PRIORYTETY. W 2003 roku, K2 Internet SA zanotowała wzrost przychodów o 53% oraz w pełni zrealizowała cele biznesplanu na lata 2000-03, związane ze sformułowaniem nowej strategii rozwoju spółki oraz podniesieniem jej kapitału akcyjnego. W konsekwencji wspomnianych działań, pierwsze półrocze 2004 stało pod znakiem optymalizacji procesów wewnętrznych, podniesienia sprawności i rentowności firmy oraz inwestycji w projekty kluczowe dla dalszego wzrostu Spółki. Priorytety te zostały w pełni osiągnięte.
WYNIKI FINANSOWE. W pierwszej połowie 2004 roku, K2 uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 2,4 mln. złotych. Stanowi to niemal dokładne powtórzenie wyniku osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wynik finansowy EBITDA wyniósł 265 tys.zł., co wobec 132 tys.zł w pierwszym półroczu roku 2003 oznacza wzrost o ponad 100%.
SPRZEDAŻ I KLIENCI. W pierwszej połowie br. roku K2 kontynuowała współpracę ze wszystkimi dotychczasowymi kluczowymi klientami, zaś w przypadku niektórych (jak np. Michelin) – rozszerzyła zakres obsługi kosztem konkurencyjnych agencji. Intensywne działania rozwojowe zaowocowały również pozyskaniem szeregu nowych klientów: Fujifilm, AIG TFI, US Pharmacia, Link4 oraz Peugeot. Szczególnie duże znaczenie miało wygranie przez agencję międzynarodowego przetargu na realizację projektu internetowego obejmującego 11 krajów dla firmy URSA.
INWESTYCJE. W pierwszej połowie 2004 realizowany był projekt inwestycji technologicznych, finansowanych z podwyższenia kapitału spółki. Koncentrował się on na rozbudowie centrum hostingowego oraz rozwoju zaplecza i know-how technologicznego, umożliwiającego wprowadzenie do oferty K2 nowych usług i produktów. Wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych planowane jest na sierpień b.r.
ORGANIZACJA. W minionym półroczu przeprowadzono optymalizację procesów agencyjnych, której celem było zmniejszenie czasu i kosztów realizacji projektów. Optymalizacja objęła: strukturę, procedury organizacyjne oraz wdrożenie nowego systemu CRM – pierwszego uruchomionego w polskiej agencji interaktywnej z funduszy PHARE. Efektem projektu jest opisana wyżej poprawa rentowności K2 oraz skrócenie czasu realizacji projektów średnio aż o 27%.
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA. W konkursie Klubu Twórców Reklamy, K2 zdobyła dwie srebrne nagrody: w kategorii Nowe Media / Serwis za projekt „Modna Nokia” (www.nokia.com.pl/modnanokia) oraz w kategorii Nowe Media / Prezentacja za projekt „Nowe Volvo S40” (prezentacja multimedialna). Na konkursie marketingu bezpośredniego Boomerang, K2 zdobyła natomiast dwa wyróżnienia: w kategorii „Kampania sprzedaży wysyłkowej” za serwis i kampanię www.KartyKredytowe.pl dla Banku BPH oraz w kategorii „Kampania internetowa: web” za serwis www.LechSport.pl dla Kompanii Piwowarskiej. Serwis www.nokia.com.pl/modnanokia uznany został również za „Site of the Day” przez organizację zrzeszającą najlepszych webdesignerów świata – FavouriteWebsiteAwards.com.
PLANY I PROGNOZY. Dla powodzenia nowej strategii rozwoju K2 Internet SA kluczowe znaczenie będzie miało drugie półrocze bieżącego roku. Na ten okres zaplanowane zostało uruchomienie nowych rozwiązań technologicznych, a także rozszerzenie zakresu świadczonych usług. Już w trzecim kwartale działania te powinny zaowocować dużym wzrostem przychodów: tylko na podstawie dotychczas zebranych zamówień Zarząd K2 prognozuje wzrost przychodów za 9 miesięcy na poziomie około 10-15% w stosunku do roku ubiegłego.
Sprawdź także:
20.12.2025 (23:17)
– informacja prasowa
Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …
20.12.2025 (23:14)
– informacja prasowa
PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …
20.12.2025 (23:08)
– informacja prasowa
PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …
20.12.2025 (21:01)
– informacja prasowa
Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …
20.12.2025 (21:00)
– informacja prasowa
Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …
20.12.2025 (20:57)
– informacja prasowa
PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …
