Głównym celem konkursu jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży PR oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku poprzez promowanie najlepszych projektów zrealizowanych w Polsce. Zadaniem „Złotych Spinaczy” jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia Public Relations dla funkcjonowania firmy.
Konkurs ma charakter otwarty. Kierowany jest do agencji PR, działów PR i komunikacji firm i instytucji, organów samorządowych, organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów realizujących kampanie PR w Polsce.
Zainteresowanie konkursem jest bardzo duże. O miano najlepszych kampanii PR w Polsce co roku rywalizuje coraz większa liczba projektów. Organizatorzy przewidują, że w tej edycji zostanie pobity kolejny rekord.
Patronat medialny nad konkursem Złote Spinacze objęli: Radio PIN, Puls Biznesu, Magazyn Forbes, Magazyn Brief, MediaRun.pl, Newsline.pl, Bankier.pl. Nad tajnością głosowania i zgodnością konkursu z regulaminem czuwa Firma Doradcza KPMG, partner merytoryczny konkursu.
Regulamin, formularz zgłoszeniowy i inne informacje na temat konkursu Złote Spinacze 2008 można znaleźć na stronie internetowej: www.zfpr.pl.