PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćBank BPHGE Money Bank – wyniki za 2004 r. i strategia na rok 2005

GE Money Bank – wyniki za 2004 r. i strategia na rok 2005

Bank BPH 03.02.2005 (20:34)

Tak duży wzrost możliwy był dzięki stawianemu przez Bank na pierwszym miejscu wysokiemu standardowi obsługi klienta. Nie bez znaczenia dla dynamiki sprzedaży był również fakt zakupu w sierpniu 2004 pośrednika kredytów gotówkowych „Chrobry”. Sprawna integracja i udoskonalenie produktów sprawiły, że już pod koniec roku Bank zanotował dwudziestoprocentowy wzrostu sprzedaży. W rezultacie na koniec ubr. udział Banku w rynku kredytów konsumpcyjnych wyniósł 11,3%, a w rynku kredytów mieszkaniowych 9,5%. Oprócz rekordowej sprzedaży kredytów gotówkowych i mieszkaniowych do najważniejszych osiągnięć Banku należy wprowadzenie na rynek sklepowej karty kredytowej NonStop. 2004 rok Bank zakończył sukcesem na rynku kart kredytowych – na koniec grudnia ilość aktywnych kart kredytowych wynosiła 177 tys.

Na koniec ubr. portfel kredytowy Banku wyniósł 7 mld 590mln zł i był wyższy o 14,4% od łącznego portfela sprzed roku banków, z połączenia których powstał. Zysk netto (przed audytem) wyniósł 344 mln i był wyższy od tego sprzed roku o 134%. Było to zasługą głównie poprawy jakości portfela kredytowego – odsetek kredytów nieregularnych spadł w ciągu roku z 13,2 do 8,9% oraz niższego podatku dochodowego. Obniżenie stawki podatku dochodowego z 27 do 19% zaskutkowało zmniejszeniem w 2003 r. wartości aktywów z tytułu odroczonego podatku dochodowego, stąd obciążenie wyniku podatkiem dochodowym w 2003 r. było wyższe niż wynikałoby to z nominalnej stawki podatkowej.

W 2005 r. Bank planuje dalsze podnoszenie jakości świadczonych usług i stałe doskonalenie oferowanych produktów. Koncentrując się na działalności detalicznej Bank zamierza rozszerzyć swoją sieć dystrybucji. Planuje także wprowadzić szereg nowych produktów, m.in. odnawialny kredyt ratalny na remont i wyposażenie mieszkań oraz kredyt konsolidacyjny bez zabezpieczenia hipotecznego. Dotychczasowym klientom, którym Bank wcześniej udzielił kredytów konsumpcyjnych, zostaną zaoferowane kredyty hipoteczne oraz produkty kartowe. Realizacja planów sprzedażowych będzie możliwa dzięki znaczącym inwestycjom w infrastrukturę systemową – planowane wydatki na ten cel to ponad 60 mln zł.

W rezultacie ekspansywnej polityki kredytowej Bank zamierza osiągnąć na koniec tego roku portfel około 10 mld zł (wzrost o 1/3) i zysk netto powyżej 300 mln zł.

Przykładem dbałości o kontrolę jakości obsługi klienta jest regularny monitoring, jaki Bank zastosował w programie GEpard (pierwsza w Polsce autoryzowana sieć dealerów samochodów używanych – należy do niej 200 komisów) wśród swoich punktów dealerskich, badając m.in. poziom satysfakcji klientów po dokonaniu zakupu. Dlatego aż ponad 90% klientów jest zadowolonych lub bardzo zadowolonych z usługi i twierdzą oni, że kupiliby kolejny samochód u tego samego dealera, polecając go jednocześnie swoim znajomym.

Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów Bank zainicjował program „Bądź świadomym kredytobiorcą”. W ramach programu Bank planuje podjęcie szeregu działań edukacyjnych, które mają na celu podniesienie poziomu wiedzy kredytowej i konsumenckiej. Pierwszą inicjatywą w tym zakresie, realizowaną od początku br. jest wprowadzenie do umów kredytowych dodatkowych, niewymaganych prawem klauzul, m.in. informujących klienta o jego prawach jako kredytobiorcy.

Innym przykładem na to, że Bank dostosowuje się do potrzeb klienta jest czas rozpatrywania wniosku kredytowego. W przypadku kredytu mieszkaniowego, który jeszcze w roku 2003 wynosił 5 dni, a w 2004 został on skrócony do 48 godzin.

2005-02-03
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców