W drugim etapie zmagań konkursu public relations „PRaktykuj za granicą” jury wysłuchało prezentacji projektów i wyłoniło laureatów z grona pięciu finalistów.
I miejsce w konkursie „PRaktykuj za granicą” zajęła Beata Orpiszewska, studentka Uniwersytetu Warszawskiego. Jej praca zatytułowana „Kampania 1% dla FKS. 1:0 wystarczy, żeby wygrać” zyskała uznanie jurorów z uwagi na jej oryginalność i kreatywność. II nagrodę otrzymał Andrzej Miłkowski, reprezentujący Wyższą Szkołę Zarządzania i Prawa w Warszawie, zaś III – Karol Bandurski z Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie. Obaj laureaci również przygotowali prace na temat „1% dla FKS”.
Nagrodami dla laureatów konkursu „PRaktykuj za granicą” są staże w europejskich biurach agencji public relations Fleishman-Hillard. Trzech finalistów konkursu wyjedzie na wakacyjne praktyki do Londynu, Mediolanu lub Monachium. Tam studenci będą mieli okazję poznać światowe standardy działań PR. Ponadto laureaci otrzymają nagrody pieniężne na pokrycie kosztów podróży i/lub pobytu:
• I miejsce – wyjazd na staż do Londynu, nagroda pieniężna 1500 zł.
• II miejsce – wyjazd na staż do Mediolanu, nagroda pieniężna 1000 zł.
• III miejsce – wyjazd na staż do Monachium, nagroda pieniężna 500 zł.
Zgromadzone strategie uczestników oceniało jury w składzie: prof. Jerzy Bralczyk, wykładowca Instytutu Dziennikarstwa UW; Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR; Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej; Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej oraz Paweł Sanowski, dyrektor zarządzający Instytutu Monitorowania Mediów.
Konkurs „PRaktykuj za granicą” trwał od 14 lutego 2005. W pierwszej części uczestnicy badali środowisko działań komunikacyjnych, analizowali sytuację, ustalali cele i opracowywali strategię kampanii na jeden z dwóch podanych tematów. W II etapie zmagań uczestnicy konkursu przedstawiali jurorom prezentacje swoich kampanii. II edycja projektu „PRaktykuj za granicą” stworzonego przez Instytut Monitorowania Mediów miała na celu upowszechnienie idei społecznej odpowiedzialności biznesu, marketingu społecznego i działalności Fundacji Komunikacji Społecznej.