Już miesiąc temu wyszukiwarka zmieniła szatę graficzną, która w sposób istotny ułatwiła nawigacje oraz ukazała niewidoczne dotąd funkcjonalności. Wraz z nowym wyglądem ruszyła sonda, której celem było poznanie preferencji użytkowników oraz poznanie ich opinii, który z proponowanych logotypów był ich zdaniem najbardziej odpowiadający idei wyszukiwarki wielofunkcyjnej. Sonda spotkała się z ogromnym zainteresowaniem internautów. W konkursie na logo zagłosowało ponad 4000 osób.
Wskazane przez internautów logo stało się oficjalnym znakiem graficznym Gooru.pl. Nowy logotyp wybrano zdecydowaną większością głosów, bo aż 49 % użytkowników wskazało na ten właśnie znak. Wśród użytkowników biorących udział w zabawie zostały rozlosowane 3 kamery internetowe z funkcją aparatu:
Na stronie: http://www.gooru.pl/konkurs/wyniki.php – znajduje się lista zwycięzców:
„Nową filozofię Gooru.pl ma podkreślić przejrzysty, niebiesko – granatowy layout ten znak najlepiej będzie się plastycznie komponował z całością. Szczególnie spodobał mi się pomysł wystylizowanego na podwójne „o” znaku nieskończoności. W połączeniu z funkcją i misją wyszukiwarki symbolizuje nieskończoność zasobów internetowych. Krystaliczna, błękitno-niebieska kolorystyka kojarzy mi się z profesjonalizmem, prostotą i wiarygodnością dostarczanej informacji” – napisał w mailu z uzasadnieniem swojego typu jeden z uczestników sondy Piotr Marządka ze Świbna.
W zeszłym roku wyszukiwarka Gooru.pl zanotowała rekordowy, dwu i półkrotny wzrost liczby unikalnych użytkowników osiągając w listopadzie poziom 351 tys. w stosunku do 102 tys. w lutym ubiegłego roku. Równie imponująco wzrosła liczba odsłon. Najlepszym miesiącem był grudzień zeszłego roku, w którym wyszukiwarka zanotowała 3,4 mln odsłon miesięcznie.