Innowacja Motoroli została zaprezentowana podczas 43 Międzynarodowego Sympozjum Society for Information Display w Bostonie w dniach 22-27 maja
http://www.sid.org
http://www.tlcinternational.com/index.php?option=content&task=view&id=159&Itemid=124
“Według wstępnej analizy, koszt produkcji 40-calowego panelu z wyświetlaniem nano-emisyjnym szacujemy poniżej 400 dolarów “– twierdzi Barry Young, wiceprezes i dyrektor finansowy DisplaySearch, wiodącej firmy badawczo-konsultingowej działającej na rynku płaskich ekranów.
Opracowana przez Motorolę technologia wyświetlania nano-emisyjnego (Nano Emissive Display, w skrócie NED) polega na nanoszeniu nanorurek węglowych bezpośrednio na szklane podłoże i w ten sposób tworzenie wydajnego w zakresie emisji elektronów i sprawnego energetycznie układu katody wyświetlacza. Proces nanoszenia nie wymaga stosowania wysokich temperatur, co jest bardzo ważne z uwagi na wrażliwość cieplną używanych materiałów, takich jak. cienkowarstwowe tranzystory i szkło. Nowa metoda łączenia materiałów pozwala na wyjątkową precyzję procesu i jego korektę na poziomie molekularnym, dzięki czemu można uzyskać określone cechy wyświetlacza np. wyższą rozdzielczość obrazu.
Pierwszy , opracowany przez Motorolę roboczy prototyp jest 5-calową sekcją 42-calowego wyświetlacza w systemie HDTV 16:9, o rozdzielczości 1780 x 720 pikseli.
Najważniejsze zalety demonstrowanego rozwiązania to:
• jasny obraz,
• żywe, jaskrawe kolory uzyskane ze standardowych luminoforów stosowanych dotychczas w kineskopach CRT (Catode Ray Tube),
• grubość panelu wyświetlacza 3,3 mm,
• niski koszt elektroniki sterującej wyświetlaniem, podobny do ekranów ciekłokrystalicznych (LCD), ale o wiele niższy niż w przypadku ekranów plazmowych,
• parametry wyświetlacza tj. krótki czas odpowiedzi, duży kąt obserwacji, szeroki zakres temperatury pracy spełniają lub przewyższają standard CRT.