PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRSpołeczna odpowiedzialność biznesu – przykład Przedsiębiorstwa Prima S.A.

Społeczna odpowiedzialność biznesu – przykład Przedsiębiorstwa Prima S.A.

Marketing i PR 22.04.2005 (10:56)

CRS w teorii i w praktyce

Społeczna odpowiedzialność biznesu oznacza zaspokojenie potrzeb klientów przy uwzględnieniu oczekiwań pozostałych stron: pracowników, dostawców czy lokalnej społeczności. Dzięki CRS firma buduje pozytywne i trwałe relacje zarówno z partnerami społecznymi, jak i z biznesowymi, zarówno z otoczeniem zewnętrznym, jak i wewnętrznym. CRS gwarantuje lojalność klienta, podnosi wiarygodność firmy w oczach jej współpracowników, partnerów handlowych i władz lokalnych. Angażowanie się w działalność społeczną służy nie tylko budowaniu wizerunku firmy czy lepszym relacjom ze społecznością lokalną, ale także może dawać pracownikom poczucie spełnienia obywatelskiego obowiązku. CRS narodziło się w społecznościach liberalnych ekonomicznie, w których rozpowszechnione są wzorce bezinteresownej pomocy – alternatywy dla niedostatecznego zaangażowania państwa i działań wolnego rynku.

CRS na polskim podwórku

Z raportu „Postawy wobec społecznej odpowiedzialności biznesu” (badania Ipsos-Demoskop, 2003 r., www.ipsos.pl/3_2_009a.pdf), wynika, że polscy konsumenci rzadko wiedzą, co tak naprawdę oznacza społeczna odpowiedzialność biznesu. Respondenci oceniają firmy przez pryzmat ceny ich produktów i sposób traktowania pracowników. Za zagadnienia o drugorzędnym znaczeniu uznali: etyczne i odpowiedzialne postępowanie firm, ich zaangażowanie w działalność społeczną i charytatywną czy postępowanie w stosunku do środowiska naturalnego. Dlatego jednym z wyzwań dla przedsiębiorstw – szczególnie tych odpowiedzialnych za strategie komunikacyjne i wizerunek firm – jest edukowanie społeczeństwa na temat ogólnego funkcjonowania firm i społecznie odpowiedzialnych wyborów, jakich dokonują one na różnych płaszczyznach działania. Przykłady podmiotów działających na polskim rynku w sposób odpowiedzialny istnieją i ich liczba wzrasta, ponieważ rośnie świadomość przedsiębiorców na temat korzyści z otworzenia się na potrzeby innych.

Społecznie odpowiedzialna Prima S.A.

Przykładem społecznie odpowiedzialnej firmy jest Prima S.A. – przedsiębiorstwo, które od 2002 roku realizuje projekt „Wszystkie dzieci są nasze” (All our children). Jego głównym celem jest niesienie szeroko rozumianej pomocy dzieciom z dwóch wielkopolskich domów dziecka – w Kijaszkowie i Szamocinie – poprzez edukację, rozrywkę oraz organizację wydarzeń sportowych. Projekt „Wszystkie dzieci są nasze” jest realizowany w ramach programu korporacyjnego „Promowanie ludzkich dokonań” (Promoting People’s Performance) koncernu Sara Lee/DE, w skład którego wchodzi Prima S.A. Istniejący od 1998 roku program PPP ma zachęcać wszystkich pracowników koncernu do aktywnego włączania się w życie społeczności lokalnych. Pracownicy mogą wyjść z dowolną inicjatywą niesienia pomocy osobom potrzebującym. Projekty zgłoszone do rokrocznego konkursu PPP są oceniane przez specjalną komisję.

W zeszłym roku za najlepszy uznano polski projekt – „Wszystkie dzieci są nasze”. W jego ramach dzieci przy pomocy pracowników Primy oraz partnerów akcji – Fundacji „Lepsze Jutro”, klubu piłkarskiego Lech Poznań i agencji reklamowych: Nova Group i Expansja – przygotowały własną interaktywną stronę www.domydziecka.pl. Nagrodę pieniężną pracownicy Primy S.A. przeznaczyli na kontynuację programu.

