Akcja promocyjna trwała od 15 marca do 15 maja, a rozstrzygnięcie konkursu promocyjnego nastąpiło 31 maja. Wzięły w nim udział osoby, które w trakcie promocji przesłały zgłoszenie konkursowe wraz z odpowiedzią na pytanie: Dlaczego okręg Salzburski nazywany jest „Małym Rajem”? oraz dowód zakupu syropu YO (decydowała data stempla pocztowego). Autorzy 10 najciekawszych odpowiedzi spędzą długi weekend w Alpach.
W promocję były również zaangażowane sklepy detaliczne na terenie całej Polski prowadzące sprzedaż produktu promocyjnego. Zwycięskie sklepy zostały wyłonione na podstawie zgłoszonych przez konsumentów kuponów konkursowych, a nagrodą dla każdego jest 10 zestawów syropów YO.
YO to wiodąca marka na austriackim rynku soków, nektarów i napojów, należąca do Eckes Granini Austria. Na rynku polskim syropy dostępne są w czterech smakach, dwóch tradycyjnych: malinowym i leśnym oraz dwóch unikatowych: jabłkowo-ziołowym i kwiatu czarnego bzu, w smukłej, szklanej butelce o pojemności 0,7 L. Nowoczesny kształt opakowania dodatkowo wyróżnia etykieta z charakterystycznym logo w formie rombu widocznym również na nakrętce butelki.
Za działania PR odpowiada agencja Pegasus Public Relations, zaś za kreację i realizację promocji odpowiada poznańska agencja reklamowa Albedo Marketing, specjalizująca się w działaniach BTL. Albedo Marketing już po raz kolejny przygotowało promocję w ramach współpracy z firmą Aronia S.A.