Na przełomie marca i kwietnia br. Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor przeprowadził audyt bankowości mikroprzedsiębiorstw. Wynika z niego, że usługi BRE Banku dla segmentu mikrofirm są najwyżej oceniane przez klientów. Na kolejnych miejscach, za częściami detalicznymi BRE Banku, znalazły się m.in. banki spółdzielcze (ocenione ogółem), Bank BPH, ING Bank Śląski i Bank Millennium.
Przeprowadzone badanie objęło takie elementy jak znajomość i korzystanie z oferty, satysfakcja z usług i obsługi, lojalność wobec banku, preferencje klientów czy opinia i wizerunek banku w oczach klienta.
W badaniach wzięło udział 1500 małych firm, których obroty nie przekraczały 2 mln euro rocznie.
Najbardziej charakterystyczne dla oferty BRE Banku dla mikrofirm (usługi mBanku i MultiBanku) są:
• brak opłat za otwarcie rachunku,
• możliwość bezpłatnych przelewów do ZUS i US,
• darmowy całodobowy dostęp do serwisu transakcyjnego przez Internet,
• ponad 1000 bezprowizyjnych bankomatów,
• możliwość samodzielnego wyboru sposobu zarządzenia swoimi finansami (Internet, telefon),
• bezpłatne lub zdecydowanie tańsze (niż dokonywane w sposób tradycyjny) transakcje wykonywane przez Internet i telefon,
• możliwość korzystania z salda debetowego,
• karta Visa Business Elektron,
• a także produkty kredytowe i lokaty.
Dodatkowo dla klientów MultiBanku dostępny jest jedyny w Polsce, internetowy serwis doradczy przeznaczony dla przedsiębiorców (www.dlafirmy.pl). Znaleźć tam można np. niezbędne informacje o możliwych źródłach finansowania inwestycji, a także skorzystać z porad doradców w zakresie możliwości skorzystania z dotacji funduszy Europejskich.