Boksy reklamowe, czyli okienka zawierające tytuł, do 2 linii tekstu i link do promowanej strony WWW, są narzędziem nie tylko efektywnym cenowo, ale również bardzo skutecznym. Ze względu na targetowanie reklam po słowach kluczowych, wpisywanych przez użytkownika do wyszukiwarki, trafiają do precyzyjnie określonej grupy, zainteresowanej konkretnym tematem czy produktem. Wyświetlane są niejako „na życzenie”, przypominają zaproszenie wysłane komuś, kto sygnalizuje, że chce z niego skorzystać.
Korzystanie z nowej oferty Interia.pl umożliwia specjalny serwis Boksy (http://boksy.interia.pl/), który dzięki przyjaznemu, intuicyjnemu interfejsowi pozwala w ciągu kilku minut samodzielnie utworzyć własną kampanię reklamową, a następnie swobodnie nią zarządzać. Reklamodawca sam ustala budżet przeznaczony na promocję i określa maksymalny koszt za jedno kliknięcie w boks. Założenie „boksowej” kampanii jest bezpłatne, podobnie jak późniejsze zarządzanie nią i edytowanie słów kluczowych czy tekstu reklamowego.
Uruchomienie boksów w wyszukiwarce ma przyczynić się do zwiększenia dynamiki wzrostu przychodów portalu Interia.pl ze sprzedaży usług reklamowych. Według danych eMarketer.com, w USA udział reklam opartych na wynikach wyszukiwania, w łącznych wydatkach na promocję w Internecie, wyniósł w zeszłym roku 39,5%. W Polsce, według raportu IAB, udział ten jest znacząco niższy – choć wzrósł z 5% w 2003 r. do 7% w roku 2004. Tendencje światowe pozwalają przewidywać, że w kolejnych latach udział reklam związanych z wynikami wyszukiwania w ogólnych wydatkach na rodzimą reklamę online będzie się dynamicznie się powiększał.
Jak wynika z zestawienia danych Interia.pl i informacji IAB Polska, podsumowujących pierwszy kwartał 2005 r., wzrost gotówkowych przychodów portalu przewyższa dynamikę całego rynku polskiej reklamy online. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, w pierwszych trzech miesiącach br. spółka zanotowała przyrost gotówkowych przychodów z reklamy na poziomie 76%. Wynik ten – w zestawieniu z wynoszącą 43% dynamiką całego rynku – dowodzi, że Interia.pl zwiększa udziały w torcie reklamy internetowej.