Organizatorem II Kongresu PR jest Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania im. T. Kotarbińskiego w Olsztynie oraz Katowicka Agencja Public Relations „PRC Communications”. Wydarzenie wspierają media internetowe poświęcone tematyce public relations: epr.pl, info-pr.pl i proto.pl.
Tematyka Kongresu nieprzypadkowo zbiega się z rozpoczynającą się w Polsce kampanią wyborczą do parlamentu i na urząd prezydenta. Zagadnienia związane z politycznym public relations, strategią kampanii wyborczych czy sztuką wystąpień publicznych przybliżą znani komentatorzy i uczestnicy życia publicznego w naszym kraju. Wśród prelegentów II Kongresu PR znajdują się m.in.Gerald Abramczyk – doradca prezydentów Stanów Zjednoczonych G. Forda i R. Reagana oraz polskich polityków L. Balcerowicza i J. Kalinowskiego, Wojciech K. Szalkiewicz – konsultant i wykładowca marketingu politycznego oraz Tomasz Nikiel – ekspert od kampanii samorządowych. Drugi dzień spotkania poświęcony jest na warsztaty praktyczne: jak wykorzystać media w kampanii wyborczej, wywiad prasowy, radiowy i telewizyjny, elementy manipulacji i socjotechniki oraz próby kamerowe.
– Znajomość politycznego PR zyskuje coraz bardziej na znaczeniu. Przyczynia się do tego kampania wyborcza, ale przede wszystkim większa niż kiedykolwiek łączność świata mediów, biznesu i polityki, w której znaczną rolę odgrywa public relations i agencje PR – powiedział Witold Sokołowski, redaktor serwisu Epr.pl.
Szczegóły na: http://www.owsiiz.edu.pl/index.php?mb=mpol
Epr.pl jest serwisem niszowym, skierowanym do specjalistów PR i marketingu, którzy odpowiadają za kontakty z mediami oraz kreację wizerunku firm i produktów. Na stronach serwisu znajdują się porady i artykuły z różnych dziedzin PR: media relations, PR wewnętrznego, budowy marki, lobbingu czy sponsoringu. Epr.pl porusza także kwestie etyczne związane z zawodem specjalisty PR, zarządzania kryzysowego czy kreacji wizerunku w nowych mediach np. Internecie.
W ciągu pierwszego roku istnienia serwis Epr.pl odwiedziło ponad 25 tys. osób zainteresowanych tematyką public relations i komunikacji marketingowej. Ostatnio liczba ta rośnie średnio o 20% miesięcznie. W 2005r. średnia liczba użytkowników każdego miesiąca osiągnęła 6000 osób. Newsletter Epr.pl ma ok. 2000 prenumeratorów.