Wdrożenie systemu w ponad 30 lokalizacjach jest przewidziane w połowie 2005 roku. Będzie z niego korzystało 20 000 użytkowników we Włoszech. W drugiej fazie, instalacja obejmie pozostałe oddziały we Włoszech, a w dłuższej perspektywie, także firmy należące do Grupy FIATA na całym świecie.
Dzięki rozwiązaniu Alcatela, pracownicy włoskiego koncernu uzyskają możliwość korzystania z usług komunikacyjnych i systemów wiadomości z dowolnego miejsca, przy pomocy każdego terminala, co zwiększy efektywność ich pracy oraz ułatwi kontakt z innymi pracownikami oraz dostęp do informacji biznesowych.
Wdrażane przez Alcatel rozwiązanie wykorzystuje jako platformę sprzętową serwer komunikacyjny IP Alcatel OmniPCX Enterprise oraz wielokrotnie nagradzany pakiet aplikacji tworzący system ujednoliconej komunikacji Alcatel OmniTouch Unified Communication. Pakiet ten umożliwia korzystanie z aplikacji korzystających z protokołu IP, specjalnie zaprojektowanych pod kątem komunikacji w dużych i średnich firmach. 4 podstawowe programy wchodzące w skład pakietu, które w pełni ze sobą współpracują i integrują się z już wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie rozwiązaniami, mają za zadanie umożliwienie dopasowania, kontroli i zarządzania połączeniami, wiadomościami i bazami adresowymi, oferując jednocześnie narzędzia do pracy zespołowej oraz możliwość posługiwania się zasobami informacji niezależnie od miejsca, w którym dana osoba przebywa oraz urządzania, którym się aktualnie posługuje. Częścią tego wdrożenia będą również wprowadzone niedawno na rynek telefony Alcatel IP Touch.