PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćbank pocztowyWyniki Grupy Banku Pocztowego po trzech kwartałach 2013 r.
Bank Pocztowy

Bank Pocztowy

Bank Pocztowy - oferuje proste i bezpieczne usługi finansowe blisko klienta, poprzez nowoczesną bankowość cyfrową, sieć własną oraz liczącą 4,7 tys. placówek sieć Poczty Polskiej.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-pocztowy

Wyniki Grupy Banku Pocztowego po trzech kwartałach 2013 r.

bank pocztowy 22.10.2013 (09:08)
Bank Pocztowy

We wrześniu 2013 r. Bank Pocztowy wprowadził zmiany w ofercie rachunków, stawiając na aktywizację klientów. W ciągu 9 miesięcy 2013 r. bank pozyskał 104 tys. klientów i otworzył blisko 150 tys. ROR-ów. Skonsolidowany zysk netto w ciągu trzech kwartałów 2013 r. wyniósł 21,7 mln zł, a skonsolidowany wynik na działalności bankowej 220,0 mln zł.

Mimo mniej korzystnej sytuacji rynkowej, zwłaszcza biorąc pod uwagę rekordowo niski poziom stóp procentowych, bank w ciągu pierwszych 9 miesięcy br. wypracował skonsolidowane dochody w wysokości 220,0 mln zł, czyli na poziomie porównywalnym do analogicznego okresu 2012 r. Bank jednocześnie skutecznie obniżył koszty do 163 mln zł (-0,7% rdr), dzięki ich konsekwentnej i skrupulatnej kontroli. Dzięki temu poprawę zanotował wskaźnik kosztów do dochodów C/I – wyniósł 73,4%, wobec 75,1% po 9 miesiącach 2012 r.

Wskaźnik zwrotu z kapitału ROE netto wyniósł 7,6%. Poziom współczynnika wypłacalności na koniec września 2013 r. uległ poprawie i wyniósł 13,2% (12,5% rok wcześniej).

W 2013 r. Bank Pocztowy nadal rozbudowywał portfel kredytowy. Saldo kredytów brutto na 30.09.2013 r. wynosiło 5 mld zł, wobec 4,6 mld zł na koniec września 2012 r. Jest to przyrost o 9,1%. Saldo depozytów ogółem uległo nieznacznemu spadkowi do 5,4 mld zł (5,6 mld zł po III kw. ub. r.). Było to spowodowane, zgodnie z założeniami, m.in. niższym wolumenem środków Grupy Poczty Polskiej. Saldo depozytów bankowości detalicznej wzrosło o 11,5% rdr do niemal 4 mld zł.

Bank odnotował również wzrost skonsolidowanej sumy bilansowej (+2% r/r), która wyniosła 6,5 mld zł, wobec 6,3 mld zł rok wcześniej.

Rozwój bazy kredytowej i aktywizacja klientów

W okresie od końca września 2012 r. do końca września 2013 r. Bank Pocztowy zwiększył liczbę klientów o niemal 13%. Obecnie z jego usług korzysta ponad 1,4 mln klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw. Na koniec września bank obsługiwał ponad 824 tys. Pocztowych Kont Standard i Nestor.  

– We wrześniu wprowadziliśmy zmiany w naszej ofercie rachunków osobistych, premiujące aktywność klientów. W efekcie widzimy już polepszenie jakości pozyskiwanych rachunków. Nasi nowi klienci zdecydowanie chętniej korzystają z kart płatniczych i częściej dokonują transakcji. Jednocześnie w ciągu 3 miesięcy od ogłoszenia zmian obserwowaliśmy wzmożoną zamykalność rachunków nieaktywnych (85% zamknięć), a także coraz więcej wniosków o karty płatnicze wśród dotychczasowych klientów – mówi Szymon Midera, wiceprezes Banku Pocztowego odpowiedzialny za bankowość detaliczną.

Wraz ze zmianą oferty bank zdecydowanie przyspieszył tempo akwizycji kart płatniczych. Średnia miesięczna sprzedaż kart płatniczych w III kw. 2013 r. wyniosła niemal 10 tys. sztuk, podczas gdy w pierwszym półroczu wielkość ta wynosiła nieco ponad 3 tys. sztuk.
Minione trzy miesiące były również czasem dynamicznego wzrostu po stronie kredytów detalicznych. – We wrześniu udało nam się po raz pierwszy w historii sprzedać kredyty gotówkowe o wartości ponad 100 mln zł. Wynik ten jest efektem zmiany procesów kredytowych, atrakcyjnej oferty oraz systematycznych, miesięcznych, wzrostów sprzedaży – dodaje Midera.

Wolumen kredytów detalicznych w Banku Pocztowym na koniec września br. wyniósł 4,0 mld zł, wobec 3,5 mld zł rok wcześniej (przyrost o 13,1%). Sprzedaż kredytów konsumpcyjnych wyniosła w ciągu 9 miesięcy br. 591 mln zł, wobec 474 mln zł w analogicznym okresie 2012 r. (przyrost o 24,5%).

Baza depozytów w obszarze bankowości detalicznej osiągnęła 4 mld zł, w porównaniu do  3,6 mld zł rok wcześniej. Jest to przyrost o 11,5% rdr. Klienci najchętniej otwierali lokatę 4M, której sprzedaż we wrześniu wyniosła ponad 166 mln zł.

Od września br. klienci Banku Pocztowego mogą korzystać z wpłat on-line w sieci Poczty Polskiej. Codziennie  rejestrowanych jest ponad 6 tys. takich wpłat. Pieniądze wpłacane na Pocztowe Konta Standard i Nestor są dzięki temu księgowane w czasie rzeczywistym.

Zwiększeniu uległa liczba klientów instytucjonalnych (bez mikroprzedsiębiorców), która wyniosła 14,9 tys., wobec 14 tys. rok wcześniej.  Realizując założoną strategię, bank uzyskał saldo kredytów instytucjonalnych na poziomie ponad 1 mld zł. Saldo depozytów bankowości instytucjonalnej wyniosło 1,5 mld zł. W październiku br. ponad 1 tys. firm zaczęło korzystać z nowej bankowości internetowej.

Sieć Banku Pocztowego i Poczty Polskiej również była sukcesywnie rozbudowywana w trzecim kwartale 2013 r. Na koniec września br. funkcjonowały 243 mikrooddziały Banku Pocztowego oraz 153 Pocztowe Strefy Finansowe. Dzięki temu sieć własna banku (placówki, oddziały i mikroodziały) liczyła już 282 punkty.

2013-10-22
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców