Głównym celem badania było poznanie stosunku osób korzystających z taksówek oraz kierowców taksówek do umieszczanych w nich reklam oraz wizerunku marki NOKIA poprzez pryzmat reklamowania jej na nośnikach reklamowych w taksówkach.
Badanie przeprowadzone zostało metodą Indywidualnych Wywiadów Pogłębionych (IDI) w trzech lokalizacjach – Warszawie, Krakowie oraz Poznaniu. Zrealizowano 24 IDI.
Główne wnioski:
• taksówka zamawiana przez telefon. ze względu na wygodę, większe bezpieczeństwo oraz zwykle niższą cenę
• taksówka traktowana jako relaks, a także miejsce, w którym na kilka minut można zapomnieć o problemach i odprężyć się. Istotnym elementem wpływającym na możliwość odprężenia się w taksówce jest zapewnienie pasażerowi komfortu podróży.
Główna cecha, wyróżniająca reklamę w taksówkach to ilość informacji, którą przekazuje. Badani podkreślali, że głównym zadaniem tego typu reklamy jest przekazanie potencjalnemu klientowi jak największej ilości informacji. Respondenci porównywali najczęściej ten typ reklamy z billboardami, którego zadaniem, w oczach respondentów, jest jedynie zainteresowanie produktem, a nie przekazanie informacji na jego temat.Mocnymi stronami reklam w taksówkach są przede wszystkim: fakt, że nie można jej przeoczyć, że zawiera wiele informacji oraz skupia uwagę pasażera; badani zaliczyli również fakt, że nie przeszkadza i nie jest krzykliwa.
• Miejscem najbardziej odpowiednim do umieszczania reklam w taksówkach są zagłówki. Zdecydowana większość respondentów mówiła, że umieszczanie reklam w tym miejscu powoduje, że rzucają się one bardzo w oczy, a przy tym nie przeszkadzają w podróży i nie zagrażają w żaden sposób bezpieczeństwu.
• Taksówki są dobrym miejscem na reklamowanie telefonów komórkowych, sprzętu RTV, AGD, produktów związanych z samochodami. Do taksówek pasują również reklamy usług ubezpieczeniowych bankowych oraz oferty regionalnej – koncertów, restauracji, hoteli czy centr handlowych.
•Reklamy telefonów komórkowych bardzo pasują do taksówek. Telefony komórkowe były bardzo często wymieniane przez respondentów jako produkty w szczególny sposób związane z taksówkami.
• Badani deklarowali, że pod wpływem przeczytanej reklamy w taksówce mogliby zainteresować się produktem, co w konsekwencji mogłoby mieć wpływ na ich decyzję konsumencką.
CB4 Media jest agencją reklamy zewnętrznej działającą od września 2004 roku. Zadaniem jest przygotowywanie ogólnopolskich i lokalnych kampanii reklamowych na nośnikach zainstalowanych wewnątrz taksówek. Aktualnie do dyspozycji reklamodawców jest 3400 taksówek, obejmujących swym zasięgiem największe aglomeracje miejskie w Polsce: Warszawę, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Trójmiasto, Szczecin i Wrocław. W skali miesiąca reklamodawca może liczyć na ponad 1 mln kontaktów nie zakłócanych żadną inną reklamą, trwających przeciętnie 15 minut. Grupą docelową są ludzie wykształceni, w wieku 25-55 lat (kobiety i mężczyźni), osiągający zarobki powyżej średniej krajowej, właściciele firm, osoby na stanowiskach kierowniczych, prowadzący aktywny tryb życia.