Rozstrzygnięto przetarg Komisji Europejskiej na kampanię komunikacyjną budującą wiedzę na temat praw konsumentów i organizacji konsumenckich w Polsce. Przetarg wygrało konsorcjum firm: agencja reklamowa Upstairs Y&R, dom mediowy Mediaedge:cia i agencja public relations Headlines. Jako organizację konsumencką, która wesprze konsorcjum doświadczeniem i zapewni produkcję ulotek informacyjnych Komisja Europejska wybrała Federację Konsumentów.
Komisja Europejska pragnie by polscy konsumenci byli świadomi, że w wyniku wstąpienia Polski do Unii Europejskiej zyskali nowe prawa zarówno w kraju, jak również w innych państwach członkowskich UE. Celem kampanii jest poinformowanie konsumentów o przysługujących im prawach, nauczenie ich jak z nich korzystać oraz promocja wybranej organizacji konsumenckiej jako źródła praktycznych informacji.
Polska jest pierwszym krajem spośród nowych członków Unii Europejskiej, w którym realizowany będzie projekt promocji praw konsumentów. Świadomość praw konsumentów i organizacje konsumenckie są relatywnie słabe we wszystkich nowych krajach UE. Dla porównania w wielu krajach UE organizacje konsumenckie odgrywają bardzo istotną rolę w walce o respektowanie praw konsumentów.
Kampania zostanie zainaugurowana 31 marca 2005 roku podczas konferencji prasowej, na którą ze specjalną wizytą przybędzie Komisarz Europejski ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów Marcos Kyprianou.