jest się przekonać o sporych, sięgających niekiedy kilkuset złotych, różnicach w cenach oferowanych przedmiotów.

Informacji w serwisie dopełniają: ranking „Top 10” (przedstawiający najczęściej wyszukiwane monety), plany emisyjne NBP oraz aktualności dotyczące rynku monet jak i samej porównywarki.

A co Collatio.pl oferuje sprzedawcom monet? Oczywiście możliwość łatwej publikacji swojej oferty. Informacje z bazy danych sklepu internetowego są przekazywane automatycznie do porównywarki, a całością prac związanych z integracją technologiczną zajmują się eksperci z Collatio.pl. Cenną informacją dla sprzedawców będzie zapewne to, że w ciągu dwóch pierwszych miesięcy nie zostaną obciążeni żadnymi opłatami z tytułu obecności w serwisie. Dzięki temu sklep może skutecznie pozyskiwać klientów i testować efektywność tego kanału sprzedaży, nie płacąc ani grosza. Po dwumiesięcznym okresie sprzedawca ma do wyboru szereg modeli rozliczeń, wśród których każdy znajdzie pakiet odpowiadający jego potrzebom i wielkości budżetu.

„To nie koniec” – mówią twórcy Collatio.pl – „zamierzamy w najbliższym czasie rozbudować serwis o kolejne funkcjonalności”. Najbliższe plany obejmują wdrożenie indywidualnych kont użytkowników. Dzięki temu będzie można stworzyć własną bazę monet i jeszcze łatwiej kontrolować ich wartość. Mają w tym pomóc wykresy zmian cen oraz funkcja automatycznego alertowania, np. gdy cena danej monety zmieni się o zdefiniowaną wartość. Właściciele porównywarki nie wykluczają ponadto umożliwienia prezentacji oferty sklepów nieprowadzących sprzedaży online. Dodatkowo dla sprzedawców nieposiadających własnej witryny unikalną ofertą będzie możliwość stworzenia własnej strony-wizytówki. Nowe funkcjonalności mają zapewnić zarówno kupującym jak i sprzedającym poczucie, że serwis rozwija się zgodnie z ich potrzebami i jednocześnie zachęcić do regularnego powrotu na Collatio.pl.

monety 2008-11-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: monety

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński Rzecznik prasowy, Bank Pocztowy S.A.…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców