PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRByć kobietą, być kobietą…

Być kobietą, być kobietą…

Marketing i PR 07.03.2005 (15:30)

8 marca to dobra okazja, aby spojrzeć uważniej na przedstawicielki płci pięknej i obalić lub potwierdzić funkcjonujące w społeczeństwie na ich temat opinie. Analitycy Acxiom Polska wyselekcjonowali ze swojej bazy (zawierającej informacje o ponad 2 mln gospodarstw domowych) parę ciekawostek, które rzucają światło na prawdziwą naturę Polek.

Mądre i wykształcone

Aż 83% młodych i aktywnych zawodowo kobiet w wieku 25-35 legitymuje się wykształceniem średnim i wyższym. W przedziale wiekowym 35-50 lat odsetek ten jest już znacznie mniejszy i wynosi 48%. Kobiety wydają się być bardziej niż mężczyźni zainteresowane samokształceniem i nauką języków obcych. Prawie co trzecia Polka w wieku do 35 lat deklaruje ten rodzaj aktywności jako swoje hobby. Stanowią także największą grupę polskich czytelników książek. Czytanie książek należy do ulubionych zajęć 74% młodych i aktywnych zawodowo kobiet oraz 66% kobiet w wieku 35-50 lat.

Z internetem za pan brat

W korzystaniu z internetu panie nie ustępują specjalnie panom. W sieci buszuje około 67% kobiet aktywnych zawodowo w wieku 25-35 lat i 56% w przedziale 35-50 lat . Co ciekawe, podczas gdy młodsze internautki łączą się zwykle z pracy (37%) lub domu (31%), to starsze panie chętniej chodzą do kawiarenek internetowych (14%), a domowym dostępem do internetu może się pochwalić 20% (z czego 12% deklaruje korzystanie z łącza stałego).

Wśród kanałów sprzedaży „na odległość” Polki najchętniej korzystają z katalogów wysyłkowych – aż 46% pracujących kobiet w wieku 25-35 lat i co czwarta Polska w wieku 35-50 lat przynajmniej raz dokonało zakupu tą drogą. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się sklepy internetowe. Z e-zakupów korzysta około 16% kobiet z młodszej grupy wiekowej.

Polowanie na okazje

Promocje to najważniejszy czynnik determinujący wybór sklepów, w których dokonują zakupów. Z wiekiem tendencja ta jest coraz bardziej widoczna – upodobanie do ekstra okazji deklaruje odpowiednio 44% kobiet w przedziale wiekowym 25-35 lat i 49% kobiet w wieku 35-50 lat. Gazetki reklamowe, brak kolejek czy miła atmosfera to elementy, na które panie zwracają najmniejszą uwagę. Za to godziny otwarcia czy bliskość miejsca zamieszkania, szczególnie dla aktywnych zawodowo Polek, należą do ważniejszych kryteriów wyboru sklepu. Młodsze panie (25-35 lat) częściej poszukują miejsc o możliwie najszerszym asortymencie – 45% (dla porównania 32% w grupie 35-50 lat) i dwukrotnie częściej zwracają uwagę na wielkość parkingu – 14% (7% dla grupy starszej). Niskie ceny są za to magnesem przyciągającym obie grupy wiekowe, chociaż bardziej wyczulone na tym punkcie pozostają kobiety w wieku powyżej 35 lat (56%), niż kobiety młodsze – 25-35 lat (48%)

„Mała czarna”… rozpuszczalna i trunki bardziej wyskokowe

Jak ploteczki to najlepiej przy kawie. Niesłabnącą popularnością cieszy się kawa mielona, której zakup deklaruje odpowiednio 75% kobiet w wieku 35-50 lat i 63% z grupy wiekowej 25-35. Ta ostatnia dużo bardziej preferuje kawę rozpuszczalną (61%), podczas gdy tylko 34% pań z grupy starszej przyznaje się do jej picia. Co się zaś tyczy napojów wysokoprocentowych – wódka, wino i szampany to najczęściej wybierane przez kobiety trunki. Młodsze konsumentki dużo częściej niż starsze kupują whisky (13% versus 5%), gin (11% versus 5%) czy likiery (25% versus 12%).

Na spacery raczej z psem

Wśród zwierząt domowych królują psy. Aż 64% pań w wieku 35-50 lat i 49% w wieku 25-35 lat jest właścicielką przynajmniej jednego czworonoga. Posiadaczek kotów w obu grupach jest średnio o połowę mniej.

2005-03-07
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Who is who

Dorota Anna Wróblewska

Dorota Anna Wróblewska

Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Risco Software Dorota…

Marcin Jaworski

Marcin Jaworski

Menedżer ds. komunikacji i analiz. Rzecznik prasowy.…

Joanna Majer-Skorupa

Joanna Majer-Skorupa

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski  …

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców