PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUNIQA rozwija sprzedaż ubezpieczeń na życie

UNIQA rozwija sprzedaż ubezpieczeń na życie

Wiadomości 31.05.2013 (11:51)

Koncentracja na cross-sellingu przy wykorzystaniu istniejącej, rozległej sieci majątkowej oraz nowa i elastyczna oferta grupowych ubezpieczeń na życie, szeroko dostępnych dla klientów ze wszystkich branż, to tylko niektóre z elementów planu rozwoju sprzedaży ubezpieczeń na życie w UNIQA.

Plany realizowane są w ramach strategii koncernu „UNIQA 2.0”, która zakłada podwojenie liczby klientów do 2020 r. i zyskanie 3. pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem udziału w rynku.

– Do tej pory UNIQA kojarzona była raczej z działalnością w sektorze majątkowym. Nasza strategia nie zmienia się, nadal pracujemy nad systematycznym zwiększaniem udziału w rynku majątkowym, tym bardziej, że mamy potencjał do tego, by w perspektywie kilku najbliższych lat zająć 4. miejsce wśród firm ubezpieczeniowych. W trudnym, niesprzyjającym czasie spowolnienia gospodarczego w wielu liniach osiągamy wyniki lepsze od rynkowych, co daje nam powody do satysfakcji. Niemniej jednak chcemy wzmocnić obecność w obszarze ubezpieczeń życiowych. Zależy nam na tym, by do roku 2016 zdobyć 2% rynku mierzonego składką regularną. Jeśli chodzi o ubezpieczenia grupowe na życie to naszym celem jest podwojenie składki oraz liczby ubezpieczanych osób – mówi Andrzej Jarczyk, prezes zarządu spółek UNIQA w Polsce.

Strategia rozwoju ubezpieczeń na życie jest konsekwencją długofalowej strategii całego koncernu, komunikowanej pod hasłem „UNIQA 2.0”, zgodnie z którą UNIQA do 2020 r. chce podwoić liczbę klientów do 15 mln i zdobyć udział w rynku, który zapewni wysunięcie się grupy na 3. pozycję rynku w Europie Środkowo-Wschodniej. Przełożenie strategii koncernu na strategię lokalnych spółek ma charakter indywidualny i polega na dostosowaniu do okoliczności rynkowych, występujących w każdym kraju. W Polsce obszar ubezpieczeń na życie został uznany za jeden z najbardziej perspektywicznych przede wszystkim dlatego, że UNIQA, dysponując dużą bazą klientów i szeroką siecią dystrybucji, może rozszerzać zakres współpracy i głębokość relacji z klientami przy stosunkowo niewielkim poziomie inwestycji.

Filarem rozwoju sprzedaży ubezpieczeń na życie w 2013 r. są ubezpieczenia grupowe. UNIQA koncentruje  się zarówno na ofercie dla dotychczasowych klientów majątkowych, jak i dla nowych małych i średnich podmiotów z różnych segmentów rynkowych.  Programy ubezpieczeniowe budowane są według potrzeb konkretnych klientów, również z branż uznawanych jako bardziej ryzykowane – służb mundurowych czy wojska. – Jesteśmy otwarci i dostępni dla każdego klienta.  Mamy atrakcyjne produkty i  wiele unikatowych kompetencji, takich jak umiejętność efektywnej współpracy z segmentem mieszkalnictwa, które pozwalają nam na jeszcze skuteczniejsze dotarcie do klientów. Naszą przewagą są nie tylko dobre produkty i elastyczna oferta, ale także bardzo szeroki dostęp do pośredników, agentów i brokerów, którzy już współpracują z nami w zakresie ubezpieczania flot,  majątku, OC i chcą rozszerzyć współpracę w zakresie ubezpieczeń na życie -mówi Adam Łoziak, wiceprezes zarządu spółek UNIQA w Polsce.

Ostatnie zmiany w produktach grupowych na życie UNIQA wprowadzone w 2012 roku koncentrowały się na poprawie rentowności portfela. Natomiast rok 2013 to czas przebudowy oferty produktowej pod kątem jej atrakcyjności handlowej, zarówno w segmencie grupowych ubezpieczeń pracowniczych, jak i tzw. grup otwartych, które zyskują nowy charakter poprzez większy wybór opcji dodatkowych.

– Prace nad ubezpieczeniami grupowymi rozpoczęliśmy w ubiegłym roku od przebudowy portfela, co znacząco wpłynęło na poprawę szkodowości i rentowności (z 11,5% w 2011 roku na 17,8% w 2012). W pierwszych miesiącach roku 2013 stworzyliśmy silny, ogólnopolski zespół, dedykowany sprzedaży ubezpieczeń grupowych na życie. Już teraz obserwujemy pozytywny trend wzrostowy sprzedaży.  To właśnie głównie ubezpieczeniom grupowym ze składką regularną biznes życiowy UNIQA odnotował w 1 kwartale 2013 roku 13% dynamikę wzrostu. Dążymy do tego, by nasz udział w rynku ubezpieczeń grupowych był adekwatny do udziału w rynku majątkowym, czyli wyniósł ok. 5% – dodaje Adam Łoziak, wiceprezes zarządu spółek UNIQA w Polsce.

UNIQA przygotowana jest na przyjęcie zwiększonej skali biznesu. Równolegle z działaniami po stronie sprzedażowej doskonalone są procesy underwritingowe oraz obsługowe. Wzmocniony osobowo i merytorycznie został zespół underwritingu w Centrali a za dostępność ubezpieczeń grupowych dla sieci sprzedaży i jakość serwisu  odpowiada, powołany z początkiem roku,  15-osobowy zespół Kierowników Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych,  działających na terenie całego kraju.

2013-05-31
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców