Podpisanie umowy ramowej jest początkiem programu modernizacji systemu IT w Grupie PZU. Do tej pory w firmie działało ok. 200 różnych aplikacji do obsługi ubezpieczeń. Budowanie spójnej architektury informatycznej pozwoli na elastyczne kształtowanie oferty PZU, poprawi szybkość i jakość obsługi klienta, oraz usprawni procesy sprzedażowe. Nowy system IT pozwoli ugruntować pozycję firmy – lidera rynku ubezpieczeń.
„Podjęta kilkanaście miesięcy temu decyzja o rozpoczęciu postępowania przetargowego na zakup zintegrowanego systemu informatycznego dla Grupy PZU była ze wszech miar uzasadniona. Systemy, które zakupimy są najbardziej nowoczesne z dostępnych na światowym rynku. Ich wdrożenie wyznaczy ścieżkę modernizacji Grupy” – stwierdził Cezary Stypułkowski, Prezes Zarządu PZU S.A.
Dostawcy Zintegrowanego Systemu Informatycznego, firmy CSC Polska i Prokom Software zostali wybrani w drodze wieloetapowego postępowania przetargowego. Podpisanie umowy ramowej zakończyło trwające ponad trzy miesiące negocjacje.
„Zakończone sukcesem negocjacje potwierdzają, że właściwym posunięciem było połączenie oferty CSC, światowego lidera na rynku dostawców systemów IT dla sektora ubezpieczeniowego i finansowego, z wieloletnim doświadczeniem i kompetencją Prokomu. Decydując się na współpracę z konsorcjum CSC-Prokom, Grupa PZU wybrała bardzo zaawansowane technologicznie i wielokrotnie wdrożone wcześniej na świecie rozwiązania informatyczne w tym sektorze. Jednak zakończenie negocjacji to tylko niewielka część ogromu pracy jaki nas teraz czeka.” – powiedział Ryszard Krauze, Prezes Zarządu Prokom Software S.A.
Ze względu na wielkość i złożoność przedsięwzięcia oraz etapowy sposób jego realizacji, podpisana umowa ma charakter ramowy. Określa zasady i warunki wykonania przez CSC
i Prokom, na podstawie późniejszych umów szczegółowych, usług związanych z budową ZSI, w tym:
– analizy przedwdrożeniowej
– opracowania, wdrożenia i zintegrowania komponentów oprogramowania ZSI
– szkoleń
– serwisu i rozwoju oprogramowania ZSI
– dostarczenia, integracji i serwisu infrastruktury ZSI.
Umowa przewiduje, że pierwszy etap budowy obejmujący wdrożenie i integrację oprogramowania: Exceed, GraphTalk, Centralnej Bazy Danych oraz Oracle Financials
i Oracle HR ZSI, potrwa dwa do trzech lat.
Zarządy PZU S.A. oraz CSC Polska Sp. z o.o. i Prokom Software S.A. kierując się zasadą rzetelnego informowania rynku i inwestorów, zwracają uwagę, że podpisana dzisiaj umowa określa warunki i zasady ustalania wynagrodzenia z tytułu świadczenia usług związanych
z budową Zintegrowanego Systemu Informatycznego dla Grupy PZU, nie precyzując szczegółowej wartości zamówienia.