Przy realizacji kolejnej edycji projektu charytatywnego wolontariusze wzbogacili element edukacyjny, tak aby spełniał indywidualne potrzeby dzieci, angażując je w jak największą ilość treningów, warsztatów i wycieczek. Celem było poszerzenie horyzontów dzieci i rozwój ich praktycznych umiejętności. Program objął cykl szkoleń dla wychowanków domów dziecka z zakresu dziennikarstwa, socjologii i informatyki, min. zorganizowano wizytę w Pentorze, a także kurs pisania CV i listów motywacyjnych. Wolontariusze przygotowali również szeroki wachlarz zajęć dla dzieci, który miał im unaocznić, jak wiele możliwości jest dla nich dostępnych i w ten sposób zachęcić do wykorzystywania umiejętności zdobytych na szkoleniach. Ta część programu objęła m.in. wizyty w teatrze, kinie, zoo, palmiarni, na pływalni, lodowisku, czy na boisku sportowym Lecha Poznań, ale także zwiedzanie np. Katedry Poznańskiej i Muzeum Archidiecezjalnego.

„Chcieliśmy, aby dzieci mogły nabyć te umiejętności, które zazwyczaj przekazują rodzice poprzez wychowanie i własny przykład – mówi Tomasz Szymczak, dyrektor generalny Primy S.A. – Dlatego nie poprzestawaliśmy na poprawie warunków materialnych, ale skoncentrowaliśmy się na rozwijaniu umiejętności i horyzontów myślowych dzieci”. Poza działalnością edukacyjną, kulturową i rozrywkową pracownicy Primy organizowali zbiórki – przed sezonem szkolnym – artykułów i przyborów szkolnych, przed Świętami Bożego Narodzenia – prezentów dla wychowanków Domów Dziecka.

„Cieszymy się, że nasza firma w tak oryginalny sposób wspiera dzieci z domów dziecka. To nie rozdawnictwo prezentów czy smakołyków, ale prawdziwe, przyjacielskie partnerstwo w rozwiązywaniu problemów, które tym dzieciom stworzyło życie. Ta nowa formuła społecznej odpowiedzialności biznesu sprawdza się w kolejnym już roku realizacji naszego programu” – podsumowuje program Tomasz Szymczak.

Przedsiębiorstwo PRIMA S.A. – producent i dystrybutor kawy mielonej i rozpuszczalnej z Poznania. Od 2002r. wchodzi w skład Sara Lee / Douwe Egberts, jednej z trzech największych firm kawowych na świecie. Obecnie firma dostarcza na polski rynek ok. 15.000 ton kawy rocznie oferując zarówno kawę mieloną jak i rozpuszczalną.

Katalog marek Prima: kawy mielone – Impresja, Impresja, Rumba, Bezkofeinowa, kawy rozpuszczalne – Finezja, Arabika, Rumba i Śniadaniowa.

2005-04-22
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Zaufani pracownicy kradną najczęściej. Jaka polisa chroni przed wewnętrznymi fraudami?
12.12.2025 (05:43) – informacja prasowa

Zaufani pracownicy kradną najczęściej. Jaka polisa chroni przed wewnętrznymi fraudami?

Sprzeniewierzenie aktywów to najczęstszy rodzaj oszustwa korporacyjnego – stanowi ponad 50 proc. wszystkich …

a 0 PKO Leasing nawiązał strategiczne partnerstwo z ESCOlight
12.12.2025 (05:41) – informacja prasowa

PKO Leasing nawiązał strategiczne partnerstwo z ESCOlight

PKO Leasing wzmacnia segment usług związanych z finansowaniem transformacji energetycznej klientów, nawiązując …

a 0 Przyszłość ubezpieczeń grupowych: wyższe sumy ubezpieczenia, umowy dodatkowe i refundacja kosztów leczenia
12.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Przyszłość ubezpieczeń grupowych: wyższe sumy ubezpieczenia, umowy dodatkowe i refundacja kosztów leczenia

Liczba ubezpieczonych na życie wzrosła o 21%, a z polis zdrowotnych korzysta kilkanaście procent więcej. Za realną …

a 0 Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele
12.12.2025 (05:37) – informacja prasowa

Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele

Revolut przeanalizował z jakich subskrypcji korzystają jego klienci. Analiza objęła też wyniki zewnętrznego badania …

a 0 CUK Ubezpieczenia wdrożyło nowy model finansowania - CUK Flex Pay
12.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

CUK Ubezpieczenia wdrożyło nowy model finansowania - CUK Flex Pay

Multiagencja CUK Ubezpieczenia dzięki współpracy z LM PAY S.A., wdrożyła nowy model finansowania: CUK Flex Pay, …

a 0 PKO BP: Emisja obligacji korporacyjnych dla KGHM Polska Miedź o wartości 1,6 mld zł
12.12.2025 (05:32) – informacja prasowa

PKO BP: Emisja obligacji korporacyjnych dla KGHM Polska Miedź o wartości 1,6 mld zł

PKO Bank Polski jest współorganizatorem emisji obligacji korporacyjnych o wartości 1,6 mld zł dla KGHM Polska …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców