PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćMeritum BankMeritum Bank – nowa nazwa Banku Współpracy Europejskiej

Meritum Bank

Meritum Bank – nowa nazwa Banku Współpracy Europejskiej

Meritum Bank 02.10.2008 (07:04)
Meritum Bank

Meritum Bank będzie kierował swoją ofertę do klientów indywidualnych oraz mikro i małych firm. Będzie to bank dla ludzi kreatywnych, którzy sami chcą kierować swoim życiem. To właśnie tacy ludzie poszukują coraz lepszych rozwiązań i wymagają określonej jakości obsługi. Głównym atutem nowego banku ma być prostota i przewidywalność relacji z nim oraz wysoki poziom obsługi.

Nowy profil działalności wiąże się ze zmianą nazwy oraz wizerunku. Nowa nazwa jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, do których bank skieruje swoją ofertę. Podstawą jego funkcjonowania ma być proste i skuteczne zaspokajanie potrzeb finansowych klientów przy jednoczesnym kreatywnym oraz elastycznym podejściu do wybranych kwestii wymagających rozwiązań niestandardowych.

„Meritum Bank będzie bankiem, który dobrze rozumie dynamicznych, niestereotypowo działających, przedsiębiorczych ludzi. Oni doskonale wiedzą, czego mogą oczekiwać od instytucji finansowej” – mówi Mariusz Karpiński Prezes Zarządu Banku.

Meritum Bank chce dawać swoim klientom takie możliwości, dzięki którym będą mogli swobodnie realizować własne cele kierując firmą czy planując życie osobiste. Polacy są coraz bardziej wymagający, dlatego tak ważna staje się jakość obsługi, którą są w stanie docenić i za którą są w stanie płacić w rozsądnych granicach.

Nazwa Meritum Bank jest czytelna na całym obszarze oddziaływania kultury łacińskiej. Odnosi się do „istoty treści” i „zasadniczego przedmiotu sprawy”. Została wybrana spośród kilku propozycji. W badaniach przeprowadzonych na zlecenie Banku przez Millward Brown SMG/KRC otrzymała najlepsze rekomendacje potencjalnych klientów.

„Nowa nazwa najlepiej odpowiada przyszłemu profilowi działalności banku. Respondenci uznali, że dobrze oddaje proponowane przez nas wyznaczniki nowoczesnej bankowości.” – mówi Joanna Krzyżanowska, Wiceprezes Zarządu Banku, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing. „Nazwy obecnych na polskim rynku banków rzadko kiedy przekazują klientom informację, czego mogą spodziewać się po danej instytucji. Są to głównie nazwy zaczerpnięte od zagranicznych właścicieli banków, albo akronimy, które nie odzwierciedlają charakteru banku. Meritum Bank ma wyróżniać się nie tylko podejściem do obsługi klienta oraz przygotowywaną ofertą, ale także nazwą, która niesie ze sobą rzeczowy, pozbawiony ozdobników przekaz.” – dodaje Joanna Krzyżanowska.

Badania pokazały, że nazwa Meritum Bank kojarzy się przede wszystkim z fachowością, rzetelnością, ale także szybkością, dokładnością i doświadczeniem. Dla przyszłych klientów nazwa oznacza także wysoką jakość obsługi i ofertę trafiającą w sedno ich oczekiwań.

„To cechy, którymi kierowaliśmy się od początku, budując nowy bank. Wybraliśmy nazwę, która najpełniej oddaje filozofię naszego działania” – podsumowuje Mariusz Karpiński.

Ważnym elementem przekazu wartości, którymi kieruje się Meritum Bank, jest także jego logotyp. Koncentruje się na brzmieniu nazwy, bez zbędnych dodatków graficznych. Centralnym elementem nowego logo jest postawiona w pionie litera „m”, która jednocześnie kończy słowo „Meritum” i rozpoczyna słowo „Bank”. Litera ta czytana na dwa sposoby – zarówno „m” jak i „b” – podkreśla odległy od rutyny sposób działania banku. Prosty kształt liter tworzy wizerunek banku nowoczesnego i dynamicznego. Litery ICB widoczne z prawej strony oznaczają skrót nazwy właściciela banku – funduszu Innova Capital. Nowy logotyp tworzyły dwie renomowane firmy brandingowe, Brand Nature Access oraz Loża A5.

Kolory Meritum Banku to oranż, granat oraz biel.

Barwa pomarańczowa niesie ze sobą dynamikę, jest nośnikiem świeżości i aktywności. Symbolizuje nowe podejście w bankowości – bank nie jest tylko instytucją, która ma do zaoferowania produkty Klientowi. Jest jego doradcą, który potrafi aktywnie wyjść naprzeciw oczekiwaniom Klienta z indywidualną propozycją opartą na analizie jego potrzeb. Kolor pomarańczowy oznacza także ciepło, dobrą atmosferę i poczucie bezpieczeństwa. Jest wyrazem tego, jak budowana będzie relacja z Klientem.

Zestaw granatowo-biały wprowadza do kompozycji barwnej elementy prestiżu i solidności. Kolor granatowy kojarzy się z poważnym podejściem oraz profesjonalizmem. Klient banku musi mieć pewność, że przychodzi do ekspertów, którzy oferują mu całe swoje doświadczenie i są w stanie spełnić jego indywidualne oczekiwania. Kolor biały to przejrzystość, transparentność i uczciwość oraz czystość intencji. Tak według filozofii Meritum Banku będzie kształtować się relacja klienta z bankiem oraz przygotowana dla niego oferta. Proste i jasne zasady są podstawą budowy zaufania i równorzędności relacji instytucji finansowej z jej klientami.

3d secure meritum 2008-10-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: 3d secure meritum

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców